• Ik heb vandaag de film After the dark aka The Philosophers gezien, en eigenlijk vind ik dit wel een heel tof concept voor een RPG hier!
    Alleen het nadeel is denk ik, dat er in het begin 20 personen nodig zijn en nadat er keuzes gemaakt zijn er maar 10 doorspelen. En nadat de 'gedachtes' ophouden alle 20 personen weer nodig zijn. :') Want in de film komen drie gedachten oefeningen voor waarvoor voor elke oefening keuzes gemaakt worden wie wel-niet mee doet. En dat verschilt per oefening namelijk. :')

    Maar als hier interesse in is, kan ik erover denken om gewoon de groepen kleiner te maken waardoor het nog wel gelijk is en er niet onwijs veel mensen voor nodig zijn — al is dat wel leuker.

    Ik snap er nog niet veel van, heb je een uitleg over de film?


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik snap er nog niet veel van, heb je een uitleg over de film?


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Assassin schreef:
    Ik snap er nog niet veel van, heb je een uitleg over de film?


    16 - 09 - '17

    Assassin schreef:
    Ik snap er nog niet veel van, heb je een uitleg over de film?

    Het is wel de uitleg van de hele film, vandaar dat ik het onder een spoiler zet en ik het vrij uitgebreid uitleg haha. :') Misschien valt het daardoor beter te snappen.

    De film gaat over een groep van 20 studenten die op een Internationale school in Jakarta zitten; ze volgen allemaal het vak filosofie. Hun docent daagt hun uit voor een gedachten oefening op de laatste schooldag om hun voor te bereiden op de toekomst als er ooit een 'oncoming atomic apocalypse' komt. [Ik weet het Nederlandse woord er even niet voor]. Alle studenten moeten uit een kistje een briefje pakken en daarop staat een beroep wat ze vanaf dat moment hebben.
    Er is een bunker beschikbaar om te schuilen, maar er is maar plek voor 10 mensen; op basis van hun beroepen moeten ze gaan beslissen wie wel en niet in de bunker mogen. Ze blijven daar allemaal een jaar en daarna moeten ze dus in feite de wereld op gaan bouwen. Is een dichter van belang, of is juist een boer belangrijker bij de opbouw van de wereld als de ramp voorbij is?
    Iedereen krijgt dus een beroep toegewezen, behalve de docent; hij noemt zichzelf de wildcard en er is niet bekend welk beroep hij heeft behalve hijzelf weet dit. In de eerste oefening faalt iedereen want ze hebben alle 10 zelfmoord gepleegd en de docent was de enige die de exit-code had; hij zat niet in de bunker dus de studenten konden er na een jaar niet uit. De docent bleek de bunkerbouwer te zijn waardoor alleen hij de code wist.

    In de tweede oefening krijgt iedereen hetzelfde beroep alleen zijn er extra dingen toegevoegd zoals dat de arts bijvoorbeeld ebola heeft opgelopen of dat de boer homo is. Ook deze oefening faalt want de docent werd zeg maar neergestoken en ging de poort openen terwijl het jaar nog niet voorbij was wat ervoor zorgde dat hij iedereen vermoordde.

    In de derde oefening word het anders gedaan - een van de hoofdpersonen kiest mensen uit. De dichter, de harpist, de opera zinger worden uitgekozen. o.a. Ze houden het een jaar vol en doordat een soldaat de toegevoegde waarde van fotografisch geheugen had wist ze de code nog toen de docent hem in de tweede oefening intoetste. Ze laten de poort openen en komen er achter dat er eigenlijk helemaal geen bommen zijn gevallen; dan valt er uiteindelijk een bom op het eiland, waar ze in de derde oefening zaten, en drukt een van de jongens een rode knop in waardoor ze wel dood gaan allemaal.

    En dan zijn ze weer terug in het lokaal zeg maar en is dat t einde van de laatste dag en aan het einde van de film pleegt de docent zelfmoord - waarom heeft niks met de oefeningen te maken maar omdat hij een affaire had met een van de hoofdpersonen en zij vertrok van Java om ergens anders te gaan studeren.


    Al met al lijkt het me dus een leuk concept om te spelen gezien het best interessant kan worden. :')

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 23:20 ]

    Klinkt als een interessant idee, ja!


    Your make-up is terrible

    Klinkt interessant.


    16 - 09 - '17

    Slotje op aanvraag.


    Deep inside, I've never felt alive