Aww, wat naar dat je zo lang moest wachten Al snap ik het ook wel wat langs de verpleegkundigen hun kant. Ze zitten daar met veuls te weinig personeel voor een veel te groot aantal patiënten- dan zijn zo'n fouten sneller gemaakt en dat is dan aan de overheid om meer subsidies te geven om dat op te lossen.
Ik had zo'n soortgelijke situatie voorgehad bij mijn therapeut. We hadden een afspraak om 15 uur, en soms gebeurt het wel eens dat zo'n afspraak uitloopt. Dus om 15:10 zat ik in de wachtzaal, en nog niets. Misschien had ze al heel de dag kleine vertragingen opgelopen? Ik maakte me nog geen zorgen.
15:20. Hmm, nu begin ik me lichtjes zorgen te maken over de patiënt voor me. Hopelijk is het niets al te ergs dat die man/vrouw meemaakt, dat de sessie zo uitloopt. Nou ja, kan gebeuren, ik heb ook al zware sessies gehad.
15:30. Nou, als het zo erg is met die patiënt dat ie gewoon de zelfmoordlijn belt. Ik heb ook nood aan therapie hoor.
15:40 Misschien is ze me vergeten? Had ik de sessie pas om 16 uur? Nouja, ik zit hier nu toch al. Ik hoor het zo meteen wel.
15:50 ik ben het beu. Ik ga gaan aankloppen, om te vragen of ze me vergeten is. Zit daar een patiënt over weet ik veel wat te huilen, beschaamd trek ik de deur maar dicht. Oops.
16:05: Mijn therapeut kwam naar me toe. De mevrouw voor me had nu aan beurt gemoeten, maar ze was in de war en dacht dat het om 15:00 was. Mijn therapeut was in haar agenda vergeten checken en dacht hetzelfde, en dat ik om 16:00 stond. Ze verontschuldigde zich, maar complimenteerde me nadien wél op mijn assertiviteit. "Meeste patiënten wachten nog liever twee uur dan aan te kloppen, dus je maakt wel progress". Nou, bedankt dan maar :p
Maybe we should doubt our fears instead our dreams.