• Ik heb dus een verhaallijn in mijn hoofd, alleen heb ik nog niet echt een begin.
    Ik heb dus geen korte inhoud (want dat vind ik echt moeilijk omdat je er voor moet zorgen dat het interessant overkomt)
    Bovendien weet ik niet goed hoe ik verder moet opbouwen naar mijn verhaal.
    Zie verhaallijn in spoiler.

    Zayn en Elissa (namen staan nog niet vast) gingen vanaf dat ze klein waren al wel eens met elkaar om. Hun ouders waren bevriend met elkaar en ook zaten ze op dezelfde school. Echte vrienden waren ze nog niet. Eerder gewoon speelkameraadjes.
    Wanneer ze ouder worden begint deze band dan stilaan te groeien en uiteindelijk zijn ze echte vrienden. (Dus geen beste vrienden, maar gewoon vrienden die samen leuke dingen doen samen met anderen)
    Ze kunnen steeds op elkaar terugvallen en praten over problemen en andere dingen en natuurlijk hebben ze ook ruzie. Dan moet Zayn naar een ander land omdat hij daarheen gaan voor een project. Ze skypen en bellen met elkaar en langzaam begint Elissa door te krijgen dat ze verliefd is op zayn.
    Je wil vaak pas iets wanneer je het niet kan krijgen en bij Elissa is het net hetzelfde.

    Ik weet dat de beschrijving niet goed zit, maar het probleem is dat ik het idee wel in mijn hoofd heb maar niet weet hoe ik het moet uitleggen.
    Dan wil ik dus in het verhaal er verder op ingaan waarom je zo maar met iemand bevriend wordt en of je je vrienden kiest of eigenlijk toch niet.
    Ook wil ik dat het er over gaat dat je iets wil wanneer je het niet kan krijgen, net zoals vroeger met speelgoed. (Hier wou ik dus misschien iets mee doen voor het begin van het verhaal. Dus dat het verhaal bijvoorbeeld begint wanneer Elissa 5 is en dan met dat speelgoed en zo)
    Ook wou ik graag iets doen met een sprookje of verhalen over sterren waar ik dan het verhaal mee wou beginnen en eindigen.

    Maar dus het probleem is dat ik niet weet hoe.
    Dus heeft misschien iemand ideeën of tips?


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    De beste tip die ik kan geven is gewoon beginnen. Volgens mij heb je al genoeg ideeën, neem één daarvan en begin gewoon te schrijven. Makkelijker gezegd dan gedaan misschien, maar als je eenmaal begint gaat het vanzelf. Of start bij iets waarvan je wel al weet hoe je het wilt schrijven en probeer dan het begin pas te schrijven, als dat eenmaal in je opkomt.

    Je kan ook boeken gaan lezen of films gaan kijken, bekijk hoe die beginnen en zoek iets dat jij een goed begin vindt. Natuurlijk moet je het niet kopiëren, maar je kan er wel inspiratie uit houden.

    Schrijf misschien eerst een dialoog, voordat je de tekst eromheen zet, dat helpt soms ook bij mij. Dan schrijf ik eindeloos dialogen tot ik een verhaal heb en de hele 'scène' in mijn hoofd zie.


    awake my soul.

    Lastig... Ik zou beginnen met die flashback dat Elissa 5 jaar is. Dat stukje waar je het zelf ook al over had. Je zou het zo kunnen schrijven dat dit de gedachten van haar zijn die terug gaan naar die tijd en dat ze het nu gebruikt als een vorm van beeldspraak waarin het speelgoed symbool staat voor het onbereikbare.
    Het is maar een idee en gelijk ook het enige idee dat ik heb... Mijn inspiratie is niet zo groot, helaas.

    EDIT: het speelgoed als symbool voor het onbereikbare zou je verder in het verhaal nog eens terug kunnen laten komen. Het zou een soort leidmotief kunnen worden.

    [ bericht aangepast op 25 juli 2014 - 20:34 ]


    Hamartia

    @survivings @atrian heel erg bedankt voor de tips ik ga ze echt gebruiken. Dat met die dialoog en zo is echt handig en dat met dat speelgoed ga ik ook zeker doen.
    Echt super hard bedankt, nu kan ik weer verder.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind