Niet lang geleden heeft in Canada een man een reservist neergeschoten bij het National War Memorial in Ottawa. Daarna heeft hij een auto gestolen en is op het Canadese parlementsgebouw ingereden. Hier is hij uitgestapt en heeft getracht daar een vergaderzaal binnen te dringen waar op dat moment een vergadering van parlementsleden bezig was. Onderweg heeft hij ook nog geschoten op aankomend beveiligingspersoneel
Uiteindelijk is de schutter vlak bij de deur van de vergaderzaal doodgeschoten. Hij is de enige die tot nu toe zeker gestorven is: Het lijkt er heel erg op dat de soldaat die in eerste instantie is neergeschoten is het ook niet heeft overleefd maar ik kan nog geen definitieve bevestiging vinden. Hij is inmiddels sowieso meegenomen met de ambulance dus hopelijk kunnen ze hem daar zo nodig reanimeren en stabiliseren.
Op dit moment is een zoekactie gaande in Ottawa. Er schijnt een tweede schutter te zijn en een tweede schietpartij in een winkelcentrum. Mogelijk zelfs op nog meer lokaties, veel tegenstrijdige informatie. Gevreesd word dat dit een aanslag is gepleegd door aanhangers van ISIS. Dit naar aanleiding van een eerdere aanslag op twee soldaten afgelopen maandag,
EDIT: Stad en militaire bases in Canada zijn in lockdown, stroom/mobiel netwerk in delen van de stad afgesloten als ik mijn Canadese vrienden mag geloven. Beveiliging in heel Canada aangescherpt
EDIT2: Het begint er steeds meer op te lijken dat er maar 1 schutter is. Nog veel onduidelijkheid
EDIT3: De neergeschoten soldaat is overleden. Samen met de schutter maakt dat dus twee doden
Bron
[ bericht aangepast op 22 okt 2014 - 20:18 ]
quidquid excusatio prandium pro