Grizzly schreef:
(...)
vanuit puur medisch standpunt ga ik hiermee eens, aangezien bloedcontrole's tijd en geld kosten, en een non-profit organisatie als het rode kruis (en gezondheidszorg in het algemeen...) heeft nou niet te v in geld over om "bloedcontrole's voor niets" te doen.
Maar vanuit sociaal stabdpunt; moeten ze dezelfde rechten hebben. Al moet er daarvoor een infrastructuurwijziging komen dat "afgewezen" bloed niet te veel geld en tijdsverspilling wordt, anders zijn ze niet anders dan genoodzaakt deze "maatregel" te houden.
Zolang die maatregel er niet is, geef ik ook geen bloed. Standing with my brothers and sisters on this one.
Ik begrijp ieders sociale standpunt maar ik vind hem persoonlijk te impulsief en grijpen naar een ideaalbeeld. Ik denk niet dat mensen doorgaans "het doneren van bloed"als een fundamenteel recht zien, maar goed dat doet er hierbij ook eigenlijk niet toe. In ieder geval, ik neem aan dat als iemand bloed nodig heeft, diegene zeker wil zijn dat dat bloed veilig is. En daarbij denk ik niet dat iedereen erg bereid is extra kosten te gaan betalen aan de zorg om ook mensen uit HIV risico groepen bloed te laten doneren.
Sommige dingen klinken heel mooi, maar zijn denk ik gewoon niet erg praktisch. Als er een oplossing zou zijn zonder extra kosten en zonder extra risico's voor degene die dat bloed nodig hebben, dan zou het wel uitgevoerd zijn. Nogmaals ik zou het jammer vinden als homo's zich om dit soort dingen gediscrimineerd voelen, het gaat namelijk niet om de geaardheid.
Overigens klopt de stelling dus eigenlijk niet zoals eerder is gezegd, het gaat niet om homo's maar om mannen die mannelijke bedparteners hebben. Het zou denk goed zijn als mensen er dan over na zouden denken waarom deze regel er is.
[ bericht aangepast op 11 aug 2014 - 1:05 ]
"Your life. Your choice. Think about what you want."