• Vorige maand had ik een topic geopend waarin ik vertelde dat ik mijn hond moest laten inslapen omdat hij te oud en te verzwakt was om nog verder te gaan.
    Ikzelf ben er al een beetje overheen, al denk ik er nog wel heel veel aan.
    Het probleem is echter dat mijn kat nu aan het rouwen is en dat we niet goed weten wat we moeten doen.

    Aangezien onze kat vreemd gedrag vertoonde, (Geen eetlust, stiller dan anders en vaak ronddwalen op de plek waar onze hond altijd zat), besloot ik om op te zoeken of een kat effectief kan rouwen en blijkbaar wel.
    Mijn kat is ook veel aanhankelijker dan ervoor, terwijl hij eigenlijk van nature uit erg aanhankelijk is.
    Ik vind het echt zo erg voor het beestje, maar volgens het internet kan je er niet veel aan doen.
    Het enige dat je kan proberen is vaak aaien en extra verwennen, de rouwperiode van een kat kan gemakkelijk zo'n 6 maanden duren.

    Hebben jullie hier soms ervaring mee?
    Ik weet namelijk niet goed wat ik juist moet doen aangezien we die dingen altijd al doen.
    Ik wil gewoon dat mijn kat terug wat gaat eten, hij is namelijk aan het afvallen. (no_chears)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Awh ja, dat is zo zielig. :c Ik heb het met mijn kat én hond gehad, maar er valt helaas niet veel aan te doen. Het gaat uiteindelijk vanzelf over, maak je geen zorgen. (:


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Het beste wat je kan doen is afwachten, of een maatje voor je kat zoeken.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Het beste wat je kan doen is afwachten, of een maatje voor je kat zoeken.

    Mijn ouders willen geen nieuwe huisdieren meer omdat het telkens zo pijn doet als je ze af moet geven.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Toen een hond van mij kwam te overlijden, kwamen de katten ook telkens naar plekken waar de hond ook altijd kwam en ze reageerden ook op het geluid dat zijn halsband maakte als je die pakte. Ze hadden er al met al een maand last van. Toen een van mijn katten overleed, wou de andere kat er echter niets van weten en nu is hij liever en aan aanhaliger dan ooit te voren. Hij lijkt er niet zoveel last van te hebben de andere kat dood is. Maar ja, ieder dier reageert er weer anders op.

    Ik zou inderdaad je huisdier lekker verwennen en geef hem/haar goed de tijd het te verwerken. Dan komt het vanzelf wel goed, denk ik.


    26 - 02 - '16

    Oei :/ Nee sorry ... Ik kan niet helpen, ik heb geen dieren thuis


    I'm not perfect, but I'm glad because perfect is boring

    Ik heb even een hele stomme vraag, maar heb je je hond na het overlijden mee naar huis genomen of heb je jem bij de dierenarts gelaten?

    Het is nu eenmaal zo dat, ookal is het hond en kat ze toch maatjes zijn! Wanneer een van de twee zo opeens weg is kan dit erg raar zijn voor de achterblijver en op ten duur krijgen ze in de gaten dat het maatje niet meer terug komt, ze gaan hem/haar echt missen.

    Het beste wat je kan doen is het overleden dier mee nemen en even een uurtje thuis neerleggen in zijn mandje etc. Zo kan de achterblijver ook afscheid nemen. Want hoe raar het ook klinkt, dieren hebben in de gaten dat een dier dood is. En zullen even snuffelen en +/- na een uur weg gaan.

    Maar goed dit is mijn ervaring met zoveel dieren thuis:Y) en na een maand overbodige info hihi sorry!!
    Het beste is nu gewoon haar favo voer aanbieden, veel aandacht en tja wanneer ze echt heel erg eenzaam wordt toch denken aan een nieuw vriendje!


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Een kat van ons had het zelfde. Al erg vroeg stierf zijn broertje en toen is hij zich erg gaan hechten aan onze hond (toen kwam het niet over dat de kat rouwde, maar hij was toen ook erg jong). Toen onze hond (zijn nieuwe mama) een paar jaar later stierf werd hij erg levenloos, hij wilde niet eten of spelen, hij wilde niet meer knuffelen en aan zijn gezichtje zag je gewoon dat hij doodongelukkig was. Het heeft inderdaad een half jaar geduurt, maar hij werd niet terug gelukkig, hij liep weg. Het enige wat ik hoop is dat hij gelukkig is geworden.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Awh, dat is zielig :c ik wist niet eens dat dat kon!
    Ik denk dat het vanzelf over gaat, net als bij mensen. Gewoon veel aaien, spelen en zo.
    Eet je kat trouwnes helemaal niet meer of alleen minder dan normaal?


    May StarClan light your path.

    Give that kitty a hug and show him/her that you love him/her :3


    Firm believer of all that is magic

    Elmorria schreef:
    Ik heb even een hele stomme vraag, maar heb je je hond na het overlijden mee naar huis genomen of heb je jem bij de dierenarts gelaten?

    Het is nu eenmaal zo dat, ookal is het hond en kat ze toch maatjes zijn! Wanneer een van de twee zo opeens weg is kan dit erg raar zijn voor de achterblijver en op ten duur krijgen ze in de gaten dat het maatje niet meer terug komt, ze gaan hem/haar echt missen.

    Het beste wat je kan doen is het overleden dier mee nemen en even een uurtje thuis neerleggen in zijn mandje etc. Zo kan de achterblijver ook afscheid nemen. Want hoe raar het ook klinkt, dieren hebben in de gaten dat een dier dood is. En zullen even snuffelen en +/- na een uur weg gaan.

    Maar goed dit is mijn ervaring met zoveel dieren thuis:Y) en na een maand overbodige info hihi sorry!!
    Het beste is nu gewoon haar favo voer aanbieden, veel aandacht en tja wanneer ze echt heel erg eenzaam wordt toch denken aan een nieuw vriendje!

    We hebben hem inderdaad achtergelaten bij de dierenarts zelf, dit omdat we na het bezoek aan de dierenarts naar mijn proclamatie van het school moesten.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.