• Harry Potter en zijn vrienden en vijanden gaan weer naar school voor hun zesde jaar. Wat als ze er opeens achter komen dat hun ouders en hun toekomstige kinderen ook naar Zweinstein gaan? James Potter, Harry Potter en Albus Potter zitten alle drie in hun zesde jaar en komen elkaar tegen. Niemand weet wat er aan de hand is. De toekomstige kinderen mogen niets tegen hun ouders zeggen over de toekomst, maar kunnen ze dat wel volhouden? En wat als de ouders erachter komen wat er later van hun gaat worden, dat sommige vriendschappen verbreken? En Voldemort is er ook nog. Kunnen ze hem tegenhouden?
    Rollen:

    Verleden:
    Zwadderich:

    Griffoendor:
    James Potter - JamesPotter - 6
    Lily Evans - Jovantos
    Sirius Black - LeoValdez


    Huffelpuf:

    Ravenklauw


    Heden:
    Zwadderich:
    Draco Malfoy - Leora


    Griffoendor:
    Harry Potter - LeoValdez
    George Weasley - SphinxX
    Ginny Weasley - Leora
    Ralf Auron - SphinxX


    Huffelpuf:

    Ravenklauw


    Toekomst:
    Zwadderich:
    Scorpius Malfoy - LeoValdez
    Campbell Saunders - Leora

    Griffoendor:
    Lily Potter - Pabu
    Albus Potter - SphinxX
    James Potter || Reservatie || Leora


    Huffelpuf:

    Ravenklauw


    Leraren:

    Dezelfde persoon (bijv. Sneep of Sirius) kan door meer personen gespeeld worden. Dan is er een jonge en een oude ervan.

    Regels
    - Minsten 200 woorden per post. Een keertje wat minder mag, maar liever wel rond de 200
    - Niet andermans personage besturen, behalve met toestemming van de speler van die persoon
    - Waarschijnlijk blijven er veel rollen over die door niemand gespeeld worden. Dit is niet erg, die worden door iedereen bestuurd
    - Toekomstige kinderen weten de toekomst, de mensen uit het heden niet en de mensen uit het verleden weten al helemaal niets
    - Geen ruzie OOC, IC mag natuurlijk altijd (go drama)
    - OOC tussen haakjes
    - Probeer niet alleen maar Griffoendors aan te maken. Er zijn meer afdelingen
    - Geen perfecte personages, als ik iets over je personage zeg, dan zou het fijn zijn als je er iets aan doet
    - Om er toch een beetje vaart in te houden en ervoor te zorgen dat we niet op de eerste dag blijven hangen, begint er iedere week een nieuwe dag
    - Meldingen worden in het rood weergeven



    Speciale Functies:

    Zwerkbalteams:
    Zwadderich
    Chaser 1:
    Chaser 2:
    Chaser 3:
    Keeper: Scorpius Malfoy
    Beater 1:
    Beater 2:
    Seeker: Draco Malfoy
    aanvoerder: Draco Malfoy


    Griffoendor
    Chaser 1: Lily Potter
    Chaser 2: James Potter
    Chaser 3: Ginny Weasley
    Keeper: Ron Weasley
    Beater 1: George Weasley
    Beater 2: Fred Weasley
    Seeker:
    aanvoerder: Ginny Weasley


    Huffelpuf
    Chaser 1:
    Chaser 2:
    Chaser 3:
    Keeper:
    Beater 1:
    Beater 2:
    Seeker:
    aanvoerder:


    Ravenklauw
    Chaser 1:
    Chaser 2:
    Chaser 3:
    Keeper:
    Beater 1:
    Beater 2:
    Seeker:
    aanvoerder:


    Klassenoudsten:

    Zwadderich
    Meisje:
    Jongen: Draco Malfoy


    Griffoendor
    Meisje: Hermione Granger
    Jongen: Ron Weasley


    Huffelpuf
    Meisje:
    Jongen:


    Ravenklauw
    Meisje:
    Jongen:


    Hoofdmonitoren:
    Meisje:
    Jongen:


    Andere Topics:


    Begin:
    Iedereen komt aan op het platform 9 3/4. Hou er rekening mee dat in het heden Voldemort al actief is en mensen dus bang zijn. Pas als ze in de trein stappen dan merken de tijdreizers dat ze in een andere tijd zijn (op het perron zijn ze dus nog niet in een andere tijd)
    Veel plezier!

    Updates:
    De trein komt aan bij het kasteel. De leerlingen kunnen uitstappen en naar de Grote Zaal gaan voor het feestmaal.

    Update 2:
    De volgende dag! De leerlingen die terug of verder in de tijd zijn gerezen worden opgeroepen om naar het kantoortje van Perkamentus te komen.

    [ bericht aangepast op 16 okt 2014 - 23:12 ]


    Spoiler alert: you will save yourself

    Jaaames :o


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Albus Severus Potter

    Hij schudde zijn hoofd en rukte het kistje uit mijn handen en radeloos bleef ik staan.
    ‘Ik geloof geen dieven. Er is geen enkele reden waarom je mag stelen; Albus. Pap en mam hebben genoeg geld; je hebt het altijd goed gehad net zoals ik en dan doen wij al iets wat niet mag en dan ga je daarbij ook nog stelen. Wat wij dan ook hebben. Het is over. Je bent ziek; Albus en je hebt hulp nodig.’
    Mijn kaak viel wat open en ik ging met mijn handen weer door mijn haren en schudde met mijn hoofd. Hij begrijot me niet; hij begreep me nooit. Ook niet toen ijzei dat ik het niet leuk cind dat hij die meiden zoende; en nu vwetrouede hij me niet. Een woest gevoel vermengse zich met mijn verdriet en angst waardoor ik "verdomme James!" Riep en het kistje weer uit zijn handen rukte waardoor het weer oo de grond viel en het niet meer kon houden. De onderkant van de zwak maar sierlijke kistje barste open waardoor de galjoenen zich rindom mij en James zich verspreidde waarood de vloer bedekt werd met allemaal glinsterende muntjes. De tranen peikten weer in mijn ogen en schaamteloos liet ik ze over mijn wangen glijden. Ik kan dit niet meer; ik geef het oo. Dit lukt gewoon niet. Iedereen heeft gekijk; ik ben maar een joch, ik ben maar een mislukkeling. Ik schudde mijn hoofd en keek James aan.
    '..heb je nou je zin..' murmelde.
    'H-hier; stuur me maar naar het gekkenhuis met al deze galjoenen a-als je wwerkelijk denkt dat ik ziek ben. De 500 galjoenen die ik- ik..' ik beet even op mijn lip waarna er nog een traan mijn ooghoek ontsnapte en ik woest de gang in wees.
    'I-Ik aan die verdome klootzak Maikel moet geven zodat hij die foto van ons waar we zaten te kleffen niet in het ochtendprofeet gaat p-plaatsen.'
    Ik grabbelde nog in mijn zakken waar ik Katy zijn galjoenen eruit haalde en het ook woest op de geond gooide die bedekt was met obderdelen vad het kistje, samen met de.muntjes.
    'E-en hier heb je Kary haal geld..'
    Ik zette wat stappen naar achteren en met gesloten ogen keek ik angstig weg.
    'Ik was gewoon bang; James.'
    En met dst lieo ik een eindje weg van hem om mezelf tegen een muur aan te gooien waarna ik op de.grond ging zitten en mijn gezicht in mijn armen verborg. Ik kap er mee; ze.mogen die foto plaatsen. Ik geef het op; dit ales heeft een monster van mij gecreëerd. Ik heb alles verpest..


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    oh wauw valt mee hoe boos albie is x')


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    James Sirius Potter

    ‘Verdomme James!’ met dat trok hij de kist uit mijn handen waardoor het met een oordovend lawaai op de grond kletterde. Voor de tweede keer.
    ‘..heb je nou je zin.. H-hier; stuur me maar naar het gekkenhuis met al deze galjoenen a-als je w-werkelijk denkt dat ik ziek ben. De 500 galjoenen de ik- ik..’ ik zag een traan uit zijn ooghoek ontsnappen wat een steek door mij heen liet gaan. Vooral toen hij machteloos de gang in wees.
    ‘I-ik aan die verdomme klootzak- Maikel moest geven zodat hij die foto van ons waar we zaten te kleffen niet in het ochtendprofeet gaat p-plaatsen. E-en hier heb je Kathy haar geld..’ met dat kletterde er geld uit zijn hand die hij uit zijn broekzak gehaald had.
    ‘Ik was gewoon bang; James.’ Hij zette wat stappen naar achter voordat hij weg liep en ik zuchtte machteloos en negeerde al de stapels goud wat er op de grond lag. Dat was voor míj werkelijk níks waard. Ik plofte naast hem neer en trok hem in mijn armen en drukte een kus in zijn haar.
    ‘Albus. Waarom kom je dan niet naar míj. Jij bent niet de enige waar het over ging. Ik had hem in elkaar kunnen slaan- dat is veel makkelijker dan.. dan.. dit.’ Ik zuchtte zachtjes en sloot mijn ogen terwijl ik hem nog dichter tegen mij aandrukte in mijn omhelzing.
    ‘Je bent de enige die belangrijk is voor míj; Albus. Ook al zou het niet om ons gaan maar alleen om jou zou ik je helpen. Dat weet je toch wel. Al is het alleen broederlijk of meer.. wat je wilt ik ben er voor je.’ Ik slikte en kon het niet laten om te wensen dat ik zojuist anders gehandeld had. Maar hoe kon ik het weten dat hij bedreigt werd; simpel. Dit was Albus niet. Ik had het kunnen weten. Kunnen raden en nu had hij mijn broertje gebroken. ‘Wie is Maikel en waar is híj.’


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Albus Severus Potter

    Ik lette niet op toen James naar me toe liep en naast me op het grond plaats nam. Voordat ik op kon springen om weg te gaan rennen trok hij me in zijn armen en drukte een kus in mijn haren waardoor ik even mijn ogen sloot en zachtjes zuchtte terwijl ik naar hem probeerde te luisteren.
    ‘Albus. Waarom kom je dan niet naar míj. Jij bent niet de enige waar het over ging. Ik had hem in elkaar kunnen slaan- dat is veel makkelijker dan.. dan.. dit.’
    Ij schudde mijn hoofd. Ij weet dat het een verkeerde keuze was, om niemand erover te vertellen, maar het was pure onzekerheid en angst dat in me kroop.
    James trok me dichter tegen hem aan waardoor ik even naar hem keek en vermoeid mijn hoofd in.zijn schouder liet rusten om de tranen zijn shiet nat te kunnen maken.
    ‘Je bent de enige die belangrijk is voor míj; Albus. Ook al zou het niet om ons gaan maar alleen om jou zou ik je helpen. Dat weet je toch wel. Al is het alleen broederlijk of meer.. wat je wilt ik ben er voor je. Wie is Maikel en waar is híj.’ ik haalde mijn hoofd weer weg toen mijn hart leek te stoppen en keek James ietswar angstig aan.
    'Ik weet het niet..' zei ik stilletjes.
    'Hij- hij dook op toen Rose je gisteren van- van me wegtrok..' ik beet even op mijn lip en twijfelde zo erg. Maar nee; ik ga niet weer dezelfde fout maken als net..
    'Het was de jongen die naar ons keek net, t-toen ik vroeg of je wel echt van me hield.' Ik keek weg naar mijn schoenen en peobeerde al de gouden muntstukjes niet aan te kijken.
    'James hef spijt m-me zo erg.. ik moest gelijk aan je vertellen; ik was zo bang..'
    Misschien is het ook een goed moment om gelijk alles te vertellen. En dan kan ik mezelf in het mwer gaan gooien.of van de astronomie toren naar beneden springen.
    'Oh James; ik stal galjoenen. Ik stal munten van Kathy.. van een kleine jongen en.. v-van jou.. ik heb a-alles verknald; alles erger gemaakt en verpest. Zeg- zeg niet dat het niet waar is want het is waar.. al die munten waren voor.. voor hem.' Zei ik de laatste wat walgend en tot mijn grootste ellende kwamen er maar meer tranen mijn wangen afrollen die ik gauw verborg. Ik ben een zwakkeling..

    [ bericht aangepast op 3 okt 2014 - 1:32 ]


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    James Sirius Potter

    Abrupt haalde hij zijn hoofd onder mijn schouder vandaan en keek me angstig aan. Hij was werkelijk bang voor die jongen en het ergste van alles was dat ik het niet gezien had.
    ‘Ik weet het niet. Hij- hij dook op toen Rose je gisteren van- van me wegtrok. Het was de jongen die naar ons keek net, t-toen ik vroeg of je wel echt van me hield. James het spijt m-me zo erg.. ik moest gelijk het aan je vertellen; ik was zo bang. Oh James; ik stal galjoenen.. ik stal munten van Kathy.. van een kleine jongen en.. v-van jou.. ik heb a-alles verknald; alles erger gemaakt en verpest. Zeg- zeg niet dat het niet waar is want het is waar. Al die munten waren voor.. voor hem.’
    Ik schudde mijn hoofd en merkte niet eens dat ik mijn vingers diep in zijn arm begroef uit woedde voor de jongen die de naam Maikel droeg.
    ‘Hij heeft dit expres gedaan; Albus. Hij wilde de zwakste van ons pakken.’ Siste ik woedend voor ik op stond en weg liep en mijn mouwen wat omhoog wrikte en de laatste passen zelfs rennend aflegde naar de grote zaal waar ik diezelfde jongen nog aan tafel zag zitten. Tot mijn geluk was de eerste lesuur al begonnen waardoor de spoken de leiding hadden in de grote zaal en stormde op de jongen af die ik meteen bruut bij zijn schouder beetpakte en met een kracht op de grond duwde en meteen hem een paar flinken trappen in zijn zij verkocht.
    ‘dacht je leuk te zijn door kleine jongentjes te bedreigen; mmh.’ Maar voordat ik weer kon schoppen pakte hij mijn voet en trok me languit op de grond waarna hij bovenop me klom.
    ‘Wacht maar tot iedereen erachter komt; Potter.’ Siste hij met een maniakale grijns waar hij in mijn gezicht begon te stompen waardoor ik even verblind leek te worden tot ik impulsief met mijn been tussen zijn kruis waardoor hij ineenkromp en ik weer boven op hem kwam en vol met mijn vuist in zijn gezicht stopte. ‘Je blijft uit mijn; of mijn broertjes buurt. Hoor Je Me.’ Bij iedere woord sloeg ik harder in zijn gezicht terwijl er een rare vorm van agressie mijn lichaam leek te vullen.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Wat is er eigenlijk gebeurd met de cage vann hier =']


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Albus Severus Potter

    Hij schudde zijn hoofd en wat licht bechaamd keek ik hem weer aan.
    ‘Hij heeft dit expres gedaan; Albus. Hij wilde de zwakste van ons pakken.’
    Hij sprong op en terwijl hij richting de grote zaal toe liep wikkelde hij zijn mouwen omhoog wst geen goed teken was. Oh Merlin; heb ij het goed gedaan om het aan hem te vertellen? Ik sprong op en hobbelde achter James aan die de grote zaal inliep. Verward bleef ik bij de oprnuning staant en zag hoe James Maikel bij zijn schouders beetpakte en hem op de grond duwde. Mijn kaak viel wat open en verstijfd bleef ik maar stil staan toen hij in zijn zij schopte eb ik mijn mond weer sloot om de twee fel aan te kijken.
    ‘dacht je leuk te zijn door kleine jongentjes te bedreigen; mmh.’
    Maikel greep naar zijn voet waardoor James langover de grond neer struikelde en Maikel bovenop hem klom.
    ‘Wacht maar tot iedereen erachter komt; Potter.’
    Hij stompte in James zijn gezicht en van hier wist ik dat dit alles door mij kwam. Ik schudde wanhopig met mijn hoofd en kwam de zaal inrennen. Al voordat ik recht achter hun kwam staan klom James al weer bovenop hem en begin hem te stompen. Ik deed niets en keek hem maar aan. Kon ik maar net als James zijn; niet bang om de dader pijn te doen. Niet bang om überhaupt een gewelddadige zet naar hem te zetten.
    ‘Je blijft uit mijn; of mijn broertjes buurt. Hoor Je Me.’
    'James- James het is wel genoeg zo.' Zei ik en mijn ogen flutsten naar Maikel. Gaat hij het nu sowieso plaatsen of.. oh Merlin; we moeten die camera van hem krijgen. Een intense spanning en angst kroop mijn lichaam. Maar voor het eerste keer leek ik het succesvol weg te duwen en keek Maikel fel aan. Hoe hij pijn aan het leiden was, maar het was fout. Maar om het te zien was het ook o zo goed. Uiteindelijk greep ik naar James zijn pols zodat hij geen stompen meer kon geven en schudde even mijn hoofd waarna mijn ogen rven weer naar Maikel flitsten.
    'Geef ons gewoon die foto' zei ik dan en deed hard mijn best om niet te stotteren wat afschuwelijk is als dat gebeurd bij mij.


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    ik weet niet waar Cage nu precies is gezien de volgende dag is. Misschien weer in een bezemkast? En dan kunnen we doen dat George zich verstikt voelt door Campbell gezien die hem niet los laat en de hele tijd bij hem wilt zijn enzo x')


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya


    James Sirius Potter

    ‘James- James het is wel genoeg zo.’ Ik negeerde Albus gezien ik Maikels arrogante smoel van zijn gezicht wilde stompen en ik wist niet eens of de bloed op mijn knokkels van mij was of van hem tot Albus mijn pols vastpakte.
    ‘Geef ons gewoon die foto.’ Meteen gleed er een sadistische grijns over Maikels gezicht heen.
    ‘Moest je broer weer je vuile klusjes opknappen…’ zonder op toestemming van Albus te wachten trok ik mijn pols met een kracht los maar helaas zag Maikel het aankomen en hield hem tegen om mij van zich af te duwen en mijn polsen stroef beet te houden terwijl ik machteloos met mijn voeten hem probeerde te trappen. ‘Ik had altijd al geweten dat jij een vieze flikker was; James. Je was altijd te flirterig; te perfect en ergens had ik verwacht dat je met Campbell’ zou aankomen. Op een dag. Ik had kunnen weten dat hij een té sterke persoonlijkheid had waardoor je maar je zielige zachtaardige broertje nam. Hoe walgelijk. Ben je daarom zo uit om George en Campbell te scheiden.’ Met dat voelde ik een harde stomp in mijn gezicht die gevolgd werden door meer. ‘Moet je na gaan hoe iedereen van je walgt als dit bekend raakt.’ Hoorde ik hem vol leedvermaak zeggen terwijl ik zijn lichaam van mij af voelde gaan en me nog hard in mijn zij trapte.
    ‘Zielig.’ Hoorde ik hem nog sissen en voordat hij weg kon lopen trok ik hem omlaag bij zijn been en zette mijn handen om zijn nek. ‘Je gaat me nu geven wat je dan ook hebt of ik druk harder. Denk maar niet dat ik bang ben om de dood in de ogen aan te kijken.’ Siste ik kwaadaardig terwijl ik mijn neus bruut aan het stof van mijn arm afveegde.

    [ bericht aangepast op 4 okt 2014 - 21:22 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Albus Severus Potter

    ‘Moest je broer weer je vuile klusjes opknappen…’
    Janes trok zijn pols uit mijn greep en voordat ik hen kon stoppen sprong Maikel al weer op hem en greep naar zijn polsen.
    ‘Ik had altijd al geweten dat jij een vieze flikker was; James. Je was altijd te flirterig; te perfect en ergens had ik verwacht dat je met Campbell zou aankomen. Op een dag. Ik had kunnen weten dat hij een té sterke persoonlijkheid had waardoor je maar je zielige zachtaardige broertje nam. Hoe walgelijk. Ben je daarom zo uit om George en Campbell te scheiden.’ en hij gaf hem een stomp in zijn gezicht, dus ook in mijn hart.
    ‘Moet je na gaan hoe iedereen van je walgt als dit bekend raakt. Zielig.’
    En met nig een laatste stomp sprong hij op in weg te lopen. Even wilde ik hem tegenhouden en weet ik veel; laten zien dat ij niet zielig en zwak was, maar James trok al aan zijn enkel waardoor Maikel struikelde en Janes boven op hem klom om zijn handen vervolgens rondom zijn nek te leggen. O nee; gaat hij hen nou..
    ‘Je gaat me nu geven wat je dan ook hebt of ik druk harder. Denk maar niet dat ik bang ben om de dood in de ogen aan te kijken.’ siste hij. Oh Merlin; ik heb hem nog nooit zo eerder gezien.
    'James!' Riep ik dan angstig en mijn blik flitste van de ene jongen naar de anderen- niet wetend wat ik moest doen. Wat? Moest ik hier blijven staan en niets zitten doen? Nee; iedereen heeft gezegd dat ik zwak ben. Iedereen zei dat ik zwak, nutteloos, bang en simpel was. Ik heb er genoeg van. Om die reden was Maikel ook bij mij; omdat ik die makkelijke doelwit was. Ik schudde mijn hoofd en greep naar James zijn kraag en trok hem weg van Maikel voordat hij hem kon doden, knielde neer voor Meikel en trok hem aan sijn kraag mee de bank op waar ik met mijn hand zijn haren greep die ik strak naar boven trok. Zonder een glimp van angst if spanning te tonen haalde ik ook mijn kverstok tevoorschijn en drukte die in zijn keel en kwam dichter bij hem staan.
    'Zachtaardig..' siste ik met een heftig kloppend hart en ik was afschuwelijk bang dat uedereen in deze zaal hrt zou gaan horen.
    'Zo zwak, zo zachtaardig ben ik niet ook al weer niet Maikel. Ik kan toegeven dat ik de eerste dag doodsbang was en niet wist wat ik noest doen; maar nu is het de toppunt geraakt. Ik ben het zat om "Albus" te zijn.' Mompelde ik en drukte sowel nijn stok dieper in zijn keel als mijn angst die ij wegdrukte.
    'Ik ben het zat. Ik ben niet zwak. En ook niet bang..' hoewel dat een gigantische leugen was liet ik niets merken van wat er binnen in me aan de hand was.



