• Ik heb sinds kort een nieuwe laptop; een MacBook Air. Maar als ik een softwareupdate wil doen, dat vraagt hij steeds naar een AppleID of geeft hij de keuze een AppleID te maken.
    Wat is dit voor iets en wat kan ik hiermee, anders dan mijn software te updaten?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb sinds een 2 weken ook een Macbook (Pro).

    Heb je het online besteld? Dan kon je al zo'n account aanmaken.
    Wat ik ervan begrijp heb je zo'n account nodig als je ooit eens er mee terug naar de winkel moet. Als je bepaalde apps wil installeren, moet je dit ook hebben. Volgens mij moest je dit ook hebben voor ITunes.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik heb zelf een Ipad en mijn broer heeft me geholpen. Met een AppleID kun je spelletjes instaleren. Je kunt ook een optie kiezenm zodat je geen betaalgegevens hoeft in te vullen. Zoals Scandal al zegt ook voor ITunes is dit nodig


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Huh, maar bij mij werkt Itunes ook zonder dit. Ik ben nu CD's aan het importeren.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ehe, ik heb er eentje sinds donderdag. :')
    Heb je geen andere Apple producten dan? Volgens mij werken al die dingen via je Apple ID. Het is basically een account voor App Store en Itunes. Kan je er geen aanmaken via het itunes icoontje onderin je scherm?


    Caution first, always.

    Giles schreef:
    Ehe, ik heb er eentje sinds donderdag. :')
    Heb je geen andere Apple producten dan? Volgens mij werken al die dingen via je Apple ID. Het is basically een account voor App Store en Itunes. Kan je er geen aanmaken via het itunes icoontje onderin je scherm?


    Ja, mijn oude mac, maar daar heb ik nooit een apple id voor nodig gehad. Daar had ik geen appstore op.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Een AppleID is een account in de winkels van Apple [iBooks, iTunes, App Store, iCloud opslag], denk aan een account op bol.com of H&M. Met dat account kun je dus producten aanschaffen, zowel gratis als betaalde dingen. Dit betekent dat je hem ook nodig hebt voor updates en dergelijke. Je kunt iTunes prima gebruiken zonder account, want hij vraagt er niet direct naar. Pas als jij muziek, een boek, een app of iets anders wil aanschaffen via iTunes, heb je zo'n account nodig.
    Het is handig, want als jij een app koopt voor €5,- en je computer gaat kapot of je verwijdert hem, hoef je niet opnieuw te betalen. Je kunt ook gebruik maken van iCloud [de bestanden die je daarvoor uitkiest, worden dan online opgeslagen in de 'cloud'].

    Een AppleID aanmaken is op zich niet moeilijk, maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om een creditcardnummer in te vullen en dan wordt het vaak wat moeilijker. Toen ik het deed, was dat nog niet verplicht - paar jaar terug -, maar nu raad ik je aan om even op de onderstaande link te drukken. Dan kan je zien hoe je een account aanmaakt zonder betaalgegevens in te voeren. het is gewoon legaal, hoor. De instructie is van Apple Inc. zelf.

    http://support.apple.com/kb/HT2534


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    AlbusDumbledore schreef:
    Een AppleID is een account in de winkels van Apple [iBooks, iTunes, App Store, iCloud opslag], denk aan een account op bol.com of H&M. Met dat account kun je dus producten aanschaffen, zowel gratis als betaalde dingen. Dit betekent dat je hem ook nodig hebt voor updates en dergelijke. Je kunt iTunes prima gebruiken zonder account, want hij vraagt er niet direct naar. Pas als jij muziek, een boek, een app of iets anders wil aanschaffen via iTunes, heb je zo'n account nodig.
    Het is handig, want als jij een app koopt voor €5,- en je computer gaat kapot of je verwijdert hem, hoef je niet opnieuw te betalen. Je kunt ook gebruik maken van iCloud [de bestanden die je daarvoor uitkiest, worden dan online opgeslagen in de 'cloud'].

    Een AppleID aanmaken is op zich niet moeilijk, maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om een creditcardnummer in te vullen en dan wordt het vaak wat moeilijker. Toen ik het deed, was dat nog niet verplicht - paar jaar terug -, maar nu raad ik je aan om even op de onderstaande link te drukken. Dan kan je zien hoe je een account aanmaakt zonder betaalgegevens in te voeren. het is gewoon legaal, hoor. De instructie is van Apple Inc. zelf.

    http://support.apple.com/kb/HT2534


    Dank je. Het is al gelukt en ik heb helemaal geen betaalgegevens moeten invullen.
    Toch bedankt voor je reactie.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Slotje op aanvraag.


    Deep inside, I've never felt alive