Voor school moet ik samen met mijn groepje een fotocollage maken over sustainabilty, dus duurzaamheid. Wij hebben hierin het thema kleding gekozen en de fotocollage moet foto's bevatten van dingen die niet duurzaam zijn. Nu vind ik wel gemakkelijk duurzame kledingmerken via Google, maar ik vind geen specifieke niet duurzame kledingmerken, dus ik vroeg me af of één van jullie misschien iets weet.
Met duurzaam bedoel ik niet alleen dat het niet schadelijk mag zijn voor het milieu, maar het moet voldoen aan people, planet, profit. Dit betekent dat het eerlijke handel moet zijn en de werknemers moeten in goede werkomstandigheden werken, het moet dus duurzaam voor het milieu zijn of zo min mogelijk schade doen en tot slot moet het economische waarde hebben. Iets is pas duurzaam als het aan alle drie de dingen voldoet, dus als het maar aan twee voldoet, is het niet duurzaam.
Ik weet dat Walmart, Carrefour, Bonmarché, Mango, Auchan, Topshop, Diesel and Kik niet duurzaam zijn, echter heb ik zelf geen kleding van deze merking. Ik zou het erg waarderen als iemand die hier wel kleding van heeft, een foto van het gehele kledingstuk zou maken, van het plaatje bij de hals (mits daar het kledingmerk of lijn opstaat), en van de plaatjes bij zoom waar staat van welke stof het kledingstuk gemaakt is en waar het gemaakt is.
[ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 14:37 ]
To the stars who listen — and the dreams that are answered