Ik vind zowel bril als geen bril mooi bij je staan, dus in dat opzicht maakt het denk ik niet heel veel uit.
Ik heb zelf lenzen én een bril, maar ik draag liever lenzen. Dat is sowieso zo omdat ik vanwege een bepaalde oogaandoening eigenlijk ook lenzen moet dragen, een bril corrigeert mijn zicht wel enigszins, maar niet volledig, en lenzen doen dat wel voor een groter deel. Dus zie ik beter met lenzen. Maar los daarvan vind ik lenzen veel fijner. Het voelt, ondanks dat ik harde lenzen heb, veel natuurlijker dan een bril. Het vervelende is wel dat doordat ik harde lenzen heb het onwijs veel pijn kan doen als er iets onder komt, en soms krijg ik ook luchtbelletjes onder mijn lenzen waardoor ik juist nog slechter zie, of een lens schiet in een ooghoek. Maar dat komt door die aandoening die ik heb. Ik ga er van uit dat als jij lenzen neemt het zachte lenzen zijn, en volgens mij zijn die wel een stuk fijner dan harde. (heb zelf nooit zachte lenzen gedragen, maar ik hoor het wel van anderen.) Het indoen is inderdaad wel echt even wennen, maar ik was er in een aantal weken wel aan gewend. In het begin moet je er echt eventjes voor zitten en kan het soms een uur duren voor je ze in hebt, maar als dat eenmaal lukt gaat het nog sneller dan tandenpoetsen.
It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso