Opeens ben ik weer extra blij dat ik dit jaar van de middelbare af ben, want zelf heb ik dit nog nooit gehoord, gelukkig.
Het trieste is dat alle jongeren die dingen zoals homo, kanker en downie (en nu dus blijkbaar ook ebola) naar elkaar roepen, vaak gewoon echt niet volledig beseffen wat ze doen of hoe kwetsend hun woorden kunnen zijn. Gemakkelijk uit te leggen valt het ook niet, want iedereen "weet" wel dat het fout is, maar juist daarom vinden mensen het zo stoer. En iedereen doet het toch, waarom mag ík het dan niet doen? Het is echt iets waar ouders en leraren veel strenger op zouden moeten letten om er ook maar iets aan te kunnen veranderen, maar hen kan het vaak ook niet voldoende schelen. Ik had één keer een docente die een jongen erop aansprak toen hij iemand anders gay noemde, maar in de volgende les maakt een andere leraar zelf een opmerking over dat iets wel erg gay was, en toen was al mijn hoop meteen weer vervolgen.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan