• Shit shit shit,

    oke het is NOG niet gebeurt. Ik leg het uit:
    Ik had een festivalakaartje op marktplaats staan, omdat ik er niet meer heen ging.
    Een jongen/man had mij 's ochtends op gebeld om te vragen of hij nog beschikbaar was.
    Ik zei dat ik nog iemand anders, maar die zag er uiteindelijk vanaf. Dus hij was toen de enige.
    Ik was akkoord gegaan met zijn bod, en hij vroeg toen om een legitimatie i.v.m. veel fraude op het internet.
    Ik heb toen blindelings een kopie gestuurd van mijn legitimatie, niet nadenkend dat mensen dit ook kunnen frauderen.
    Had het er net met mijn moeder over en die zei dat het niet slim van me was en ik te goed van vertrouwen was, ze hoopte dat hij er niks kwaads mee zou doen.
    Maar wat moet ik doen? Afwachten?
    Hij stuurt vanavond ook een kopie van zijn paspoort (had er eerder al 1 gehad, maar deze was verlopen en vroeg dus om een recente legitimatie.)

    I know, het is niet slim van me.
    Maar wat nu? :X


    "Don't look back, you're not going that way."

    Waarom heeft hij dan je legitimatie nodig? Anyway, toen ik mijn ID kwijt was moest ik het melden bij de politie. Ik weet niet of dat ook moet in dit geval tho. Je zou even kunnen bellen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik denk dat je inderdaad het beste kunt afwachten, maar Marktplaats en dergelijken wel goed in de gaten moet houden om er zeker van te zijn dat er inderdaad geen fraude wordt gepleegd. Je kan natuurlijk ook de politie erbij betrekken, maar ik weet niet hoeveel je daar nu aan hebt.
    Ik zou ook niet direct in paniek raken en vooral rustig blijven. Misschien is die man juist wel te vertrouwen en komt het allemaal wel goed.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2014 - 19:45 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Edd schreef:
    Waarom heeft hij dan je legitimatie nodig? Anyway, toen ik mijn ID kwijt was moest ik het melden bij de politie. Ik weet niet of dat ook moet in dit geval tho. Je zou even kunnen bellen.


    ... Je precies, wat heeft hij er aan om je legitimatie te zien?


    quidquid excusatio prandium pro

    Volgende keer als je je legitimatie scant, je BSN nummer etc afschermen, en nog iets maar dat ben ik nu vergeten.

    Ik zou als ik jouw was het even navragen bij de politie, die kunnen je daarbij beter helpen denk ik

    [ bericht aangepast op 17 juli 2014 - 20:03 ]


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."