• Ik wist niet of dit topic hier moest. Maar ik gokte er maar op.

    Mag ik schreeuwen, gillen, schoppen en slaan? Janken, huilen, gooien of gewoon gaan? UGH! :C
    Het rijmt, lol.


    Eeennnnn toen kregen we zojuist een brief binnen. Sheila ging helemaal tekeer tegen die man die die brief brengen kwam. Dat doet ze normaal gesproken echt nóóít, dus ze zal die man wel echt niet mogen. :')

    Maar goed. We kregen dus een brief. En wat stond daar in? Precies, de datum van de rechtszaak. 3 September zal het zijn.
    Papa is er helemaal van overtuigd dat we gaan winnen, en ik geloof maar in papa, zodat ik niet hoef te denken aan de gevolgen als we verliezen. Sowieso gaat papa dan in hoger beroep.
    Ook is het bij de katonrechter, dus de maximale straf is 5000. Maar laten wij dat geld nou net niet hebben. Ook staan wij volledig in ons recht, en snapt ook jeugdzorg en jeugdreclassering totaal niet waarom deze zaak überhaupt gaande is, en heeft de leerplichtambtenaar zijn zaken niet goed gedaan. Dus gokken we erop dat we de rechtszaak wel winnen zullen, en anders gaan we in hoger beroep.

    Toch vind ik het best eng. Ik bedoel, straks winnen we niet. En wat dan? Papa en ik worden beiden veroordeeld.
    Ik vind het gewoon eng. En sowieso. Toen ik het procesverbaal kreeg wilde Slagter (die leerplichtambtenaar) mij gaan verhoren. Nu stak papa daar een stokje voor, en bleven we in hetzelfde kamertje en werd papa verhoord. Maar toch. Ik weet niet. Ik wil gewoon niet dat we een straf krijgen op wat voor manier dan ook. Sowieso is dat onterecht, staat in de wet 5A.
    Misschien stel ik me aan, maar dit is nu al zo lang bezig, en er is zoveel kapotgegaan erdoor, dat ik gewoon een knuffel wil en gewoon dit allemaal klaar wil hebben en ik vind het allemaal maar niets.
    We hoopten ook dat het niet door zou gaan, aangezien ik 2 december 18 wordt. En iedereen snapt wel dat mij naar het MBO sturen geen nut heeft, aangezien ik er toch wel weer vanaf ga op de dag dat ik 18 wordt. :/

    Jullie hebben natuurlijk niet veel aan dit bericht, maar ik wilde het eventjes kwijt.


    Voor de mensen die niet begrijpen wat er aan de hand is:
    Nou, ik speel nu 7 jaar accordeon en wil muzikante worden. Hiervoor wilde ik naar de Havo, aangezien dat het minimale is wat je hebben moet om naar het conservatorium te gaan.
    Ik ben op 2tiende punt niet toegelaten naar de havo toen ik naar mijn 3e jaar ging. Geen ramp, dan haal ik gewoon eerst mijn TL diploma, en daarna mijn HAVO.
    In mijn examenjaar heb ik 3 uur in de week HAVO vakken gevolgd. En aan het einde van het jaar kwam ik 1tiende punt tekort om toegelaten te worden tot de HAVO.
    Oké, kan gebeuren. Maar mijn cijfers waren goed genoeg om dan naar een andere school naar de HAVO te gaan. Maar geen enkele school wilde me hebben, aangezien de scholen hier de afspraak hebben dat als 1 school je weigerd, de rest dat ook goed. En dat is kartelvorming en mag wettelijk gezien niet.
    Nu wilde de leerplichtambtenaar me naar het MBO hebben. Wij de muziekMBO's bezocht. Maar je leert er helemaal niets en ze geven zelf toe dat ik te goed ben, en dat ze ook geen speciale accordeondocent willen aanschaffen voor me. Dit hebben we zwart op wit.
    Het MBO werd 'm dus ook niet. Maar in de wet staat dat je passend onderwijs moet hebben.

    En 2 weken na mijn examens ben ik begonnen aan thuisstudie via het NHA (te vergelijken met het LOI). Ik volgde de HAVO en heb nog nooit zulke hoge cijfers gehaald!
    Nu staat in de wet dat de leerplichtambtenaar mag beslissen of een kind onder de 18 deze studie op deze manier volgen mag. In Noord- en ZuidHolland staan de leerplichtambtenaars het toe, en controleren ze eens per kwartaal of het nog goed gaat met de desbetreffende leerling.
    Maar hier in het noorden natuurlijk niet. De leerplichtambtenaar wil er niets van weten en wil gewoon dat ik naar het MBO ga. Verder kijkt hij niet naar andere oplossingen, en verdiept hij zich niet in wat er allemaal is gedaan etc etc. Hij wil dat ik naar een MBO ga en dat hij geen last van me heeft. Hoe het verder met me gaan zal boeit hem niet.
    Dus toen kregen papa en ik een procesverbaal. En moesten we bij zo'n ehm... Nouja een meneer waarmee je eerst moet praten voordat jeugdzorg wordt ingeschakeld. Sorry, ik weet de naam niet precies.
    Maar die snapte eigenlijk niet waarom we een procesverbaal hebben gekregen. Maar hij MOET een straf adviseren, terwijl hij dat ook maar niets vond. Uiteindelijk loopt Jeugdzorg nu soms over de vloer en die begrijpt er ook helemaal niets van. Aangezien wij helemaal niets fout doen. Maar Slagter doet ook niets fout. Het is allemaal gewoon ongelooflijk raar.

