• Twee bommen uit de Tweede Wereldoorlog zijn om twee uur vanmiddag tot ontploffing gebracht in de uiterwaarden van de IJssel bij de nieuwe spoorbrug in Zwolle.
    Zoals verwacht gaven de explosies geen problemen voor de omgeving. De bommen die kort na elkaar tot ontploffing werden gebracht waren afgedekt met een berg zand. Het ging om een 500- en een 1000-ponder. Het treinverkeer was tijdelijk stilgelegd. Voor de zekerheid wordt de spoorbrug nog onderzocht op schade.
    Het zijn niet de laatste bommen uit de oorlog die tot ontploffing worden gebracht. In hetzelfde gebied zijn er nog vijf gevonden. Wanneer die onschadelijk worden gemaakt door de EOD is nog onduidelijk.




    Ik schrok hier wel even van. Toen ik terugkwam van school, ik stapte uit in Zwolle, werd er omgeroepen dat er meerdere treinen niet reden, vanwege die bommen.


    26 - 02 - '16

    Het is eigenlijk vrij normaal dat zo'n bommen nog tot ontploffing worden gebracht om eventueel onvoorziene ontploffingen te voorkomen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Het is eigenlijk vrij normaal dat zo'n bommen nog tot ontploffing worden gebracht om eventueel onvoorziene ontploffingen te voorkomen.


    i put the fun in funeral

    Ik schrok even bij de titel, haha. (;


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Dat er nog steeds werkende bommen en zooi uit de WO II gevonden worden.. blijft altijd verrassend. Je zult er maar overheen fietsen.


    Maybe she loved mysteries so much that she became one.

    Toch wel interessant dat ze daar nu nog mee bezig zijn, aangezien die oorlog ondertussen toch wel bijna zeventig jaar geleden is. NIet dat het heel ongewoon is, maar toch wel om even te bedenken.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Aum schreef:
    Dat er nog steeds werkende bommen en zooi uit de WO II gevonden worden.. blijft altijd verrassend. Je zult er maar overheen fietsen.


    Gelukkig kon je er in dit geval niet overheen fietsen, maar dat je dit soort dingen bij een treinbrug kan aantreffen, vind ik best wel heftig. Het zou vreselijk geweest zijn, mochten die dingen zijn ontploft in het bijzijn van een trein vol met mensen..


    26 - 02 - '16

    Aum schreef:
    Dat er nog steeds werkende bommen en zooi uit de WO II gevonden worden.. blijft altijd verrassend. Je zult er maar overheen fietsen.

    In België nog steeds uit WO I. :') Maar ja, dit is eigenlijk standaard procedure. Alleen vervelend dat nu het treinverkeer er last van had.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Aum schreef:
    Dat er nog steeds werkende bommen en zooi uit de WO II gevonden worden.. blijft altijd verrassend. Je zult er maar overheen fietsen.


    In Ieper worden ook nog jaarlijks tonnen aan granaten en andere bommen uit de grond gehaald uit de WO I... Is best creepy..


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stel dat er zoveel bommen/granaten gevonden worden in Nederland, dat Nederland het besluit naar andere landen te gooien. En dan gooien zij 10x harder terug. En dan.. WO III o.o


    Some people are art and do art at the same time

    Pulchre schreef:
    Stel dat er zoveel bommen/granaten gevonden worden in Nederland, dat Nederland het besluit naar andere landen te gooien. En dan gooien zij 10x harder terug. En dan.. WO III o.o


    wat


    i put the fun in funeral

    Pulchre schreef:
    Stel dat er zoveel bommen/granaten gevonden worden in Nederland, dat Nederland het besluit naar andere landen te gooien. En dan gooien zij 10x harder terug. En dan.. WO III o.o
    Haha, zullen we hopen van niet. :P
    Dan ben ik hier weg hoor. (;


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.