Rewrite
Afkomstig eigenlijk van de nieuwste Key visual novel, maar ik heb hem eigenlijk genomen door de betekenis die ik voor die visual novel verscheen er aan gaf. Namelijk dat alles herschreven kan worden, maar niet op de standaard manier. De woorden die zijn geschreven kun je niet herschrijven die zijn voor altijd, maar je kunt wat je doet herschrijven door vanaf het punt dat je bent verder te schrijven en op die reis verder door je verhaal fix je de problemen die je hebt veroorzaakt. Je herschrijft de dingen die fout zijn gegaan door nieuwe dingen die gebeuren, maar toch blijven beide gebeurtenissen waarheid. Fouten zijn gemaakt, maar die fouten zijn ook opgelost. Het is voor mij een soort filosofisch perfectief dat ik kreeg op het moment dat ik die titel zag.
Kort samengevat,
Voor mij betekend Rewrite, dat elke fout die je maakt te herschrijven valt.
Het enige wat je daarvoor nodig hebt, is een pen met de juiste inkt en je kan je eigen verhaal herschreven waar en wanneer je maar wilt.
"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.