Ik heb de kogels niet hier en het is voor een verslag wat maandag af moet. Het probleem is dus dat ik alleen de diameter heb.
Is dat het enige wat je in het verslag moet berekenen, de diameter? Of zijn er andere dingen die je hebt moeten meten/berekenen? Als dat het enige is denk ik niet dat er een manier is om de massa te berekenen.
Ik heb andere gegevens van kogels met een grotere massa (die ik wel had gewogen). A.h.v. daarvan heb ik de dichtheid van de kogel uitgerekend. Nu ik de dichtheid weet kan ik wel de massa berekenen, want met diameter kun je de inhoud van de kogel uitrekenen.
Dat lijkt me nogal moeilijk, tenzij het een bolvormige kogel moet voorstellen. Dan kan je het volume wel bereken, maar dan weet je nog steeds de dichtheid niet. Tenzij dat in je opgave ergens het soort materiaal staat.
Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?
HarrysBum schreef:
Ik denk dat ik weet hoe het moet:
Ik heb andere gegevens van kogels met een grotere massa (die ik wel had gewogen). A.h.v. daarvan heb ik de dichtheid van de kogel uitgerekend. Nu ik de dichtheid weet kan ik wel de massa berekenen, want met diameter kun je de inhoud van de kogel uitrekenen.
Klopt dit?
Als je zeker bent dat de kogels uit hetzelfde materiaal zijn gemaakt, dan wel ja.
Avarosa schreef:
En staat de vorm van de kogel ergens? Hier ga ik dus uit van een bol en niet een kegel/cilindervormige kogel, anders heb je nog een hoogte nodig.