• Ja, hoe spreken jullie je ouders aan? Eigenlijk verbaasde het me dat er in mijn klas nog een stuk of vijf leerlingen zitten die hun ouders met 'u' aanspreken. Maar misschien is het wel veel gewoner dan ik dacht :p. Dus, bij deze de vraag:

    Hoe spreek jij je ouders aan?


    i put the fun in funeral

    Je/jij.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Je/jij, maar ik ken best veel mensen die gewoon u zeggen. Ik zeg ook je/jij tegen mijn opa, oma en andere familie.


    May the odds be ever in your favour...

    Autumnafi schreef:
    Je/jij, maar ik ken best veel mensen die gewoon u zeggen. Ik zeg ook je/jij tegen mijn opa, oma en andere familie.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik gebruik gewoon je/jij en heb ook meer mensen in mijn omgeving die hun ouders zo aanspreken dan met u.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Met u. Mijn ouders zeggen altijd dat ik gewoon je/jij mag zeggen, maar ik zeg eigenlijk automatisch u.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Je of jij. Mijn opa en oma met u ne tantes en ooms met je


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Geen van beide. Ik zeg altijd heit of mem.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Anomaly schreef:
    Geen van beide. Ik zeg altijd heit of mem.

    Anomaly schreef:
    Geen van beide. Ik zeg altijd heit of mem.


    Heh, nooit van gehoord. Maar dan gebruik je toch alsnog wel je/u als je tegen je ouders praat?


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Heh, nooit van gehoord. Maar dan gebruik je toch alsnog wel je/u als je tegen je ouders praat?


    Dat is Fries voor papa en mama. Ik zeg nooit je/jij of u tegen mijn ouders. Altijd heit en mem.

    Overkill schreef:
    (...)

    Heh, nooit van gehoord. Maar dan gebruik je toch alsnog wel je/u als je tegen je ouders praat?

    Fries voor vader & moeder. En nee, nooit. :') Maar da's hier heel gewoon.


    "I shut my eyes in order to see.'

    o.o
    Hoe maak je dan een normale zin als 'heb je je tas al gevonden?'


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    o.o
    Hoe maak je dan een normale zin als 'heb je je tas al gevonden?'

    Heeft heit/mem zijn/haar tas al gevonden.

    In het Fries is het heel gewoon. 8) Zo klinkt het natuurlijk best vreemd.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2014 - 9:59 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Je of jij, het lijkt me heel onprettig om u te zeggen, maar dan zullen mensen wel gewend zijn.


    ©1998

    U lijkt me heel onprettig, ik gebruik altijd je of jij.
    En natuurlijk pap en mam (ik vind het persoonlijk absurt als mensen hun ouders bij de voornaam noemen - ik vind dat nogal afstandelijk).
    En als ik in de slijm-modus sta, is en blijf het natuurlijk: paaaaahaaaaap, maaaaaahaaaam. :Y)


    I'll lick the poison from right off your kiss