Ik probeer het verhaal zo duidelijk mogelijk te maken maar het is misschien nog wat ingewikkeld. Sorry.
Ik moest in het begin van het school jaar altijd op maandag tot 16.00 uur naar school. Dit is voor mij nogal een probleem aangezien ik om half 6 moet trainen met de judo. Deze training is heel belangrijk aangezien ik zonder deze training mag ik niet mee naar de buitenlandse toernooien en dan kan ik me ook niet meer selecteren voor het Ek of Wk. Het lukt me nooit om op tijd thuis te zijn voor de training (de training is in Hoogvliet, zelf zit ik in Den Bosch op school) en met het openbaar vervoer naar mijn training gaan is helemaal een drama. Dit les uur zou echter maar een paar weken op maandag zijn, daarna zou het naar vrijdag verplaatst worden. Hierdoor hoefde ik maar te regelen dat ik maandag tien minuten eerder de les uit mag, dan had ik geen probleem meer gehad maar zelfs daar deed mijn school moeilijk over.
Sinds deze week zou de les dus gewoon op vrijdag zijn maar nu hebben een stel mensen bij mij in de klas geregeld dat het weer op maandag gegeven wordt. Wat ik sowieso niet snapt want blijkbaar zijn zij liever op maandag om 16.00 u uit i.p.v 14.15, terwijl je om vrijdag om 12.45 uit zou zijn i.p.v. 11.45. Maar goed, nu kunnen we weer helemaal vanaf vooraf aan gaan beginnen want dat zou betekenen dat ik bijna anderhalf uur eerder weg zou moeten.
Het is allemaal best dom want er is een regel in Nederland voor sporters met topsport status. (zie spoiler.)
Nu zijn mijn ouders ook op gesprek geweest maar kregen hetzelfde antwoord als ik.Namelijk: 'Je moet wachten op de volgende vergadering.' Alleen er is nooit verteld wanneer die vergadering dus is. Als het mijn ouders niet gaat lukken gaan we de judobond in schakelen en als het hun niet lukt dan ga ik kijken naar een nieuwe opleiding.
"Ignite, my love. Ignite."