• Ik ben bezig met een script voor school, maar om mijn karakter zo echt mogelijk te laten lijken heb ik jullie hulp nodig. Zouden jullie vragen kunnen sturen gericht aan Nina - mijn hoofdpersonage - die ik dan kan antwoorden om haar zo te verbeteren?

    In het kort
    Nina von Dante is 17 jaar, ze leeft in [no name yet] wat een distopie - tegengestelde van een utopie. Deze stad is in verschillende secties verdeeld en elke sectie staat voor een bepaalde leeftijdscategorie. Je gaat dus alleen maar om met die leeftijdscategorie voor je hele leven tot dat je in de doden sectie komt waar iedereen rond dwaalt als een een geest en omdat er maar een bepaald aantal mensen per sectie mogen leven wordt deze eens in de zoveel maanden geleegd. Er is ook een sectie waar alle "mislukkingen" gedumpt worden - criminelen, zieken etc.

    Ask away (: als je meer wilt weten over het verhaal, moet je het maar even laten weten.

    Dit is trouwens hoe ik Nina me voor stel, als enige in de Stad heeft ze witte haren en groene ogen, de rest hebben bruine haren en blauwe/bruine ogen.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    • Mag je wel een foto o.i.d. van je ouders hebben of er überhaupt over praten?
    • Zijn er dingen die je graag doet om de tijd te verdrijven?
    • Is er iets wat je enorm graag wil doen, maar niet durft vanwege een bepaalde reden?
    • Wat is je meest nare herinnering?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Wat gebeurt er met criminaliteit in jouw wereld?

    Wie heeft de leiding en weten jullie dat zij de leiding hebben?


    What would Emma do?

    Braniel schreef:
    • Mag je wel een foto o.i.d. van je ouders hebben of er überhaupt over praten?
    • Zijn er dingen die je graag doet om de tijd te verdrijven?
    • Is er iets wat je enorm graag wil doen, maar niet durft vanwege een bepaalde reden?
    • Wat is je meest nare herinnering?

    Ik weet niet wie mijn ouders zijn, ik heb geen herinnering van hen, ook geen foto's. Ik mag er wel over praten, maar ik heb niks om over te praten. Zodra ik geboren werd, werd mijn moeder geplaatst naar de sectie waar ze vandaan kwam en ik werd in sectie één geplaatst, zo gaat het hier.

    Muziek luisteren, tekenen, lezen en als het even kan ook nog schrijven, maar dat moet ik stiekem doen omdat de dingen die ik schrijf niet gelezen mogen worden door iemand, anders ben ik de klos.

    Mezelf zijn, ik ben om de één of andere reden anders en ik weet niet waarom, maar ik heb een vaag vermoeden dat er meer achter zit dan alleen maar een "genetisch foutje" zoals mij verteld werd, daarom durf ik niet helemaal mezelf te zijn, omdat ik bijna zeker ben dat ze me nog niet weggehaald hebben omdat ik geen "abnormale" verschijnselen vertoon, behalve dan mijn uiterlijk.

    De eerste dag dat ik besefte dat ik anders was, ik had er nog nooit echt last van gehad tot ik naar school ging en iedereen me aankeek alsof ik gestoord was en me ontweek alsof ik een ziekte had.

    StephenFry schreef:
    Wat gebeurt er met criminaliteit in jouw wereld?

    Wie heeft de leiding en weten jullie dat zij de leiding hebben?

    Degene die doen aan criminaliteit worden net zoals alle andere "mislukkelingen" zoals The Ring ze noemt, vervoert naar de sectie van de afgestotenen.

    Ik weet dat The Ring de leiding over ons heeft en één keer per jaar met "kerst" spreekt onze leider ons toe, maar ik heb het vage vermoeden dat we elk jaar hetzelfde filmpje krijgen te zien, want hij wordt niet ouder en zijn zoon ook niet, die altijd naast hem staat.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    • Mag je vragen over je ouders stellen aan degenen die de leiding hebben?
    • Nu ben ik wel heel nieuwsgierig, waar schrijf je allemaal over?
    • Heb je geen spijt van het gegeven dat je jezelf niet durft te zijn, of is het een soort voorzorg - omdat je immers niet weet of er iets achter zit?
    • Wat is je meest fijne herinnering?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Wat met tweelingen? Is er een mogelijkheid tot 'abortus'?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Braniel schreef:
    • Mag je vragen over je ouders stellen aan degenen die de leiding hebben?
    • Nu ben ik wel heel nieuwsgierig, waar schrijf je allemaal over?
    • Heb je geen spijt van het gegeven dat je jezelf niet durft te zijn, of is het een soort voorzorg - omdat je immers niet weet of er iets achter zit?
    • Wat is je meest fijne herinnering?

