• Gevoel



    "Er zijn drie soorten mensen op de aarde. Slechts tien procent daarvan wordt geboren met een gave zoals ik. Ik kan het verdriet van andere mensen overnemen en er zelf geen last van hebben. Ik kan het verdringen en vergeten. Ik kan hun pijn verdringen en vergeten. Er zijn meerdere mensen die dit kunnen, maar deze mensen hebben geen vertrouwen in zich zelf, of de ander. Meestal zijn ze te dom, te egoïstisch om anderen te helpen of werken in het geheim. Dus eigenlijk in totaal kan precies de helft van de wereldbevolking verdriet van iemand anders afnemen en verdringen. De helft kan pijn laten verdwijnen. Maar slechts tien procent doet dat ook echt. De andere helft kan dat niet. Die kan slechts verdriet dragen en als ze geluk hebben vinden ze iemand (of kennen ze iemand goed persoonlijk) om die verdriet weg te laten halen. Niet elk persoon heeft zulke nare herinneren dat ze die echt daadwerkelijk willen laten weghalen. Maar sommigen hebben misschien iemand verloren en willen graag de pijn weg laten halen. Of liefdesverdriet is ook vaak iets waar mensen een hekel aan hebben, maar niet serieus genoeg nemen. Toen ik in de vierde zat, nam ik het liefdesverdriet weg van een jongen uit mijn klas genaamd Fabian. Niemand - zelfs zijn eigen broer - wilde hem helpen. Iedereen vond dat hij zich aanstelde, maar toen ik hem op een avond na de rugby sprak, zag en voelde ik aan hem dat hij gebroken was. Hij was wanhopig. Bang dat hij nooit meer iemand zou vinden zoals zij. Zij was een meisje genaamd Emma, die één jaar jonger was. Ik kende haar niet echt en heb nooit gezien, maar ik wist dat zij het zusje was van de sterspeler van het rugby team genaamd Tom. Hij was een aardige gozer die ik de laatste tijd vaker sprak in de kroeg. Ik vertelde hem die avond dat ik hem wilde helpen en heb hem nog die avond geholpen. We gingen tegenover in kleermakerszit zitten en hielden elkaars handen vast. We sloten onze ogen en Fabian moest hard op zijn verhaal vertellen. Hij moest het zo kort mogelijk samenvatten, dan de pijn vertellen - wat hem het meest dwars zat (en dat was een hoop). Ik hoefde alleen maar te luisteren en mij inleven. Dat was het. Geen magische spreuk of iets dergelijks, slechts het verhaal en de verbinding van onze handen. Het zou de volgende ochtend weg zijn, ik zou die nacht een soort droom krijgen over wat hij had verteld en kreeg veel meer informatie dat hij had verteld. De jongen had gruwelijk veel pijn, het schrok mij af. Liefde schrok mij af. Maar al snel liet ik deze gevoelens in een doosje en drong ik de pijn en herinneringen weg. Sindsdien had Fabian geen last meer van liefdesverdriet en ik had geen last van zijn verdriet. Ik droeg het slechts, want verdriet moest ergens blijven. Wat ik niet wist, was dat je niet in een korte tijd veel verdriet mocht opnemen. Je kon best veel verdriet in je leven dragen, maar je kon niet binnen één maand meer dan twintig pijntjes weghalen. En die van Fabian, was er net één te veel. Ik hoorde dat toen ik vol trots aan mijn ouders vertelde hoeveel verdriet ik de afgelopen tijd had opgenomen. Mijn ouders schrokken zich lam en vertelde mij dat als ik niet oppaste, dat ik dan misschien nog wel eens echt iets van andermans verdriet kon gaan voelen. Het is nu vier jaar geleden sinds ik een maand lang meer dan dertig pijntjes had afgenomen en ik heb er nog last van. Ik voel gelukkig geen specifieke pijn. Ik voel geen liefdesverdriet, spijt, teleurstellingen of rouw. Ik voel slechts leegte, maar ik merk ook dat ik de laatste tijd steeds minder leegte voel en mij dus beter aan het worden ben."


