• Ik vroeg me af wat jullie het liefst doen: Blokvakken of vakken die je moet begrijpen.
    Persoonlijk ben ik voor de blokvakken als geschiedenis en talen, maar ik vraag me af hoe dat bij jullie zit. ^^

    Blokvakken of vakken die je moet begrijpen?

    27.1% (19 stemmen)
     
    Blokvakken.

    31.4% (22 stemmen)
     
    Vakken die je moet begrijpen.

    41.4% (29 stemmen)
     
    Maakt niet uit, zo lang het me maar boeit.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vind begrijpen vaak leuker ;3
    Toch koos ik voor 'Maakt niet uit, zolang het me maar boeit', want ik vind het toch het aller belangrijkst dat een vak boeiend is ;3


    26 - 02 - '16

    Begrijpen. Ik vind het veel leuker om het te snappen en toe te kunnen passen op een geheel nieuwe situatie en heb ook het idee dat je daar meer aan hebt dan simpelweg iets te leren en de feitjes op te kunnen dreunen. Echter moet ik nu geschiedenis van media gebruiken om dit toe te passen op andere situaties etc. dus dat maakt één van jouw blokvakken voor mij meer tot een begrijpvak :') Overigens belemmert mijn vorm van dyslexie het blokken heel erg, vooral als het gaat om rijen woordjes.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb de laatste optie gekozen. ^^

    Over het algemeen heb ik wel meer iets met dingen die waarschijnlijk onder "blokvakken" zouden vallen, maar eigenlijk heb ik nooit heel veel verschil gezien tussen vakken op deze manier. Bij geschiedenis heb ik bijvoorbeeld nooit losse feiten in mijn hoofd gestampt, want zolang je snapt waarom de ene gebeurtenis op de andere volgt, ken je de stof ook wel. Aan de andere kant is het niet zo dat ik bij wiskunde dingen alleen maar hoefde te snappen, want daar moet je tenslotte ook de juiste formules uit je hoofd leren om op een toets iets zinnigs te kunnen opschrijven. Geen idee of het aan mij ligt, maar ik zie het onderscheid persoonlijk niet zo heel erg. Mijn strategie bij het leren was eigenlijk voor ieder vak vrijwel hetzelfde. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik heb de laatste optie gekozen. ^^

    Over het algemeen heb ik wel meer iets met dingen die waarschijnlijk onder "blokvakken" zouden vallen, maar eigenlijk heb ik nooit heel veel verschil gezien tussen vakken op deze manier. Bij geschiedenis heb ik bijvoorbeeld nooit losse feiten in mijn hoofd gestampt, want zolang je snapt waarom de ene gebeurtenis op de andere volgt, ken je de stof ook wel. Aan de andere kant is het niet zo dat ik bij wiskunde dingen alleen maar hoefde te snappen, want daar moet je tenslotte ook de juiste formules uit je hoofd leren om op een toets iets zinnigs te kunnen opschrijven. Geen idee of het aan mij ligt, maar ik zie het onderscheid persoonlijk niet zo heel erg. Mijn strategie bij het leren was eigenlijk voor ieder vak vrijwel hetzelfde. (krul)


    Echt precies dit :3
    Behalve dat ik voor :Y) gegaan zou zijn, in plaats van (krul) :'D


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Maakt mij niet uit, zolang het me maar boeit.

    Geschiedenis vind ik bijvoorbeeld echt heel interessant. Maar ik moet er wel echt keihard voor werken.
    Duits vind ik niet interessant, maar wel handig om o.a. te communiceren met een vriendin van mij en om voetbalwedstrijden van de bundesliga met Duits commentaar te luisteren. Dus daar leer ik ook heel veel voor. Maar je moet daarvoor ook o.a. de grammatica begrijpen dus dat schrijf ik in de les als aantekening op en dan werk ik met markers (doe ik ook met Geschiedenis)

    Maar wiskunde, ik vind dat gewoon saai. Ik wil wel goede cijfers, begrijp het nu eindelijk ook wel, maar ik vind het niet leuk ofzo. Of Frans, haat aan die taal :')

    Dus ja, zolang ik een doel ergens voor heb, maakt het me niet uit of ik moet blokken of het gewoon moet begrijpen.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Blokken (A)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik vind het het belangrijkst dat het me boeit.(:


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Geschiedenis, maatschappijleer en de talen hebben mijn leven gered op de middelbare :'D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Blokken vind ik verschrikkelijk om te doen, maar het is voor sommige vakken gewoon noodzakelijk. Daarnaast is dat ook mijn methode voor het leren van wiskunde. Het kost me vaak namelijk heel veel tijd dit te begrijpen, dus stamp ik liever de voorbeelden in mijn hoofd ^^'. Niet de meest effectieve methode, zeker niet voor de lange termijn (o wat heb ik moeten blokken voor mijn SE over het boek van vorig jaar...).
    Begrijpen is dus echter ook absoluut niet leuk als het vak je niet ligt, dus koos ik voor de laatste optie. Als iets interessant is, maakt het 't leren sowieso al dubbel zo makkelijk.


    i put the fun in funeral

    Voor mij moet het liefst een combinatie zijn. Iets dat je kan beredeneren, maar waar je ook terug kan vallen op je theorie om het op te lossen.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Begrijpen aangezien ik gewoon lui ben. Maar het moet me ook wel een beetje interesseren.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik ga toch voor blokken. Met blokken kan je gewoon zeker zijn van je zaak of zo. Het gewoon moeten weten, punt. Ook al vind ik bijvoorbeeld begrijpend lezen wel weer heel ''leuk'' om te doen. Terwijl dat toch meer begrijpen is. Hoewel je daar ook voor kan blokken, en dan de leesstrategieën toepassen. Dus een combinatie van weten en kunnen toepassen, ligt mij wel lekker. Alhoewel... Alleen bij talen. Wiskunde toch liever niet. (A)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Buddy schreef:
    Begrijpen aangezien ik gewoon lui ben. Maar het moet me ook wel een beetje interesseren.


    wat was dit ookalweer