George Weasley
‘Maar goed dat ik genoeg geduld heb om tot 24 januari te wachten. Je bent nergens toe verplicht. Misschien is dan alles wel anders.’
Ik schudde mijn hoofd en keek hem wat verbaasd aan. 24 januari, jabuari is geweest. Zeker geweest. Oh Merlin; dit kan toch niet waar zijn. Heb ik zijn verjaardag gemist..
Even schrok ik door zijn hand die hij langs mijn wang zette en doodnormaal deed ik een poging om een glimlach tevoorschijn te persen, ook al leek ik mezelf van schuldgevoel op te eten van binnen. Al de hele jaar lang wachtte ik op zijn verjaardag af en dan zegt hij dit, ook nog op mijn verjaardag. Dit KAN toch niet waar zijn..
‘Waarom praten we over míjn verjaardag als die van jou nu is. Een jaar is enorm ver weg en mijn verjaardag is niet totaal niet relevant. Was jij niet degene die zei dat we in het nu moesten leven dus niet in de toekomst. Wees blij- vrolijk, George. Je word pas eens per jaar 17.’
'Hoi.'
Campbell haalde zijn hand weg en ik keek op naar de zachte stemmetje. Ginny kwam net voor ons en voordat ik wat kon zeggen begon ze al met haar gebabbel.
‘…Ik moest je halen van Angelique- George..’ ‘Ik eis te veel tijd van je; maar goed dat ik naar de wc moet zodat je tijd voor jezelf heb.’
Ik trok mijn wenkbrauwen op toen Campbell zich omdraaide en de bende van studenten in verdween.
'Zeg maar tegen Angelique dat ik te druk bezig ben met het openen van cadeautjes. Als ze me nog steeds wilt spreken kan je er nog een leugen in gooien, bijvoorbeeld dat ik net opgeslurpt werd door een gigantische cadeau waardooe ik voor even weg ben.'
Ik stak mijn hand vriendelijk uit om haar een duwte te geven zodat ze naar Angelique zou gaam maar werd tegengehouden door een identieke arm die om mij heen werd geslagen waardoor er een brede glimlach rond mijn lippen sierde.
'Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, broeder. Hallo Ginny.'
Ik keek Fred even aan die ook een arm om Ralf heen sloeg.
'Hoi Ralfie, had je me niet kunnen waarschuwen dat er een feest was? Je weet dat het feest pas begint als ik er ben hè?' grapte hij en ik grinnik even.
'Je weet dat het feest pas begint als IK er ben. Waarom denk je anders dat iedereen zo wild aan het feesten zijn?'
'Of ze dachten dat jij Fred was.' Hoorde ik Ralf murmelen. Ik glimlachte even en richtte me naar Ginny toe.
'Geen cadeautje voor je oudere broer?' Vroeg ik dan aan haar.
'Oh, overigens, Fred; mam heeft ons een nieuwe trui toegestuurd. Ik denk dat ze dacht dat we die we tijdens kerst hadden gekregen verbrand hadden want, nou ja, dan worden we tenminste warmer dan dat we het aantrekken.'
Ik bleef even stil staan en keek Ralf en Fred even aan.
'En ik heb Campbell zijn verjaardag vergeten. Was 24 januari.. kan je me helpen om mijn grote dommigheid weer recht te gaam zetten aangezien ik je ook had geholpen met de verjaardag van Ralf?' Vroeg ik dan aan hem.
Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••