    Korte uitleg.
    Het speelt zich af op een campus waar acht verschillende huizen zijn waar ongeveer twaalf studenten inpassen.
    In deze huizen deel je de keuken en zijn er drie douches, door deze huizen kom je in contact met je medespelers.

    50% van de wereldbevolking heeft een gave waarin hij/zij mentale pijn kan weghalen.
    Die andere 50% zijn gewoon mens en voelt gewoon pijn en heeft geen gaven om het weg te halen bij anderen.

    Maar over die 50% die een gave heeft, is er maar 10% die het ook daadwerkelijk doen.
    Die 10% zijn mensen die het liefst zoveel mogelijk mensen willen helpen en dat ook proberen.
    Dan hebben we 40% met die gave die het: niet weet, niet doet om een of andere reden die jij zelf mag bedenken.

    Hoe gaat het weghalen van pijn?
    Je zit in kleermakerszit tegenover elkaar, houdt elkaars handen vast en sluit de ogen.
    Degene die pijn heeft verteld hard op het verhaal waardoor hij/zij pijn heeft. De weghaler luistert alleen en probeert zich in te leven.
    Als diegene met pijn klaar is met vertellen; laten ze elkaars handen los en dat is het.
    De weghaler van pijn krijgt die nacht een droom over het verhaal en als hij wakker wordt is de pijn verdwenen bij het persoon die de pijn had en de weghaler heeft die nacht de pijn opgeslagen en weggedrukt zodat hij er zelf ook geen last van heeft.

    Je kan dus kiezen tussen:
    - Een normaal mens (50%)
    - Een mens met de gave die bij de 10% hoort
    - Een mens met de gave die bij de 40% hoort (jij mag zelf bepalen waarom jouw personage niet iedereen wilt of kan helpen)

    Personages. + huizen indeling
    geloved
    Dáni Faker [M/21] 10% | klik Huis Blauw
    Emma Smith [M/21] 50% | klik Huis Blauw
    Julian Hartmann [M/22] 50% | klik Huis Blauw
    Mashtonx
    Malencia "Cia" Destiny Maddison [F/18] 40% | klik Huis Blauw
    Sorridere
    Arizona Carson [F/22] 50% | klik Huis Blauw

    Regels.
    x. Minimaal 300 woorden gebruiken, je houdt toch van schrijven?
    x. Je speelt een personage van minimaal 18 jaar
    x. Je mag zelf weten in welke tijd je schrijft en in welk persoon
    x. Wil je van huis veranderen? Stuur mij dan privé bericht
    x. Alles en iedereen is welkom
    x. Leg contact, anders wordt het een beetje saai
    x. Iedereen heeft zijn of haar eigen kamer in het huis

    Vragen?
    Die zijn altijd welkom, stel ze via privé bericht! Iedereen is welkom!

    Meedoen?
    Meld je bij de rollentopic aan, klik hier:
    xxx


    [ bericht aangepast op 16 nov 2014 - 12:06 ]


    “Voel je het?”

    Let's begin.


    “Voel je het?”

    Dáni Faker | Huis Blauw


    babe is het.