    Je kan het altijd proberen, maar ik kan je verzekeren dat zij niks los zullen laten. Het is gewoon de wet... helaas.

    Van alles, maar het liefst over wat ik denk dat er misschien buiten deze wereld is en ik schrijf daarnaast ook alles van me af in mijn dagboek/journal, wat misschien wat kinderachtig klinkt, maar zo laat ik dingen die me dwars zit makkelijker los of kan ik er beter mee om gaan.

    Het is uit voorzorg, ik zou niets liever willen dan mezelf zijn, maar ik wil de consequenties niet ondergaan omdat ik inderdaad niet weet of er iets achter zit.

    De dag dat ik Kathy ontmoette, ze was de eerste persoon die het niks kon schelen dat ik anders ben.

    Firth schreef:
    Wat met tweelingen? Is er een mogelijkheid tot 'abortus'?

    Tweelingen worden getest, de sterkste van de twee mag verder leven, de zwakkere gaat naar de sectie van de afgestotenen en nee er is geen mogelijkheid tot een abortus.

    [ bericht aangepast op 30 dec 2014 - 15:06 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Als je altijd van sectie veranderd op die bepaalde leeftijd, hoe zit het dan met je partner? Je wordt verwacht een gezin te stichten, maar wat als degene die je vindt bijvoorbeeld twee jaar ouder is?

    Waarom maar één kind per vrouw? (ik veronderstel niet dat mannen kinderen kunnen krijgen ;)) Dan halveert het bevolkingsaantal toch de hele tijd?


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    Als je altijd van sectie veranderd op die bepaalde leeftijd, hoe zit het dan met je partner? Je wordt verwacht een gezin te stichten, maar wat als degene die je vindt bijvoorbeeld twee jaar ouder is?

    Waarom maar één kind per vrouw? (ik veronderstel niet dat mannen kinderen kunnen krijgen ;)) Dan halveert het bevolkingsaantal toch de hele tijd?

    Dan zul je moeten wachten tot je weer bij diegene in de sectie komt of iemand anders vinden.

    Uhm ja... dat is een goede hehe. Let me think about that one okay? ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Hebben vrouwen er geen probleem mee dat hun kind wordt afgenomen? Zijn hier protesten tegen?


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    Hebben vrouwen er geen probleem mee dat hun kind wordt afgenomen? Zijn hier protesten tegen?

    Ja ze hebben er zeker wel problemen mee, maar zodra je protesteert wordt je opgepakt. Het is of je doet wat je gevraagd en opgelegd wordt of je wordt in de sectie van de afgestotenen gedumpt en omdat iedereen compleet gehersenspoeld is met hoe alles precies hoort, zijn er geen protesten.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    heb je het gevoel dat je deel uitmaakt van een tweeling?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Blitzen schreef:
    heb je het gevoel dat je deel uitmaakt van een tweeling?

    Daar heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht, het zou kunnen, maar ik heb altijd het gevoel gehad alsof ik de enige ben die anders is, dus ik denk eigenlijk van niet.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Heb je soms het gevoel dat je van een andere wereld ofzo komt (of eigenlijk gewoon een plaats buiten die strikte gemeenschap)?


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Geloof je in leven na de dood of reïncarnatie?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    katl1 schreef:
    Heb je soms het gevoel dat je van een andere wereld ofzo komt (of eigenlijk gewoon een plaats buiten die strikte gemeenschap)?

    Ja, want ik zie er zo anders uit dat dat wel het geval moet zijn of er is iets heel erg mis gegaan.

    Sacramental schreef:
    Geloof je in leven na de dood of reïncarnatie?

    Ja, als je dood gaat dan komt je in het "geesten" deel terecht en vanuit daar ga je naar de "memorie boom" dan reïncarneer je in een van de bladeren daarvan.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.