• Beckmann, van Thea Beckmann. Beter bekend onder haar pseudoniem Thea Beckman. Beckmann is trouwens de naam van haar man, haar meisjesnaam is voor zover ik weet Petie. Beckman is haar pseudoniem, want haar uitgever vond Beckmann te duits.

    Ze schreef in totaal 24 boeken waarvan een aantal historische. Ik heb op wikipedia gespiekt en dat was echt een feest der herkenning. De boeken van haar die ik heb gelezen, zijn echt jeugdsentiment.

    Maar omdat ze vroeger (en nu eigenlijk ook) een van mijn lievelingsschrijfsters was, heb ik haar achternaam als username.

    Zou jij de naam(voornaam/achternaam) van je favoriete schrijver of schrijfster als username nemen?


    Physics is awesome

    Nice!

    En dat ligt aan de naam.(:


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Dooddoenervo schreef:
    Nice!

    En dat ligt aan de naam.(:


    Dankjewel!

    Begrijpelijk, deze naam vind ik persoonlijk wel mooi(vooral het verhaal er achter, dat de uitgever deze naam te duits vond en daarom expres Beckmann).


    Physics is awesome

    Ja, dat zou ik doen. En Thea Beckman, wat een heldin. Superleuke naam.

    Kruistocht in Spijkerbroek, Stad in de Storm, Hasse Simonsdochter, Kinderen van Moeder Aarde trilogie, Een bos vol spoken, Het geheim van Rotterdam, De stomme van Kampen, Saartje Tadema, Vrijgevochten en Gekaapt heb ik gelezen en ik vond ze eigenlijk allemaal geweldig.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Niphredil schreef:
    Ja, dat zou ik doen. En Thea Beckman, wat een heldin. Superleuke naam.

    Kruistocht in Spijkerbroek, Stad in de Storm, Hasse Simonsdochter, Kinderen van Moeder Aarde trilogie, Een bos vol spoken, Het geheim van Rotterdam, De stomme van Kampen, Saartje Tadema, Vrijgevochten en Gekaapt heb ik gelezen en ik vond ze eigenlijk allemaal geweldig.


    Dankjewel! Hoewel ik bij Thea Beckmann blijf.

    Saartje Tadema vond ik toch wel het mooist/leukst.


    Physics is awesome

    Eerst herkende ik je niet, maar toen ik de blauwe tekst en toen was t van 'oh jij bent die' :3
    Rowling is al gebruikt en verder weet ik geen die ik echt graag zou nemen (krul)


    wat was dit ookalweer

    Beckmann schreef:
    (...)

    Dankjewel! Hoewel ik bij Thea Beckmann blijf.

    Saartje Tadema vond ik toch wel het mooist/leukst.


    Mijn drie favoriete zijn Kruistocht in Spijkerbroek, Stad in de storm en Hasse Simonsdochter. Tussen die drie kan ik echt niet kiezen. Ja, eigenlijk zou ik het met twee n'en moeten schrijven, maar aangezien ik dat niet gewend ben, is het voor mij met een n logischer.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    TomRiddle schreef:
    Eerst herkende ik je niet, maar toen ik de blauwe tekst en toen was t van 'oh jij bent die' :3
    Rowling is al gebruikt en verder weet ik geen die ik echt graag zou nemen (krul)


    Dat is geloof ik het enige waar mensen mij aan herkennen als ik van username ben veranderd.

    Dankzij Rowling kwam ik op deze username.


    Physics is awesome

    Niphredil schreef:
    (...)

    Mijn drie favoriete zijn Kruistocht in Spijkerbroek, Stad in de storm en Hasse Simonsdochter. Tussen die drie kan ik echt niet kiezen. Ja, eigenlijk zou ik het met twee n'en moeten schrijven, maar aangezien ik dat niet gewend ben, is het voor mij met een n logischer.


    Dat zijn ook mooie boeken, vooral Kruistocht in Spijkerbroek. Alleen Stad in de Storm en Hasse Simonsdochter hebben allebei een eind waarvan ik denk, waarom geen ander eind?

    Snap ik, voor mij is het juist logischer met twee n'en.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)

    Dat zijn ook mooie boeken, vooral Kruistocht in Spijkerbroek. Alleen Stad in de Storm en Hasse Simonsdochter hebben allebei een eind waarvan ik denk, waarom geen ander eind?

    Snap ik, voor mij is het juist logischer met twee n'en.


    Ja, dat met het einde heb ik ook. Eindeloos huilen. Ik denk echter dat als ze een ander einde hadden gehad, dat ze dan minder pakkend waren geweest.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Niphredil schreef:
    (...)

    Ja, dat met het einde heb ik ook. Eindeloos huilen. Ik denk echter dat als ze een ander einde hadden gehad, dat ze dan minder pakkend waren geweest.


    Dat nog net niet, hoewel het bij Hasse Simonsdochter niet veel scheelde. Ze zouden inderdaad minder pakkend zijn geweest.

    Toen Jan Schaffelaar van die toren af sprong, dacht ik dat ik helemaal gek werd. Ik had echt zoiets van, dat doe je toch niet?! Je hebt een vrouw die van je houdt en een kind. Dit kan en mag je niet doen.


    Wat onder de spoiler staat, heb ik trouwens onder een spoiler gezet omdat als iemand het boek wil lezen dan wil ik niks verklappen.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)

    Dat nog net niet, hoewel het bij Hasse Simonsdochter niet veel scheelde. Ze zouden inderdaad minder pakkend zijn geweest.

    Toen Jan Schaffelaar van die toren af sprong, dacht ik dat ik helemaal gek werd. Ik had echt zoiets van, dat doe je toch niet?! Je hebt een vrouw die van je houdt en een kind. Dit kan en mag je niet doen.


    Wat onder de spoiler staat, heb ik trouwens onder een spoiler gezet omdat als iemand het boek wil lezen dan wil ik niks verklappen.


    Hij had niet veel keus. Hij dacht dat Hasse veilig zou zijn als hij sprong en dat was zijn voornaamste doel. Anders zouden ze allemaal eraan zijn gegaan. Maar het was wel te zielig.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Niphredil schreef:
    (...)

    Hij had niet veel keus. Hij dacht dat Hasse veilig zou zijn als hij sprong en dat was zijn voornaamste doel. Anders zouden ze allemaal eraan zijn gegaan. Maar het was wel te zielig.


    Dat is waar. Het liefst had ik ze allemaal weg gemept van die toren en Jan en Hasse laten ontsnappen. Want het was inderdaad te zielig. Want ze hielden wel echt van elkaar.


    Physics is awesome