    Hij zat inmiddels in het tweede leerjaar en was de enige overgebleven 'blauwtje' van het huis. Vorig jaar zat hij bom vol en langzamerhand stopte mensen met hun studie of verhuisde van huis. Ergens was het wel fijn, want dat betekende dat hij de huisleider was. Hij wist hoe het schoonmaak rooster in elkaar zat. Al was hij zelf ook niet zo'n ster in schoonmaken. Hij ging het rooster op in de keuken waar stond wie wanneer wat schoon moest maken. Hij had al een lijst gezien van wie er in het huis zou komen. Een jongen zat in dezelfde studievereniging als hij; zijn naam was Julian Hartmann en hij was best aardig. Dáni had hem overgehaald naar zijn huis te komen, aangezien de jongens in huis groen - waar Juuls vandaan kwam - van die onaardige lullen waren. Naast Juuls kende hij ook een meisje. Haar naam was Emma. Zij was de ex van Fabian, de jongen waarbij hij ooit pijn had weggehaald en dat net even te veel was. Hij had haar nooit echt gezien. Hij zat met haar in de middelbare school en zij was het zusje van zijn oude beste vriend genaamd Tom. Hij twijfelde of hij een gesprek met haar moest beginnen over Fabian, of misschien dat te gevoelig lag.
    "Hé, jij bent toch Dáni? Degene die de liefdesverdriet bij mijn ex heeft weggehaald?" Over de duivel gedacht. Hij draaide zich om naar het meisje met de naam Emma. Hij keek haar een tijdje aan, alsof hij betrapt was. Alsof het een daad was om liefdesverdriet weg te halen. Hij glimlachte en knikte vlug naar haar. "Ja, klopt. Dat ben ik. Jij bent dus Emma, welkom." Ze leunde met haar armen over elkaar tegen de muur aan in de keuken en bekeek hem van top tot teen. Ze zag er nogal vurig uit. Ze leek geen makkelijk meisje. "Wil je wat te drinken?" Stelde hij maar voor. Ze knikte en glimlachte licht naar hem. Hij liep naar de koelkast toe en sloeg hem open. "Eh, ik heb nog geen boodschappen gedaan. Maar ik heb.. limonade, sinas en.." Hij ging met zijn hand door de koelkast heen, alsof het ene kleding kast was. "En thee en koffie." Mompelde hij er snel achteraan. Hij had eigenlijk vooral drank en zelf dronk hij anders water of koffie. Ze liep langzaam op hem af en zei rustig: "Thee is prima." Hij keek op naar haar, recht in haar fel blauwe ogen. Hij begreep wel waarom Fabian iemand nodig had om zijn liefdesverdriet weg te halen. Zij bezorgde mannen vast veel pijn. Hij knikte kort en deed de koelkast dicht. Hij wilde dat de rest van de bewoners kwamen, hij voelde zich ongemakkelijk met dit meisje. Julian moest ook straks komen, misschien kon hij hem redden. Het was ook een beetje ongemakkelijk, het feit dat hij gevoelens had weg gehaald die zij bij iemand had bezorgd. Hij had het laten verdwijnen alsof het niks was. Hij liet wat water in de theekoker stromen en deed hem aan. Hij leunde tegen het aanrecht aan en keek naar de grond. Ze was nogal intimiderend. "Wat vond je van ons verhaal?" Vroeg ze ineens. Ze wist dat Dáni hun hele verhaal eerst moest aanhoren voordat hij de pijn kon weghalen bij Fabian. "Hmm, vergeten." Loog hij. Hij had absoluut geen trek in een gesprek met haar. Ze fronste licht en aan haar blik te zien merkte ze dat hij niet zo'n zin in haar had. Toch bleef ze rustig wachten op de thee die hij voor haar aan het zetten was.


