De verfilming van survivalgame The Last of Us is officieel aangekondigd.
Dit gebeurde tijdens een panel op de Comic-con-beurs die dit weekend in San Diego plaatsvindt.
Sam Raimi treedt op als producent. Hij was eerder de regisseur van Evil Dead en de eerste Spider-Man-trilogie.
Het script wordt geschreven door Neil Druckmann, die ook al het verhaal van de game heeft verzorgd.
Tijdens het panel lieten Druckmann en Raimi weten dat de film zich vrijwel volledig richt op Joel en Ellie, die de hoofdrol spelen in het spel.
Verder zou het verhaal van de film grotendeels gelijk zijn aan dat van het spel, met enkele aanpassingen om plotontwikkelingen aan elkaar te knopen.
Wie de twee hoofdrollen in de film gaan spelen, is nog niet bekend. Wel is Maisie Williams gevraagd voor de rol van Ellie.
Zij is vooral bekend voor haar rol als Arya Stark in HBO-serie Game of Thrones.
The Last of Us verscheen halverwege 2013 voor Playstation 3 en was een van de meest geprezen games van vorig jaar. Op 29 juli van dit jaar verschijnt een heruitgave voor de Playstation 4.
Duusss.. wie is hier net zo excited over als ik ben ^^?
Lou is echt een van m'n favoriete games voor de playstation, en ik kan er maar niet genoeg van krijgen!
Het lijkt me ook heel awesome als Maisie Ellie gaat spelen, ik vind d'r echt een geweldige actrice.
In de game zijn ook allemaal kettingen te verzamelen van een groep, de Fireflies, en laatst heb ik zo een ketting gekregen van een vriendin (:
Alleen nog niemand heeft hem herkend haha
Anyway, wat vinden jullie hiervan (
I solemnly swear that I am up to no good.