    Gefeliciteerd; jullie hebben Albus zijn persoonlijkheid helemaal verpest x')


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Ik hoop met mijn stukjes continu Albus' boos op James te laten worden maar in plaats daarvan word hij alleen maar agressief op Maikel x')


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Hij is ook boos op hem. Hij is boos op iedereen op dit moment


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Hij zegt eigenlijk niets neer iver die foto maar iver het feit dat James altijd beter dan hem is en dat iedereen uclusief Janes en Meikel hem zwak vinden. Hij is het xat dat hij altijd zo genoemd word door uedereen en wilt Janes en Maikel bewijzen dst het niet zo is.


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    James Sirius Potter

    ‘James!’ voor het eerst voelde ik ergernis opkomen toen Albus me bij mijn kraag greep en me beletten om Maikel te vermoorden. ‘Albus; in vredesnaam. Waarom.’ Zonder antwoord te geven liep hij naar Miakel toe en pakte hij hem bij zijn kraag op de bank voordat hij zijn hand in Maikels haar liet grijpen en naar zijn toverstok viste en die tegen zijn nek te plantten.
    ‘Zachtaardig… Zo zwak, zo zachtaardig ben ik ook al weer niet Maikel. Ik kan toegeven dat ik de eerste dag doodsbang was en niet wist wat ik moest doen; maar nu is de toppunt geraakt. Ik ben het zat om ‘’Albus’’ te zijn. Ik ben het zat. Ik ben niet zwak. En ook niet bang.’ Ik schudde mijn hoofd en ik zag tot mijn ergernis Maikel wat in Albus hand duwen wat ik associeerde als een camerabestandje waar ongetwijfeld het bewijs op stond. Ik wist niet waarom maar ik voelde een rare vorm vol agressie jegens Albus zowel Maikel opkomen waar ik zelf bang voor was. Ik wist niet waarom maar iets in Albus’ gedrag prikkelde me plotseling en met een trap aan de stoel te geven en haalde een hand door mijn haar en voordat ik weg kon lopen hobbelde slakhoorn naar binnen die zijn blik over mijn lichaam liet gaan en Maikel. ‘Potter. Mee komen.’ Ik keek naar achter en vermoedde het dat hij tegen Albus had maar in plaats daarvan keek hij mij aan. ‘James Potter.’ Herhaalde hij en mijn wenkbrauwen vormde zich in een boze frons. Waar hij me wenkte en ik ‘verdomme’ siste en zonder Albus noch Maikel een blik waardig te gunnen volgde ik Slakhoorn die mij naar zijn kantoortje meenam waar een kist op Slakhoorns’ bureau prijkte die Albus eerder vast had gehad. Gevuld met goud.
    Ik slikte en had al een vaag vermoede waar dit heen ging. ‘Eigenlijk zou ik niet zomaar tot conclusies moeten trekken maar gezien het briefje wat ik bij deze diefstal gevonden had is het niets anders dan bekend wie deze goudstukken uit professor Dumbledores kantoor heeft gestolen. Een jongen Maikel waar je ongetwijfeld ruzie mee hebt gehad omdat hij je van je fouten wilde behoeden had me gewaarschuwd. En gezien uw wonden en die van hem kan ik niets anders doen dan actie ondernemen; meneer Potter.’ Ik slikte en mijn boze frons veranderde even in verbazing.
    ‘En wat als ik zeg dat ik niks ermee te maken heb; professor.’ Slikte ik.
    ‘Het bewijs spreekt tegen u; meneer Potter. Hoezeer ik het ook misschien anders had gewild.’ Ik schudde mijn hoofd. ‘Ik heb in merlin’snaam niks hiermee te maken.’ Hij schudde alleen zijn hoofd wat mijn agressie alleen maar aanwakkerde. ‘Ik ben onschuldig.’ Siste ik en met dat draaide ik me om en knalde de deur met een harde klap achter mij dicht en liep weg.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya