Hi there c:
Na lang twijfelen en veel overleggen met vrienden ben ik een paar dagen geleden eindelijk naar mijn moeder gestapt om haar te vertellen dat ik écht graag gitaar wil leren spelen, en het ook echt vol wil houden. Ik heb het afgelopen jaar namelijk niets gedaan naast school, en dat heb ik gemerkt. Ik ben afgelopen schooljaar ontiegelijk ongemotiveerd geweest vanaf het moment dat ik stopte met hockeyen vanwege mijn rug. Ik deed niets naast school en had niets om naar uit te kijken voor als ik klaar was met schoolwerk, dus bleef er weinig zin over om ook maar een vinger ernaar uit te steken.
Sporten gaat over het algemeen lastig, en ik wilde een nieuwe hobby. Ik heb altijd al wat met gitaar gehad, en heb dus besloten dat ik gitaar wilde leren spelen. Nu stuurde die vriendin me gister een berichtje, dat ze het er met haar vriend over had gehad en dat ik, omdat zij toch samen naar Amerika gaan, wel zijn gitaar mocht lenen voor een paar weken! Dus ik ben snel naar zijn huis toe gelopen en heb de gitaar opgehaald nadat ik hen beiden om de nek ben gevlogen, en zit nu al een uur lang (mijn rolgordijn is kapot dus ik was vroeg wakker) vol enthousiasme naar het ding te staren terwijl ik erachter kom dat ik, naast enkele simpele kinderliedjes, helemaal niks kan spelen.
Mijn vraag aan jullie: weten jullie misschien sites/filmpjes waarmee ik een basis kan leren? Als jullie me iets kunnen leren zou dat ook geweldig zijn! Ik ben best muzikaal aangelegd en als ik een paar akkoorden heb geleerd kan ik hopelijk mezelf verder helpen, maar dan moet ik wel een soort basis hebben.
Spinning around, I'm weightless.