''Thorin,'' zei ze zachtjes en legde haar handen op zijn wangen, '''kijk naar jezelf, kijk om je heen. Zie je niet wat het met ons allemaal doet.''
''Het is mijn erfgoed! Het is mij toegeschreven, het is van mij alleen.'' Hij sloeg haar handen van zich af, zijn blik werd koud, hij draaide zich om.
''Je bent veranderd Thorin, eens was jij jezelf, nu ben je net jouw grootvader!''
''Wat weet jij over mijn grootvader?'' schreeuwde hij en sloeg zijn vuisten op zijn troon.
''Hij was ziek, Thorin. Bezeten door het goud, en hij vergat ieder die van hem hield.''
*~`
''Uw wil is koud, Thranduil Koning van Deemsterwold, en u heeft het niet in de gaten.''
''Hoe durf je zo laag over me te spreken?''
''Hoe durft u, uw verlangen op deze manier door te voeren? U doet mensen pijn, mensen van wie u houdt stoot u weg. En niet alleen ik, maar ook uw zoon Legolas ziet dat u zo veranderd bent.''
*~`
''Kili, dit hoort niet, dit mag niet..'' klonk haar stem zachtjes, terwijl ze haar vingers over zijn wang liet glijden.
''En toch voelt het alsof het altijd zo had moeten zijn.''
Hij trok haar dichterbij, van plan om haar nooit meer te laten gaan.
''Ik hou van je.''
*~`
''Fili, ik had nooit van je weg moeten gaan.''
''Je deedt wat je hart van je vroeg.''
''Nee, mijn hoofd vroeg om Thorin, Fili. Mijn hart vroeg altijd om jou, ik was gewoon te stom om dat niet eerder te zien.''
''Ga nooit meer weg.''
''Beloofd.''
Dump hier ook jouw Hobbit/Lotr verhaal neer!
Dankuwww X
[ bericht aangepast op 21 dec 2014 - 13:53 ]
Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...