    En nu hebben we dus de brief binnen met dat we naar de rechter moeten. Dit loopt nu al sinds mei 2013. :/ En hierdoor hebben we ook geen contact meer met mijn zus, aangezien die niets begrijpt van de hele situatie en op facebook stom heeft gedaan waardoor papa boos is geworden en zij nu niets meer met ons te maken wil hebben.
    Ook denk ik dat de stres van deze hele rechtszaak een mede oorzaak is (dat plus het roken en niet bewegen en de geldstres aangezien we ook financieel niet lekker gaan) dat papa zijn hartinfarct heeft gehad.


    Hopelijk verduidelijkt dit een beetje met wat er aan de hand is precies.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2014 - 12:51 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Diancie schreef:
    Ik heb trouwens ook wel trammelant gehad met mijn leerplichtambtenaar. Die deed er moeilijk over dat ik m'n Havo niet afmaakte en direct naar mbo ging. :/
    Ik ken het gevoel dus wel, deels dan.


    Dat is raar. Waarom wilde ie niet dat je naar het MBO ging? Ben je toch vrij in om zelf te beslissen? o.O


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    DiNozzo schreef:
    (...)

    Dat is raar. Waarom wilde ie niet dat je naar het MBO ging? Ben je toch vrij in om zelf te beslissen? o.O


    Nou ja, ik wilde graag een week vrij voordat ik naar het mbo ging en dat vond de leerplichtambtenaar niet oké. Uiteindelijk hebben we het opgelost door me tijdelijk neer te zetten als 'ziek'.


    26 - 02 - '16

    Diancie schreef:
    (...)

    Nou ja, ik wilde graag een week vrij voordat ik naar het mbo ging en dat vond de leerplichtambtenaar niet oké. Uiteindelijk hebben we het opgelost door me tijdelijk neer te zetten als 'ziek'.


    Ooh op die manier. Naja wel fijn dat het toch goed is gekomen. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •



    Ik zal voor je duimen!


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Heel veel succes!


    16 - 09 - '17

    Heel erg bedankt. Jullie zijn schatten! <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Avus schreef:



    Ik zal voor je duimen!


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Awh Panda. Ik zal voor je duimen! Ik vi d het echt heel stom dat ze van alles waar ze zich op kunnen richten, op jou gaan zeiken. Je zei toch datbje verdomme nog nooit zulke mooie cijfers heb gehaald? Indirect wordt je dus ook daarvoor gestraft. Yup, totally logisch. *sarcasm*


    -

    I am here for you –– love.





    Zoals het er nu uitziet wordt alleen papa veroordeeld. Aangezien alleen hij een brief heeft gekregen. Jeugdzorg zegt daardoor nu niets meer voor ons te kunnen doen en trekt hun handen er vanaf.
    Best stom dat papa nu veroordeeld moet worden terwijl het om mij gaat. Sowieso gaat hij dus in hoger beroep als hij een dtraf krijgt, aangezien hij dat onterecht vind. Een straf zou inderdaad ook zeer onterecht zijn!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Lieve schat toch, wat een rot verhaal. Het komt vast allemaal goed.


    ars moriendi

    ExpectoPatronum schreef:



    Ondanks dat ik het verhaal ervoor niet ken, hoop ik zo dat jullie winnen. Het komt vast goed, echt waar. Maar als ik de wet staat dat het onterecht is, dan hebben jullie sowieso al een punt voor!


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Wat vervelend voor jou en je vader! De situatie zoals jij het beschrijft lijkt echt volledig onterecht en ik kan me niet voorstellen dat een rechter dat ook niet ziet. Heel veel sterkte en succes!


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    FaultInOurStars schreef:
    Wat vervelend voor jou en je vader! De situatie zoals jij het beschrijft lijkt echt volledig onterecht en ik kan me niet voorstellen dat een rechter dat ook niet ziet. Heel veel sterkte en succes!


    Is het ook. Maar de leerplichtambtenaar doet ook niets ''fout'', omdat hij me naar het MBO mag sturen.. :/


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik hoop voor je dat 3 september alles is opgelost dan, maar reken er maar niet te veel op, want ze houden namelijk altijd van uitstellen bij de rechtbank.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?