Harry Potter
Ik kijk de hele tijd rond naar Ginny en de rest zie ik niet echt. Als ze eraan komt lopen kan ik alleen maar glimlachen. Achter me hoor ik Sirius een grap maken, maar wat het is weet ik niet echt, want ik kijk alleen naar Ginny. Snel fatsoeneer ik mijn galagegewaad zodat het er niet vreselijk uitziet.
'Hoi,' zegt ze als ze er is. Sirius gaat ergens anders heen en we blijven met zijn tweeën over. Ik denk aan toen ik haar meevroeg, ik was ontzettend nerveus en bang dat ze me af zou wijzen.
'Hoi. Je ziet er prachtig uit,' zeg ik naar de waarheid. Ik grijns en kijk naar de dansvloer. Meteen moet ik weer denken aan twee jaar terug, dat was echt een ramp. Ik had geen idee wat ik allemaal aan het doen was en ik moest voor de hele school gaan dansen. En natuurlijk was het vragen van een meisje naar het bal nog erger. Ik had eerst Cho gevraagd, maar die ging met Carlo. Ik kijk naar Cho, nu is ze met een jongen uit haar zwerkbalteam.
'Wil je dansen?' vraag ik met een glimlach. 'Maar eh, ik ben er wel echt heel slecht in dus niet lachen,' grijns ik.
Scorpius Malfoy
Ik staar naar het plafond van de ziekenzaal. Bijna iedereen is naar het bal en heft plezier. Behalve ik natuurlijk. Ik lig hier in mijn bed terwijl ik me rot voel aangezien niemand aandacht aan me lijkt te besteden. De deuren vliegen open en ik zie Draco door de deur lopen. In zijn handen houdt hij mijn galagegewaad, wat ik nooit echt gedragen heeft.
‘Trek aan, we gaan naar de bal. Ik heb Campbell en George gezien maar Campbell leek niet echt blij. Je hebt een hart te stelen vanavond.’ Ik schud mijn hoofd en angst komt in me naar boven. Ik kan niet tussen ze komen, dat heeft George maar al te duidelijk gemaakt.
'Ik wil wel gaan, maar ik heb niemand waarmee ik kan gaan. Ik neem aan dat jij met die ene jongen gaat, Ralf was het toch?' Ik probeer het gewoon normaal te zeggen, maar ergens ben ik er jaloers op. Ik wil ook iemand die om me geeft - en niet mijn vader is. Ik kleed me zo snel mogelijk om naar mijn galagegewaad; wat niet erg snel is aangezien ik nog steeds verwondingen heb en een gebroken arm door de aanval van George. 'Dus waar is het bal?'
Sirius Black
Ik kijk toe hoe Harry zich helemaal druk maakt om Ginny en probeer niet te irritant te worden. Ik ben alleen omdat er niemand was die met mij wou gaan. Hier ben ik blijkbaar niet zo populair als vroeger. Ik zie James aankomen, maar zelfs vanaf hier zie ik dat hij dronken is. Hij zegt allemaal dingen en Albus lijkt het pijn te doen. Ik kijk toe hoe Albus een meisje mee wegtrekt van James en ik loop naar ze toe. James pak ik bij zijn arm vast.
'Sorry James, maar je bent dronken en ik laat je niet de avond van anderen verpesten,' zeg ik en ik trek hem mee naar buiten. Soms drinkt Remus ook teveel en dan gooien Prongs en ik hem in het meer zodat hij weer nuchter wordt. Het lijkt me zonde om James galagegewaad te verpesten dus dwing ik hem naast het water op zijn knieën te gaan zitten en duw ik zijn hoofd even onder water zodat hij weer nuchter is.
'Zoals ik net al zei, sorry. Dit is mijn methode. En volgende keer niet meer dronken worden, Pr-James.'
Spoiler alert: you will save yourself