Heei! Ik loop al een tijdje met dit idee in mijn hoofd spokend en wederom smekend om op papier gezet te worden.
Maar ik vraag me af of het origineel en daarbij ook leuk zal zijn om te lezen.
Een samenvatting heb ik nog niet, maar ik kan wel een beeld schetsen:
Titel: * is er nog niet* (anyone ideas?)
Taal: Nederlands
Genre: Tienerfictie, Romantiek, Dystopisch en OP
Het speelt zich af in de toekomst. De maatschappij heeft haar politieke voorkeuren aangepast na het losbreken van een reeks rellen en een nieuwe wereld oorlog. Opgebouwd en wel zijn De Staten, vroeger bekend geweest als Amerika, terug en functioneert alles weer naar wens.
Denkt men.
De tijd van Regenten, Aristocraten en robuuste japonnen heeft zich vermengd met moderne technologie, genetica en het matchen van DNA. Er zijn vier Lagen ontstaan die de rangorde van de bevolking weergeven.
De hoofdpersoon is Ana, een meisje die geboren is in de Derde Laag en eveneens woonachtig in het nieuwe New York City. Ze werkt hard, Studeert stellig en heeft vaak haar jongere zusje bij zich en volledig in het vizier. Een doodnormale tiener.
Lucian werd geboren in de Eerste Laag, een Royal. Prins van de staat New York, Hertog van de idem genoemde stad en bijna volwassen.
Als opvolger van een grotere troon dan die van de andere Staten, is het zaak dat Lucian een waardige prinses met een bijna perfect DNA zal trouwen.
Het is echter zorgwekkend als zijn genetische match een van de Ridderen is. Wat nog niet in de buurt komt van een Nobele, laat staan een Royal.
Twee harten en twee zenuwstelsels zoeken elkaar. Wetten en Verdragen worden opnieuw gebroken. Rellen en misdaden wurgen zich een weg terug. De toekomst word wankel, niet meer zoals deze was voorgeschreven.
En waar het wel staat weet niemand,
In de genen in ieder geval niet.
dus ja....
kortom; prinsessen, high schoolers in converse, een zoektocht naar een gelijkgestemde en dat alles met een antiek randje en strengen DNA als puntjes op de i.
Benieuwd naar reacties!
The Definition of Insanity