• Hooi! (:

    Ik heb een klein probleempje: Zoals sommigen van jullie wel weten, kan ik niet erg goed met mijn oma overweg. Ik doe wel beleefd tegen haar, maar dat is ook alles.

    Nu is het zo dat ik het enigste kleinkind ben die niets met haar oma doet. Eergisteravond belde ze op en vroeg ze aan me of ik iets met haar wilde doen, en wat ik dan zou willen doen. Ze wil vanavond antwoord van me.

    In principe wil ik dus gewoon helemaal niets met haar doen. Maar na overleg met papa en mama is er al besloten dat ik daar maar beter niet voor kiezen kan, want er is geen tactische manier om te weigeren.
    In principe kan er vanalles wel. Oma zou zelfs met me naar Parijs gaan als ik erom vroeg! Maar dan zit ik een week met haar opgescheept, en dat wil ik niet.

    Dus wordt het een dagje uit. Dan kan ik nog het excuus gebruiken dat ik liever niet ergens anders slaap (wat ook zo is, en dat weet ze) waardoor ik slechts een dagje iets met haar hoef te doen.

    Maar wat kunnen we doen? Oma heeft gezegd dat ik het maar moet bepalen, en ik heb geen flauw idee. :')

    Hebben jullie een idee wat we kunnen doen?

    Mijn oma heeft trouwens slechts 3 procent zicht, dus een bios e.d. wordt m niet, haha.
    En ik type dit bericht op mijn mobiel wegens problemen met mijn laptop, dus vergeef me de spellingfouten als die er zijn.
    Alvast reuze bedankt voor jullie hulp!

    [ bericht aangepast op 24 aug 2014 - 13:16 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Madame tusseuds
    Naar het strand, watt heerlink is met harde wind
    Musseum achtig iets


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Openluchtmuseum? Zuiderzeemuseum? Beide erg leuk? Weet alleen niet of het voor je oma leuk is, als ze maar 3% zicht heeft.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Een dierentuin of inderdaad een museum ofzo.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Een dagje Amsterdam kan heel leuk zijn, daar is genoeg te doen. Veel musea, winkeltjes, mooie architectuur en je kan er heerlijk eten. Daar ben je wel een goed dagje zoet. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Slechts 3 procent zicht... Jeetje, dat is lastig! Je zou met haar kunnen gaan wandelen of fietsen en daarna ergens iets eten? Je zou d'r mee kunnen nemen naar een sushi restaurant als ze dat nog nooit op heeft (misschien leuk?) of naar een concert/hoorspel.

    Ik deed met mijn oma gewoon altijd bordspelletjes, en dan aten we tussen de middag wat en gingen we een keertje naar het dorp. Daar maakte je haar echt blij mee, nog meer dan gekke uitstapjes doen. Geniet ervan dat je nu nog een oma hebt! (Ookal snap je dat misschien pas als je haar gaat missen) (:

    nerveus schreef:
    Een dagje Amsterdam kan heel leuk zijn, daar is genoeg te doen. Veel musea, winkeltjes, mooie architectuur en je kan er heerlijk eten. Daar ben je wel een goed dagje zoet. ;)


    Indeed, het zelfde geldt voor Utrecht vind ik. En Rotterdam ook, mits je meer van moderniteit houdt.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Skrivbar schreef:
    Slechts 3 procent zicht... Jeetje, dat is lastig! Je zou met haar kunnen gaan wandelen of fietsen en daarna ergens iets eten? Je zou d'r mee kunnen nemen naar een sushi restaurant als ze dat nog nooit op heeft (misschien leuk?) of naar een concert/hoorspel.

    Ik deed met mijn oma gewoon altijd bordspelletjes, en dan aten we tussen de middag wat en gingen we een keertje naar het dorp. Daar maakte je haar echt blij mee, nog meer dan gekke uitstapjes doen. Geniet ervan dat je nu nog een oma hebt! (Ookal snap je dat misschien pas als je haar gaat missen) (:


    Fietsen lijkt me echt eng met drie procent zicht, maar misschien kunnen ze op een tandem.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Oma is al bijna overal geweest met mijn zus en andere nichten en neef. Dusja. Verder had mijn moeder het erover dat vrijdag, zaterdag en zondag er een heel cultureel iets is in A'dam. Weet iemand daar iets vanaf en of dat leuk is?

    Fietse kan oma trouwena niet haha. Ze doet alles lopend of met het OV.

    Bedankt voor al jullie suggesties tot nu toe! Valt zeker over na te denken. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    De UITmarkt is dan volgens mij, het begin van het culturele seizoen. Dat kan best wel leuk zijn om heen te gaan, er zijn allerlei verschillende optredens (zoals het allerlaatste optreden van Acda en de Munnik) en een boekenmarkt


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    FaultInOurStars schreef:
    De UITmarkt is dan volgens mij, het begin van het culturele seizoen. Dat kan best wel leuk zijn om heen te gaan, er zijn allerlei verschillende optredens (zoals het allerlaatste optreden van Acda en de Munnik) en een boekenmarkt


    Ja, dat was het!
    Dus dat is wel een leuk iets om te doen? Ik ben er nog nooit geweest en weet niet wat ik zoal verwachten kan haha.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Escapism schreef:
    (...)

    Ja, dat was het!
    Dus dat is wel een leuk iets om te doen? Ik ben er nog nooit geweest en weet niet wat ik zoal verwachten kan haha.
    ]

    Ik ben er ook nog nooit geweest, maar hoor er wel atlijd mensen enthousiast over zijn. Als ik jou was zou ik gewoon even op de site browsen: http://www.uitmarkt.nl/ en dan kun je kijken of er dingen te zien zijn die jou of je oma interesseren.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Apenheul, Dolfinarium, misschien een High Tea?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik weet niet of je een beetje in de buurt van Noord-Holland woont, maar dan is het Zuiderzeemuseum inderdaad een aanrader ;p.


    i put the fun in funeral

    @FaultInOurStars
    Daar was ik inderdaad al op aan het rondkijken, maar het had misschien wel leuk geweest als iemand er ook echt naartoe was geweest en me had kunnen vertellen wat hij/zij ervan vond. But thanks! ^^

    @Archeress
    Iets met dieren gaat 't 'm niet worden, helaas. Dat vind mijn oma echt maar niets. x)

    @Overkill
    Nee ik woon in Drenthe. Maar de reis is geen probleem. Dankje! (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Waarom kies je geen leuk stadje uit en ga je met haar lunchen? Daarna kunnen jullie altijd door de stad lopen en eventueel een aantal winkeltjes bekijken. Of neem haar mee naar een park, dat is ook wel leuk. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."