• En in mijn geval is dat een kat. (cat)

    Al vanaf mijn geboorte ben ik allergisch voor (onder andere) katten, maar toch ben ik altijd gek op ze geweest. Voor acht jaar lang hadden we hier dan ook regelmatig de kat van de buren over de vloer, Snowy, want die was als kitten al naar binnen geslopen om stiekem aaitjes te halen en in de loop der jaren werd het een gewoonte van haar om in de buurt bij iedereen langs te gaan voor wat aandacht. Ik was echt helemaal gek op haar, maar helaas kwamen Snowy's baasjes een week geleden betraand langs om te vertellen dat Snowy was overreden.

    Goed, tranen met tuiten gehuild, maar nu blijf ik met dat vage gevoel zitten dat ik zelf heel graag een kat zou willen. Ik heb dus een beetje rondgekeken naar katten waar mensen met allergieën minder op reageren, waardoor ik uitkwam op de website van een vrouw die Siberische katten fokt. Van die pluizige schatjes:



    Nog steeds deed ik het voor de lol, maar helaas ben ik zo'n sukkel die spontaan verliefd kan worden op sommige schattige dieren, dus jawel, natuurlijk zat er weer een poes tussen die te schattig was voor worden. Maar het werd nog erger; die poes krijgt binnenkort baby's. En met binnenkort bedoel ik half november. Nu dus eigenlijk. En dan, als kers op de prettaart, bleek die fokkerij op nog geen kwartier rijden afstand te zijn!

    Ik natuurlijk helemaal enthousiast - kosten die kittens 750 euro. Per kitten. Nou, doei leuke droom. :')

    Hebben jullie ook wel eens dat jullie je veel te veel laten meeslepen in dromen tot het punt waarop het bijna realistisch lijkt, terwijl je dat totaal niet zou moeten? Of van die 'als ik ooit de loterij win' fantasietjes? :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Er is hoop voor je! Ik heb een hond, en ik ben allergisch aan honden :'D


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ja, ik ken het :c
    Ik wil heel graag op mezelf wonen, tot ik erachter kwam dat ik daar geen geld voor heb en nog wel even bij m'n ouders moet blijven.. Fml.


    26 - 02 - '16

    Woah, dat is veel voor een kitten :'D
    Ik heb niet echt dingen die ik graag wil, woops c:


    wat was dit ookalweer

    Ooh, wat een mooie katten zijn dat. Wat jammer dat ze zo duur zijn en dat je er allergisch voor bent.

    Zelf wil ik later graag een Amerikaanse kruloor, maar die zijn ook al zo verschrikkelijk duur.
    Ik had zo'n fantasietje over een high-school jaar in Amerika, maar gezien de prijs stortte die droom ook in.

    [ bericht aangepast op 13 nov 2014 - 20:36 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Bonafonte schreef:
    Er is hoop voor je! Ik heb een hond, en ik ben allergisch aan honden :'D

    Dat is zeker geruststellend. :'D Is dat dan ook een hypoallergeen ras, of ben je er gewoon overheen gegroeid?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wij hebben ergens een kitten gratis vandaan gehaald :')
    Dus dan is 750 euro echt heel veel..

    Ik wil nu eigenlijk al heel graag mijn eigen klas, maar ik moet nog twee en een half jaar opleiding (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Dat is zeker geruststellend. :'D Is dat dan ook een hypoallergeen ras, of ben je er gewoon overheen gegroeid?


    Ik heb bij langharige honden iets minder last dan bij kortharigen, maar ik ben er wel heel voorzichtig mee, want als ik mijn handen niet was, dan krijg ik wel uitslag, en veel niezen etc. maar als je erop let enzo is het echt wel mogelijk ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Een naaktkat! Ik wil er zo graag eentje, en mijn vriend ook, maar we kunnen het niet betalen ;-;


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Dat is inderdaad vrij veel, maar je hebt ook een duur ras gekozen om verliefd op te worden.. ;/ Geld ook voor mij hoor, ik vind het kattenras waar je verliefd op bent, zelf ook helemaal geweldig, net als Noorse Boskatten. Maar helaas is dat gewoon een duur ras.

