Als je je écht meer een jongen voelt dan een meisje, en dit niet enkel een opvlieging is [dit bedoel ik niet aanvallend naar jou toe, maar dit soort dingen beginnen vaak heel jong in je leven en het is een enorm grote keuze], zou ik het met je ouders bespreken. Er zijn allerlei mogelijkheden voor je, maar aangezien je nog jong bent is het lastig - ook je geaardheid want hoe weet je zo heel zeker dat je niet (ook) op meisjes valt? Transgender is trouwens geen geaardheid -
"Transgenderisme is het gedragspatroon van een persoon die door het leven gaat als iemand van het andere dan zijn of haar biologische geslacht of een gedragspatroon dat balanceert tussen man en vrouw. De transgenderist heeft echter geen geslachtsveranderende, operatieve ingreep gehad of vindt deze achteraf niet bepalend voor het gendergevoel; de meesten zijn de ingreep ook niet van plan, toch soms kan een gedeeltelijke verandering al plaatsvinden door hormoongebruik. Dit kan komen door het zich bewust niet willen laten opereren of wanneer dit, door medische, emotionele, psychologische, maatschappelijke of financiële redenen, niet mogelijk of niet gewenst is."
Transseksueel daarentegen is wel een seksualiteit, maar dat is alleen als je werkelijk het proces van het ene naar het andere geslacht doorgaat. Transseksualiteit heeft immers maar zijdelings te maken met seksualiteit, niets te maken met het geslacht van de mensen tot wie men zich aangetrokken voelt, maar alles met de eigen geslachtsidentiteit.
Ik snap dat dit soort gevoelens/gedachten je verwarren, maar ze zijn tegelijkertijd heel normaal als je jonger bent. Als je je écht meer een jongen voelt kun je natuurlijk beginnen met je meer naar een jongen kleden - maar het ligt natuurlijk ook aan jou wat je wilt. Ik zou er ook met die vriendin over praten, en bedenken waar deze gevoelens vandaan komen en hoe diep ze gegrond zijn.
Knuf.
I had a few, got drunk on you and now I'm wasted