Haii,
Hebben jullie weleens gehad dat je heel graag dingen wilt ondernemen maar dat je het niet durft? Ik heb daar sinds ik 13/14 ben last van.
Daarvoor ging ik altijd met vriendinnen weg, ik was vrijwel nooit thuis te bekennen. En sinds ik ben verhuisd is alles veranderd.
Het enige wat ik nog doe is thuis zitten achter de pc.
En ik wil hier echt verandering in brengen, ik probeer het ook echt maar het lijkt alsof ik het niet wil op de één of andere manier.
Gister dacht ik bijvoorbeeld; Laat ik eens morgen(vandaag dus) naar de winkels gaan, om iets gezonds te halen.
En alsnog beland ik achter de pc zonder dat ik naar buiten ga, misschien de tuin in maar dat is niet boeiend.
Het ligt niet aan de luiheid, dat weet ik zeker. Ik sport nog wel gewoon, in hoeverre dat kan i.v.m. lichamelijke beperking. En ik ben ook wel gewoon actief binnen in huis. Ik maak dagelijks mijn kamer schoon, ik was af en ik stofzuig wanneer ik vind dat het nodig is aangezien ik niet tegen rommel en stof kan.
Maar zodra ik buiten ben, durf ik haast niets. Dan verkramp ik als het ware.
Het lijkt wel alsof ik op de één of andere manier bang ben om naar buiten te gaan. Hier heeft mijn oudere broer ook heel erg last van, hij komt echt nooit buiten.
Maar de middelste broer heeft hier totaal geen last van. Kan het zijn dat het soort van in de genen zit? En hebben jullie dit ook weleens? En wat kan ik hier het beste aan doen?
'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.