    En wat ik vluchtig in de reacties al gelezen heb, er kan hoop zijn. Ligt er aan hoé allergisch je bent, en wat voor huis je hebt. Mijn moeder is ook allergisch voor katten, maar niet ontzettend erg. Daarom heeft ze vroeger ook een kat gehad toen ze op kamers zat, en nu we een huis hebben met een grote tuin, hebben we ook twee katten. Een vriendin van me daarentegen, is een stuk erger allergisch. Ze kan er bijvoorbeeld niet tegen als iemand een huisdier heeft die alleen maar binnen zit, ze reageert daar zo erg op dat ze het huis dan niet eens in kan. Dus misschien zou je kunnen kijken (of testen, als dat kan?) hoé erg je allergisch bent en of t dan misschien wel mogelijk zou zijn als je een kat hebt waar men over het algemeen minder allergisch voor is, en als je eventueel een tuin hebt, dat de kat ook buiten kan.
    Wanneer t gaat over het ras, zou je misschien eens bij een dierenasiel kunnen kijken? Een tijdje terug ben ik daar geweest, toen ik met mijn vriend ging kijken voor een kat voor hem en toen werd ik inderdaad ook meteen verliefd op een kat, die hij uiteindelijk niet koos. Als het kon, had ik m meegenomen xd en er lopen daar vaak zo ontzettend veel verschillende katten rond. Misschien ook wel eentje van het ras, of een soortgelijk ras, dat jij mooi vind. Ik weet niet of ze bij het dierenasiel verschillende prijzen voor verschillende rassen zijn, ik weet iniedergeval dat de kat die mijn vriend koos, een stuk goedkoper was dan de prijs die jij hebt zien staan (;

    Iniedergeval heel veel succes en ik hoop dat je uiteindelijk toch een kat kunt krijgen!


    Inspiration can hit you any time

    Drown schreef:
    Een naaktkat! Ik wil er zo graag eentje, en mijn vriend ook, maar we kunnen het niet betalen ;-;


    Een naaktkat? *_*
    Dat is nieuw, hehe. Ik heb nooit mensen positief erover gehoord, tot nu.

    Neem een normale kat en scheer hem :3


    wat was dit ookalweer

    Fabrizio schreef:
    (...)

    Een naaktkat? *_*
    Dat is nieuw, hehe. Ik heb nooit mensen positief erover gehoord, tot nu.

    Neem een normale kat en scheer hem :3


    Naaktkatten zijn serieus de liefste katten ooit c:
    Ze zijn héél afhankelijk en raken dus snel gehecht aan je, aangezien ze nooit buiten komen.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Zijn er niet van die pilletjes door waardoor het minder wordt? -Ik heb ooit eens zo iets horen waaien, dus bijt me alsjeblieft de neus niet af als dit niet zo is-.
    Maar inderdaad zoals Constantine zegt, misschien kun je eens kijken bij een asiel ^^

    Ik hoop dat je ondanks je allergie toch nog een poes of kater kan krijgen/kopen. Veel succes! (flower)


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Oh, wat een prachtige kat, zeg! Maar oh zo duur :(
    Misschien zijn ze goedkoper als ze geen stamboom hebben?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Mijn broer gaat nu naar een soort dokter die hem "behandelt" tegen zijn allergieën (waaronder katten). Volgens haar zijn katten een van de "makkelijkste" zaken om allergisch aan te raken, en het eigenlijk het best is dat je katten zo ver mogelijk uit je buurt houdt als je kans hebt er op te reageren. Natuurlijk hangt het er ook van af hoe erg je allergisch bent (:


    Fire and Blood

    Helaas is het niet echt een optie om naar het asiel te gaan, want ik geloof niet dat je bij het asiel er zeker van kan zijn dat een kat volledig een bepaald ras is en geen mixje. Daarom is het ook van belang dat het beestje een stamboom heeft. Klinkt bekakt, ik weet het, maar dat specifieke ras heeft nou net minder allergene stoffen in hun speeksel en huidolie, waardoor de kans dus kleiner is dat een anders snotterend kind als ik ervan gaat niezen. (:

    En tja, helaas ben ik niet allergisch voor kattenharen maar stofjes in hun speeksel, dus een normale kat kaalscheren gaat 'm ook niet worden. Bovendien heb ik geen doodswens. (cat) Stiekem dus maar hopen dat ik een winnend staatslot op straat vind, haha.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.