• Hallo,

    Ik moet voor mijn opleiding een klein onderzoekje doen. Het zijn vijf vragen die ingevuld moeten worden. Het is volledig anoniem! Ik hoef alleen maar de antwoorden te hebben, geen namen, leeftijden of woonplaatsen. Ik zou je hulp ongelofelijk waarderen.

    Het onderwerp is keuzes maken en opleidingen:

    1. Voel jij af en toe alsof je de verkeerde keuze hebt gemaakt?

    2. Hoe ga je daar mee om?


    3. Hoe maak jij keuzes en hoe zeker ben je daarover?


    4. Hoe weet je of je een goede keuze gemaakt hebt?


    5. Stelling: Het niet kunnen afronden van een opleiding is een ramp. Eens of oneens?

    Als er nog vragen dan kan je gewoon bij me terecht en ik zal ze zo snel mogelijk beantwoorden.

    Alvast hartstikke bedankt,

    Mia

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    1. Voel jij af en toe alsof je de verkeerde keuze hebt gemaakt?
    All the time.

    2. Hoe ga je daar mee om?
    Ik doe er niks mee, behalve als ik een ongeveer gelijke keuze moet maken. Dan doe ik het anders.

    3. Hoe maak jij keuzes en hoe zeker ben je daarover?
    Als ik een lastige keuze moet maken overleg ik het met familie. Ik ben nooit ergens zeker over.

    4. Hoe weet je of je een goede keuze gemaakt hebt?
    Daar kom je na een tijdje wel achter, als je de gevolgen van je keuzes ondervind.

    5. Stelling: Het niet kunnen afronden van een opleiding is een ramp. Eens of oneens?
    Ja, dat is het. Al is het niet voor de maatschappij, maar voor mezelf erg.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2014 - 22:44 ]

    1. Voel jij af en toe alsof je de verkeerde keuze hebt gemaakt?
    Ja, maar ik denk dat iedereen dit gevoel wel herkent.

    2. Hoe ga je daar mee om?
    Normaal gesproken ga ik niet zo goed om met mijn fouten. Ik beland op de één of andere manier altijd in een dipje en kom daar ook weer lastig uit. Nu ben ik ook heel erg pessimistisch ingesteld en kom ik vaak in een negatieve cyclus terecht, en ik ben van mening dat -dat zeker meespeelt in mijn gedrag rondom het maken van verkeerde keuzes.

    3. Hoe maak jij keuzes en hoe zeker ben je daarover?
    Meestal maak ik mijn keuzes op mijn gevoel. Ik denk over de meeste dingen niet hele dagen na, alhoewel ik af en toe wel een goede twijfelaar kan zijn. Dat laatste beschrijft dus ook al hoe zeker ik over mijn keuzes ben; ik twijfel vaak toch aan sommige keuzes die ik maak.

    4. Hoe weet je of je een goede keuze gemaakt hebt?
    Meestal voel ik het aan, of het wordt duidelijk door de persoon waarvoor ik een keuze heb gemaakt. Ik denk dat dit per situatie anders ligt.

    5. Stelling: Het niet kunnen afronden van een opleiding is een ramp. Eens of oneens?
    Ik vind deze moeilijk. Ik wéét dat het geen ramp is, maar voor mijn gevoel is het dat dus wel. Omdat ik dan toch zo eerlijk mogelijk wil blijven, zeg ik dat ik het hiermee eens ben.

    Nog veel succes met je onderzoekje!


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    1. Voel jij af en toe alsof je de verkeerde keuze hebt gemaakt?
    Ja.

    2. Hoe ga je daar mee om?
    Ik baal, en neem me dan voor om het in het vervolg anders te doen.

    3. Hoe maak jij keuzes en hoe zeker ben je daarover?
    Gevoel en verstand. Vooral verstand, denk ik. Ik ben er meestal vrij zeker van.

    4. Hoe weet je of je een goede keuze gemaakt hebt?
    Als het goed uitpakt?

    5. Stelling: Het niet kunnen afronden van een opleiding is een ramp. Eens of oneens?
    Eens. Geld en tijd en moeite verspild, en meestal omdat je zelf niet genoeg je best hebt gedaan/niet op tijd hebt herkend dat het te moeilijk was. Bovendien kan je in deze maatschappij niet heel veel zonder papiertje.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2014 - 22:52 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    1. Voel jij af en toe alsof je de verkeerde keuze hebt gemaakt?
    Een soort van, ja. Ik heb vier jaar lang geneeskunde willen studeren, maar ik ben nergens binnen geraakt. Dus nu studeer ik biologie.
    2. Hoe ga je daar mee om?
    Zeer goed. Ik amuseer me prima met biologie en ik heb het idee dat dit beter bij me past.
    3. Hoe maak jij keuzes en hoe zeker ben je daarover?
    Gebaseerd op voor en nadelen, kijkende of er nog een uitweg is of dat ik zeker ervan ben dat ik later geen spijt ga krijgen.
    4. Hoe weet je of je een goede keuze gemaakt hebt?
    Zie de vorige, maar als ik geen spijt ervan heb en ik voel me er prima bij, waarom niet!
    5. Stelling: Het niet kunnen afronden van een opleiding is een ramp. Eens of oneens?
    Ja en nee. Het ligt eraan. Voor mij wel, omdat ik er gesteld ben op status en die verkrijg je door een opleiding af te ronden. Maar als andere mensen liever niet leren, maar zich redden door een job te vinden, is dat toch ook prima?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    1. Voel jij af en toe alsof je de verkeerde keuze hebt gemaakt?
    Dat hangt af van de keuze zelf en hoe lang ik er over nagedacht heb.

    2. Hoe ga je daar mee om?
    Ik ga er slecht mee om, als 't belangrijk was kan ik er heel lang mee in mijn maag zitten en als het niet zo belangrijk is, laat ik 't zo weer van me afglijden.

    3. Hoe maak jij keuzes en hoe zeker ben je daarover?
    Een combinatie van gevoel en verstand. Ik probeer, als er de tijd voor is, mijn keuzes goed af te wegen. Als ik eenmaal een overwogen keuze heb gemaakt, sta ik er vrijwel altijd helemaal achter. Ik heb ook altijd een paar mensen om mij heen waar ik op terug kan vallen, als ik 't niet helemaal meer weet.

    4. Hoe weet je of je een goede keuze gemaakt hebt?
    Ik kijk naar de gevolgen van mijn keuze.

    5. Stelling: Het niet kunnen afronden van een opleiding is een ramp. Eens of oneens?
    Dat is absoluut géén ramp. Er kunnen nu eenmaal dingen in je leven gebeuren waardoor je een opleiding niet afrond. Er zijn veel belangrijkere dingen in het leven, vind ik. Oneens dus.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2014 - 23:07 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    1.      Voel jij af en toe alsof je de verkeerde keuze hebt gemaakt?
          All the time.
    2.      Hoe ga je daar mee om?
          Ik probeer er eerst gewoon niet aan te denken, maar later probeer ik de situatie of 't probleem te overdenken wat ik dan precies fout heb gedaan en bedenk dan wat ik beter anders kan doen en wat ik fout had gedaan. In ieder geval probeer ik het probleem niet groter te maken dan wat het is, daardoor raak ik alleen gestrest.
    3.      Hoe maak jij keuzes en hoe zeker ben je daarover?
          Als mijn gevoel er slecht over is, bespreek ik het meestal met mijn moeder of dan doe ik het niet. Een slecht gevoel heeft bij mij altijd bewezen dat het júist slecht uitpakt.
    4.      Hoe weet je of je een goede keuze gemaakt hebt?
          Weet ik niet, maar dat zal ik dan wel zien na de afloop.
    5.      Stelling: Het niet kunnen afronden van een opleiding is een ramp. Eens of oneens?
          Persoonlijk ben ik het daar niet mee eens. Je kunt altijd nog een opleiding doen. Voor het geld is het wel verspilling, maar aan de andere kant weet je dan ook meteen weer dat je dat daar voor de volgende keer niet meer aan uit moet geven en het niet voor je is weggelegd.

    [ bericht aangepast op 5 dec 2014 - 20:37 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    1. Voel jij af en toe alsof je de verkeerde keuze hebt gemaakt?
    All the time

    2. Hoe ga je daar mee om?
    Uh... Niet? Als je eenmaal iets doet moet je je er aan houden. Punt.

    3. Hoe maak jij keuzes en hoe zeker ben je daarover?
    Ik maak keuzes meestal vrij impulsief. Ik heb meestal ook niet echt de tijd om na te denken. Zeker ben ik nooit.

    4. Hoe weet je of je een goede keuze gemaakt hebt?
    Dat zie ik vanzelf wel als de keuze gemaakt is.

    5. Stelling: Het niet kunnen afronden van een opleiding is een ramp. Eens of oneens?
    Oneens, ik zit nog niet op een opleiding maar wel op de middelbare school. Ik heb tot nu toe nog geen een middelbare school afgemaakt (heb er al op 3 gezeten) en maar 1 basisschool (heb er op 2 gezeten), en ik leef nog, dus komt wel goed.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    1. Voel jij af en toe alsof je de verkeerde keuze hebt gemaakt?
    Ja, maar dat kent vast iedereen wel ;')

    2. Hoe ga je daar mee om?
    Ik baal en wordt even chagrijnig.. Maar na een tijdje gaat het weer en zoek ik een manier het op te lossen.

    3. Hoe maak jij keuzes en hoe zeker ben je daarover?
    Op mijn gevoel. Echt vroeger dacht ik over alles na, maar kwam er nooit uit. Nu denk ik wat voelt het best en weeg dan de voor en nadelen een beetje op.


    4. Hoe weet je of je een goede keuze gemaakt hebt?
    Als mensen goed reageren of er een goede uitkomst uitkomt. En het voelt bij mij ook goed :)


    5. Stelling: Het niet kunnen afronden van een opleiding is een ramp. Eens of oneens?
    Eens. Niet bij andere mensen hoor, alleen ik wil alles wat ik doe (goed) afmaken. Anders vind ik het zonde van mn tijd/werk. Conclusie, wel erg.

    Alsjeblieft! :')


    Alle wegen leiden uiteindelijk naar Rome. Dag irritatie, hallo inspiratie!

    Iedereen hartstikke bedankt! Jullie hebben me echt enorm geholpen! En er zijn geen nieuwe antwoorden nodig aangezien ik letterlijk net klaar ben met de opdracht.

    Geen probleem! Blij dat ik je kon helpen hiermee (:


    Don't walk. Run, you sheep, run.