    Julian "Juuls" Hartmann | Huis Blauw


    Hij stond in zijn nieuwe kamer in huis blauw. Hij kwam oorspronkelijk van huis groen af, maar het werd hem daar te oud. Hij was de jongste. Hij zat bij allemaal studenten die tegen de dertig aanzaten en nog steeds geen zin hadden om eens uit dat huis te gaan. Hij kon totaal niet met ze opschieten. Ze haalde continu kinderachtige streken bij hem uit, omdat hij de jongste was. Hij kon er niets aan doen dat zij voor de zoveelste keer van studie verwisselden. En daarbij, er zat een man bij die pijn kon weghalen, maar super arrogant was en dat alleen wilde doen voor mensen die hij goed genoeg vond. Daar kon Julian al helemaal niet tegen. Hij wist niet hoe het was om die gave te hebben, maar hij wist wel dat als je het had; je er gebruik van moest maken. Natuurlijk zou je niet elk liefdesverdriet pijntje weghalen bij iedereen. Een jongen die hier in het huis zat haalde bij veel mensen pijn weg. Zijn naam was Dáni, hij kende hem van de studievereniging. Hij had eens een voorstel gedaan om het verdriet van de dood van Juuls zijn moeder weg te halen. Maar hij had geantwoord dat het verdriet een herinnering was. Een herinnering en een bewijs dat ze echt had bestaan. Hij wist nog Dáni's reactie: "Wow, zo kan je het natuurlijk ook bekijken. Ik zou willen dat meerdere mensen zo dachten.." Dáni haalde een beetje te veel pijn weg bij anderen. Julian vond hem wel oprecht een goed mens. Hij deed tenminste wat met zijn gave.
    Hij begon zijn spullen uit te pakken en netjes neer te leggen. Na een tijdje vond hij dat het tijd werd om zichzelf voor te stellen aan zijn nieuwe huisgenoten. Hij liep zijn kamer uit en liep de trap snel af. Hij hoorde gepraat van de keuken vandaan komen en zag daar inderdaad al twee bewoners staan. Hij herkende Dáni direct. Hij droeg zoals gewoonlijk een tanktop, strakke broek en een bril. Dáni ving Julians blik op en glimlachte licht opgelucht. Juuls kon alleen de achterkant zien van een meisje die daar nog stond.
    "Hé, Juuls!" Dáni klonk zo opgelucht dat Julian zich meteen afvroeg wat er was. "Hé," Dáni gaf hem een gestreste blik en keek opmerkelijk naar het meisje. Julian keek naar het meisje die opvallende mooie ogen had. Hij glimlachte licht naar haar. Bedoelde Dáni dat ze knap was? "Ik moet eh.. even naar mijn kamer." Begon Dáni meteen en verdween direct naar boven. Julian keek iet wat verward naar het meisje die er stond. "Hij voelt zich ongemakkelijk bij mij," merkte zij op. Ze glimlachte naar hem en stak haar hand uit. "Ik ben Emma, aangenaam." Julian schudde haar hand beleefd. "Aha, aangenaam. Julian." Hij begreep niet helemaal waarom Dáni zich ongemakkelijk zou voelen, maar daar zou hij later wel naar vragen.

    Zo, mijn personages kennen elkaar nu.


    “Voel je het?”

    Arizona Carson| Huis blauw


    “Ik ga je missen babe” Zei de jonge vrouw die leunend in de deur opening stond, Ze gaf Arizona een kus op haar mond. Arizona grijnsde en keek haar in haar grote bruine puppy ogen aan.” Ik zie je nog wel” zei Arizona zacht en gaf haar nog een lange laatste kus op haar lippen. Rustig nam ze haar koffer beet en bracht hem naar haar auto. Ze duwde hem in haar auto en nam zelf plaats. Haar sleutels verdwenen in het contact en schoof het dak naar beneden. De handen van Arizona graaide naar haar zonnebril en ze zetten hem op. Haar blik keek nog even naar het studentenhuis “goodbye old memories” fluisterde ze op het moment dat ze weg scheurde. Arizona was op weg naar de stad waar ze in een ander studentenhuis ging wonen. Het leek haar beter aangezien het dorp waar ze nu woonde het niet accepteerde dat ze lesbisch was. Je kon wel zeggen dat het een strenggelovig dorpje was, daarom ruilde ze het al te graag in voor de stad waar niemand op je let. Haar broer vertelde haar dat er in die studentenhuizen mensen woonde die pijn konde weg halen. Ze geloofde hier niet in ze dacht dat dit weer een van zijn grappen was. Maar hij was de gene die zei dat ze daar heen moest gaan hij had daar zelf ook gewoond.
    Na een uurtje rijden gaf haar navigatie aan dat ze haar stemming had bereikt. Rustig stapte ze uit en bekeek het gebouw van top tot teen. Ze glimlachte tevreden en pakte haar koffers uit de auto. Langzaam liep ze het pad over op naar de deur. Met een snelle beweging deed ze haar haren op een staart en liep verder. Eenmaal aangekomen bij de deur stond deze op een kier, dus liep ze maar door. Arizona spitste haar oren en hoorde wat stemmen een stukje verder in het huis. Rustig liep ze op de stemmen af. Ze zag een meisje staan ze zag er best leuk uit en bekeek haar even, daarna zag ze pas en jongen staan. “Hey” zei ze kort. Rustig liep ze op de jongen af waarschijnlijk was hij Dáni de huisleider.” Mijn naam is Arizona” ze stak haar hand uit en glimlachte.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2014 - 22:41 ]


    A Smile is the most beautiful curve on an womans body