• Ik moet een maatschappelijke paradigmawisseling beschrijven. Er staat bij dat het een onderwerp is waar in de geschiedenis geheel anders tegenaan werd gekeken en naar werd gehandeld ten opzichte van de huidige kijk en handelwijze.
    Ik moet hierbij het paradigma, het gedrag, het resultaat en de reflectie die tot het paradigma heeft geleid, beschrijven.
    Ik kan er helemaal niks over vinden op internet. Weet één van jullie misschien iets?


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    Racisme, ontwikkeling van stemrecht/vrouwenrechten, politieke sytemen, ... Er zijn zoveel mogelijkheden.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Als ik naar de (Belgische) 'goede zeden' (rechtsbegrip) kijk: vroeger ging je naar het strand in een soort van wetsuit waarbij je hele armen en benen bedekt waren en je alleen nog je gezicht, handen en voeten kon zien. Dat vond men toen gepast om te dragen. Dat waren de goede zeden van toen. Deze zijn ondertussen al zo veranderd dat je in bikini en zwemshortje op strand mag rondlopen en we hebben in België nu zelfs een naaktstrand. Dus de goede zeden zijn veranderd samen met de maatschappij: meer bloot mag. Nu zouden we ons niet meer kunnen inbeelden dat je meer dan 100 jaar geleden volledig bedekt het strand op moest. En hoogstwaarschijnlijk zouden de mensen van toen ook niet kunnen inbeelden dat er nu dingen bestaan zoals naakstranden.

    Bedoel je zoiets?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Als ik naar de (Belgische) 'goede zeden' (rechtsbegrip) kijk: vroeger ging je naar het strand in een soort van wetsuit waarbij je hele armen en benen bedekt waren en je alleen nog je gezicht, handen en voeten kon zien. Dat vond men toen gepast om te dragen. Dat waren de goede zeden van toen. Deze zijn ondertussen al zo veranderd dat je in bikini en zwemshortje op strand mag rondlopen en we hebben in België nu zelfs een naaktstrand. Dus de goede zeden zijn veranderd samen met de maatschappij: meer bloot mag. Nu zouden we ons niet meer kunnen inbeelden dat je meer dan 100 jaar geleden volledig bedekt het strand op moest. En hoogstwaarschijnlijk zouden de mensen van toen ook niet kunnen inbeelden dat er nu dingen bestaan zoals naakstranden.

    Bedoel je zoiets?


    Ja, precies zo! Dank je wel! (:


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    Pedofilie :D. Denk ik...
    In de klassieke oudheid was het doodnormaal dat een oudere man een jongen de 'kneepjes van het vak' leerde, nu zou hij worden gearresteerd.


    No growth of the heart is ever a waste