• Het verbaast me dat er nog geen topic over was. Dus eindelijk is het zover: Het referendum is geweest en 55,3 procent van de stemmen heeft nee gestemd, wat betekent dat 44,7 procent "ja" heeft gestemd. Heel goed voor Camerons imago, maar wat vinden jullie van de uitslag?

    Scotland has voted to stay in the United Kingdom after voters decisively rejected independence.
    With the results in from all 32 council areas, the "No" side won with 2,001,926 votes over 1,617,989 for "Yes".
    Scotland's First Minister Alex Salmond called for unity and urged the unionist parties to deliver on more powers.
    Prime Minister David Cameron said he was delighted the UK would remain together and that commitments on extra powers would be honoured "in full".
    Mr Cameron said the three main unionist parties at Westminster would now follow through with their pledge of more powers for the Scottish Parliament.
    He announced that Lord Smith of Kelvin, who led Glasgow's staging of the Commonwealth Games, would oversee the process to take forward the commitments, with new powers over tax, spending and welfare to be agreed by November, and draft legislation published by January.


    The prime minister also acknowledged that the people of England, Wales and Northern Ireland must have a bigger say over their affairs.
    And he promised a solution to the West Lothian question - the fact that Scottish MPs can vote on English issues at Westminster, and not the other way round.

    Bron: http://www.bbc.com/news/uk-scotland-29270441


    Ik ben blij. Geen idee waarom, maar ik was niet zo'n voorstander van die Schotse onafhankelijkheid. ^^


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Ik heb echt geen idee waar dit over gaat


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Valerious schreef:
    Ik heb echt geen idee waar dit over gaat

    *high five*


    Pretty is just a pretty word.

    Ik weet niet wat ik er van moet vinden.. Vooral omdat ik me er niet heel erg in verdiep. :'D


    wat was dit ookalweer

    Valerious schreef:
    Ik heb echt geen idee waar dit over gaat


    Volgens mij hoort Schotland nu bij Engeland, maar wou een deel van de Schotten dat niet meer... :')

    [ bericht aangepast op 19 sep 2014 - 18:25 ]


    wat was dit ookalweer

    Scheelt weer een extra land leren met topografie (':


    It's never gonna happen, Guys.

    DAWSONS schreef:
    (...)

    Volgens mij hoort Schotland nu bij Engeland, maar wou een deel van de Schotten dat niet meer... :')
    echt? Oke dat vind ik wel jammer...


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Mulleroni schreef:
    (...)
    *high five*


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Het is wel positief vind ik. Zonder steun van Engeland en zonder positie in het sterke Verenigd Koninkrijk zou Schotland het heel zwaar krijgen denk ik.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Het draait erom dat Schotland onafhankelijk wilde worden om verschillende redenen, zoals het bestuur vanuit Londen, dat ze te weinig macht hebben, etc. De meesten hebben het ook niet echt op Tory denk ik, maar goed. Maar het was nogal wereldnieuws, haha. Gisteren had men nog geen idee hoe het ging aflopen, omdat het bij de peilingen echt een nek-aan-nek-race was.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Dandy schreef:
    Het is wel positief vind ik. Zonder steun van Engeland en zonder positie in het sterke Verenigd Koninkrijk zou Schotland het heel zwaar krijgen denk ik.


    Klopt. Ze bezitten weliswaar 84% van de olie van het Verenigd Koninkrijk, maar er zijn ook een heleboel nadelen aan, haha.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Waarschijnlijk maar beter voor ze ook.


    i put the fun in funeral

    Ik snap de schotten, zeker, maar langs de andere kant sta je samen sterker.
    Ik vind wel dat de Engelse het op sommige momenten vuil speelden. ''Stem ja en we trekken al onze bedrijven terug.'' Jezus, respecteer elkaar eens!

    Wat ze wel moeten doen is bemiddelen, en iedereen ongeveer evenveel macht geven.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ik snap de schotten, zeker, maar langs de andere kant sta je samen sterker.
    Ik vind wel dat de Engelse het op sommige momenten vuil speelden. ''Stem ja en we trekken al onze bedrijven terug.'' Jezus, respecteer elkaar eens!

    Wat ze wel moeten doen is bemiddelen, en iedereen ongeveer evenveel macht geven.


    Dat is waar. Cameron - en Engeland, begon bang te worden en ze begonnen te dreigen. Dat is inderdaad kinderachtig en de Schotten hadden zeker een punt, maar langs de andere kant riskeren ze een zware economische crisis, dus ik vrees dat dat voor sommigen misschien net iets teveel op het spel zetten was.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Jup, ik had het vanochtend al gehoord. Ik heb echt veel te weinig verstand van de hele situatie om te weten of onafhankelijkheid een goed idee zou zijn geweest of niet, maar ergens ben ik toch wel opgelucht dat meer mensen nee hebben gestemd. Eenheid is in ieder geval in theorie toch altijd beter dan splitsen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.