• Aangezien het nu zomervakantie is en het weer niet altijd even goed is heb ik besloten een lijst van online boeken te maken. Voor deze boeken hoef je dus niks te betalen, ze zijn online geplaatst door de mensen die ze geschreven hebben. De boeken zijn ook niet in winkels verkrijgbaar, maar zijn het lezen zeker waard!

    Dit zijn mijn persoonlijke Nederlandse favorieten. Mocht je nog aanraders hebben dan mag je die natuurlijk altijd in een reactie plaatsen, maar onthoud: Dit topic gaat over online verkrijgbare boeken/verhalen en niet over boeken die in winkels verkrijgbaar zijn. Ook gaat dit topic niet over fanfictions en is dit topic over Nederlandse verhalen.

    Een kleine waarschuwing; ik ken bijna geen online Nederlandse verhalen. Hier op quizlet raadt ik 'Blauwe Woorden voor jou' aan maar aangezien dit gewoon op deze website is kunnen jullie dit best zelf vinden. Van de volgende drie boeken is er maar eentje afgemaakt (voor zover ik weet).


    bekijk hier een lijst van Engelse boeken

    De Lijst




    1. De Nieuwe Wereld: De Nieuwe Wereld
    Ik ben niet bijzonder. Ik ben gewoon een meisje, een meisje dat aan deze waanzin probeert te ontkomen, een meisje dat probeert te overleven, iets wat mijn familie niet is gelukt, mijn hele dorp niet, alles werd afgebrand. Ik kon uit het raam springen en het bos in rennen, ik heb niemand kunnen redden, ik haat mijzelf hierdoor. Ik overleef voor mezelf, om de mensheid een kans op voortbestaan te geven. Ik ben Rae, ik haat deze wereld. Ik ben Eve, Ik vlucht ook, mijn motieven zijn anders. Mijn hele dorp is afgebrand, ik wist dat ze zouden komen, ik wist het gewoon, en ik deed niks. Samen met alle bewoners van het dorp ben ik het bos in gevlucht. Ze kwamen erachter, ze kwamen erachter en ze verstootten mij. Nu vlucht ik alleen, elke dag opnieuw word ik gekweld door het idee dat ik het had kunnen voorkomen, dat ik het had gekund maar niks heb gedaan. Ik word gek wanneer ik elke dag opnieuw alleen door de bossen zwerf, niet wetend wat er met mijn familie en vrienden is gebeurd, alleen wetend dat zij mij haten.




    2. The Alpha Project: The Ten of Genetech - The Alpha Project (NaNoWriMo 2013)
    Six zit al zolang ze zich kan herinneren in de Genetech faciliteit. Ze woont er en ze kent geen andere plek. Als de faciliteit wordt overvallen krijgt ze van haar verzorger een klein doosje mee en ze moet een aantal dingen onthouden. De code is 1411, haar geboortedatum, ze moet de kinderen met de cijfers vertrouwen, ze moet vertrouwen op wat de code zegt en als ze iets niet weet, moet ze het aan Four vragen. Six wordt meegenomen door een man genaamd Cesar en ontmoet negen andere kinderen met namen van One tot en met Ten, de Engelse cijfers. Ook zij zijn meegenomen uit de Genetech faciliteit. Waar was Six een deel van? En waarom weet niemand van de kinderen iets over hun leven voor Genetech? En wie is de BBM?


    3. Aliens: Aliens, het leven is een spelletje
    Stel, dat je wordt bestuurd door aliens. Je denkt wel dat je zelf beslissingen neemt, maar dat doen ze voor je. Dat we gewoon een spelletje zijn. Dat was wat ik tegen Amber zei. Dat had ik beter niet kunnen zeggen


    DISCLAIMER
    Geen van de verhalen/boeken in deze lijst behoren tot mij toe, ze zijn allemaal van hun rechtmatige eigenaren.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.