Hey allemaal,
Ik wil hier heel even klagen over mijn oma…
Mijn oma is een controlefreak, op z’n minst gezegd. Het is een oude verbitterde tang en een kreng van een wijf (zoals ze dat hier zeggen ).
Nu ben ik sinds juni afgestudeerd en laat ze me dus geen seconde met rust. Tijdens het schooljaar vertelde ik niet altijd welke uren ik les had of tot wanneer omdat ik dan wist dat ik dan telefoon van haar zou verwachten en bij haar moest gaan klussen terwijl mijn schoolwerk dan bleef liggen. Nu het ‘vakantie’ is en ik nog geen werk gevonden heb weet ze dat ik dus thuis ben en is ze in haar ‘nopjes’ (op haar eigen manier dan…).
Ze is de afgelopen 3 weken al elke dag minstens 1x langs geweest om te kijken of ik wel thuis ben. Als ze merkt dat de achterdeur nog vast is of ik weg ben, belt ze een tijdje later. Dit kan gaan van 1x tot 5x op een dag. Ik ben dit meer dan beu. Ik wordt er gek van! Ik wordt constant door haar gecontroleerd en het ergste van al is dat ik al 21 ben! Bij een kind van 10 begrijp ik dit nog maar komop!
Ik zie haar nu dus bijna elke dag. Wat eigenlijk al teveel is naar mijn zin. Telkens ik haar zie hebben we wel een discussie of een ruzie. Vaak gaat het erover dat ik een keertje niet thuis was, wat dan in haar ogen meteen als ‘altijd’ gezien wordt. Of ze begint me weer uit te schelden, commentaar te geven op mij of op mijn vriend/ zijn familie. Ze kan ook verschrikkelijk zeuren. Ik hoor vaak 4x hetzelfde of stelt ze me vragen die ik de afgelopen 5 dagen ervoor ook al beantwoord had. Omdat ik dus nog geen werk heb, had ze me gevraagd bij haar te komen helpen in het huishouden, wat ik op zich geen probleem vind. Maar je kan al raden, dat ik mijn vinger gaf en zij met mijn arm ging lopen… Ik heb er elke week 5 uur staan poetsen, vroeg ze me om het onkruid uit besproeien, de deur te vernissen, de aardappelen te oogsten, boven te poetsen, de garage op te ruimen, … en ze wilt dat allemaal op 1 dag gebeurd hebben. Wat dus onmogelijk is. Nu probeer ik haar een klein beetje te ontlopen (wat inderdaad een beetje fout van mij is) door niet op te nemen, de deur op slot te laten, enz. Ik kan zelfs niet eens rustig een sigaret roken zonder elke 5 seconden om te moeten kijken of ze niet aan komt lopen.
Nu vroeg ik me af of iemand dit ook heeft en er tips voor heeft? (Oh en zeg niet om het haar te vertellen of mijn ouders erbij te halen want dan wordt het een grote ruzie en mijn ouders staan aan haar kant -.-‘ )
Zo niet, zijn alle oma’s zo of enkel de mijne?
So close to reaching that famous happy end, Almost believing this was not pretend.