• ( ik weet niet zeker of dit topic goed staat ?)

    Nou ik ben dus verkouden, ja natuurlijk heeft iedereen daar wel eens last van maar ik heb er nu al een paar weken last van. Ik heb voor mijn idee echt alles geprobeerd, de neusspray werkt niet hoestdrankjes ook niet. Ui op je nachtkastje al helemaal niet ( dat stinkt alleen maar ). Ik heb vitamine pillen geslikt werkt ook niet. Stomen werkt voor een paar minuten maar dan zit mijn neus weer vol en is mijn keel weer vol slijm. Natuurlijk moet je het meestal gewoon afwachten tot dat je verkoudheid weer over is maar ik begin me er nu echt aan te ergeren. Dus als iemand nog tips heeft, graag!


    I think you have to take me for me ~ Harry styles

    Herkenbaar haha met mn astma waren seizoenswisselingen dramas maar ik heb er amper last van. Ik had neusspray, luuf en mn raam wat open. Verder maar met mond open slapen. Meer deed ik niethet trekt zelf weer over


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Valerious schreef:
    (...) het zorgt dat je weerstand wedr wat hulp krijgt, ik kan je zeggen dat ik als zwaar bronchitis patient er veel baat bij heb. Normaal gesproken heb ik anderhalve maand een verkoudheid en sinds ik op aanraden van een arts ben begonnen met vitamine c duurt het gemiddeld nog maar 3 weken.

    Ik kan alleen zeggen dat uit 't literatuuronderzoek dat ik deed bleek dat vitamine C wel preventief enig effect heeft, maar wanneer je eenmaal verkouden bent vaak niet. Maar, goed. Ik ben geen doc


    "I shut my eyes in order to see.'

    Moth schreef:
    (...)
    Ik kan alleen zeggen dat uit 't literatuuronderzoek dat ik deed bleek dat vitamine C wel preventief enig effect heeft, maar wanneer je eenmaal verkouden bent vaak niet. Maar, goed. Ik ben geen doc
    geloof ik, ik kan ook alleen vanuit mn eigen ervaring vertellen.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Oh ik herken de verkoudheid en hoesten, had ik ook 1,5 week geleden.
    Voor het hoesten kan je ook honing in je thee doen, dat kan opzich helpen.
    En snuit je neus inderdaad, gewoon proberen. Heb je hoofdpijn als je je hoofd naar beneden doet? Dan heb je een voorhoofdsholteontsteking. Ik had dat ook, in combinatie met koorts, warm/koud/warm/koud en heel erg verkouden.
    De huisarts adviseerde mij intensief aan de neuspray te gaan (4x per dag) en na enkele dagen was het over. :Y)

    Sterkte en succes!

    Allemaal heel erg bedankt voor de tips! Hier kan ik wel wat mee. En als het erger word ga ik waarschijnlijk toch even naar de huisarts. Maar wel super bedankt allemaal! :)


    I think you have to take me for me ~ Harry styles

    AmarePuella schreef:
    Allemaal heel erg bedankt voor de tips! Hier kan ik wel wat mee. En als het erger word ga ik waarschijnlijk toch even naar de huisarts. Maar wel super bedankt allemaal! :)

    Ook als het niet verbetert eens naar de dokter gaan. Je weet maar nooit wat er mis kan zijn.
    Ik heb namelijk een tijdje rondgelopen met valse kroep en ontstoken amandelen. Geen lachertje. (kortademigheid, hoest, pijnlijke keel, snotteren, hoofdpijn, algemeen slecht voelen) Ik heb waarschijnlijk ook last van slijm in mijn keel en reflux.(wat waarschijnlijk deels erfelijk, aangezien m'n pa en opa hetzelfde hebben)

    [ bericht aangepast op 15 sep 2014 - 17:12 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Beterschap!


    26 - 02 - '16

    Ik zou gewoon naar een dokter gaan, wij zijn geen dokters. We kunnen je wel zeggen wat we denken dat je kan doen, maar dat gaat je lange verkoudheid en het hoesten vast niet helpen als je er al zo lang mee zit. Beterschap!


    16 - 09 - '17

    Thanks, en ik ga denk ik toch deze week maar even een afspraakje bij de dokter maken.


    I think you have to take me for me ~ Harry styles

    Soe schreef:
    Ik zou gewoon naar een dokter gaan, wij zijn geen dokters. We kunnen je wel zeggen wat we denken dat je kan doen, maar dat gaat je lange verkoudheid en het hoesten vast niet helpen als je er al zo lang mee zit. Beterschap!

    Exactly. Straks geven wij het verkeerde advies.


    Don't walk. Run, you sheep, run.