Hopelijk weet ik het een beetje duidelijk te verwoorden. De ideeën zijn een beetje uit de hand gelopen en uitgebreider geworden dan ik eerst bedoelde. (:
Ik heb twee ideeën (voorbeeldplaatjes onder de spoilerknop onderaan te vinden), laat ik beginnen met het maken van een story.
Misschien heeft dit met luiheid te maken (kan niet missen), maar ik erger me al een tijdje aan het steeds weer aanklikken van de genres (vooral na het vergeten van een leeftijd kiezen, op "maak story" klikken en alles overnieuw moeten doen) bij het maken van nieuwe stories. Vooral omdat het een chaotisch lijstje is (alfabetische volgorde is misschien handig?) en ik elke keer vergeet waar welk genre staat.
Op andere sites hebben zijn vaak knoppen waar je kan selecteren waarop je wilt zoeken (die vierkante waarvan je meerdere kan aanvinken). Dat leek me een handig systeem om te doen in plaats van de drie genre balkjes. En misschien kunnen er ook wat meer soorten genres komen (en dat je meerdere vakjes kan aanvinken, oneindig veel?). Maar dat ligt er meer aan wat mensen schrijven.
Zou ook voor de leeftijdsgrens kunnen (maar dan kan je er maar één aanvinken, het rondje van de quizzen bijvoorbeeld).
En misschien een leeftijdskeuring van 18+ maken? Genoeg stories over SM en andere dingen die mensen onder de 18 beter niet kunnen lezen.
Idee twee, de zoekfunctie/categorieën (ik weet dat dit al eens voorgesteld is).
Maybe is het een idee om net als op fanfic een lijst te maken met alle soorten dingen waarover geschreven kan worden. Maar dat mensen zelf dingen aan het lijstje kunnen toevoegen, zodat niet alles er in hoeft (hoeven One Direction of Twilight er niet tussen te staan als daar geen stories over zijn, bijvoorbeeld).
Om te voorkomen dat er dubbele dingen in de lijst komen te staan is het misschien handig om, als er iets nieuws toegevoegd wordt, het bij een mod/bèta (door mods aangestelde vrijwilligers?) langskomt voor controle/aanpassing.
Dit is ook ter voorkoming dat er een lijst gemaakt wordt en dat in sommige categorieën niks komt te staan en ook voorkomt dat iemand zich buitengesloten voelt met een story over een onbekende band.
Leden van een band vallen gewoon in de categorie van de band. Harry Styles stories zijn dus te vinden onder One Direction (subcategorieën iets?)
Misschien is dit ook een oplossing (variatie) voor het zoekfunctie van stories probleem en het probleem met de hypes over Tokio Hotel, Justin Bieber, 5 Seconds of Summer, The Hunger Games en dergelijken.
Als het onderwerp er al tussen staat kan het bij het maken van de story aangevinkt worden, bijvoorbeeld in een scroll lijst als wat de genres nu hebben (maar dan op alfabetische volgorde en je moet er meerdere van kunnen kiezen als het over meerdere dingen gaat) of een knop die de hele lijst uitschuift zoals de toon smileys knop.
Ik heb geen idee of deze dingen haalbaar zijn, maar het is misschien een toevoeging die het zoeken van dingen makkelijker maakt. De zoekfunctie resultaten zijn niet altijd geweldig relevant.