• Ik vind een vriend van me al een tijdje leuk, lang genoeg in ieder geval om het zeker te weten. Ik heb niet zo'n probleem met hem dat vertellen, dat is het punt niet. Maar ik weet niet of ik het zelf wel aan kan om weer "opnieuw" met een relatie te beginnen. Eigenlijk is het uitgegaan met mijn vorige vriend vanwege mijn eigen problemen. Ik was te gesloten in een relatie, en daardoor kreeg hij weinig contact met mij, terwijl het in mijn "goede" periode (dat is dan weer een ander verhaal) wel heel goed ging. Het punt met relaties is gewoon mijn eigen preuts- en geslotenheid. Ik heb wat nare dingen meegemaakt in het verleden omtrent seks en intimiteit en zo, en ik ben bang dat dat in een relatie in de weg gaat zitten. Nu bestaat er zoiets als "je moet diegene ook echt vertrouwen", maar ik vertrouwde mijn vorige vriend, en dat is ook verkeerd afgelopen. Ik ben bang dat die eeuwige terughoudendheid me voor altijd blijft achtervolgen. Het speelt al zo lang en ik heb nooit écht een moment ervaren van "joh, nu ga ik ervoor". Om die reden ben ik ook bang om weer opnieuw een relatie met een jongen aan te gaan. Ik heb ook het idee dat ik nooit écht plezier zal hebben in seks of intimiteit of zo, gewoon om wat er vroeger gebeurd is. Dat zit me echt heel erg in de weg. Het komt nu over alsof ik een liefde meteen associeer met seks, maar het is altijd wel het eerste waar ik aan denk als ik iemand leuk begin te vinden, en het houdt me gewoon tegen. Heeft iemand dit ook, of weet je wat ik eraan kan doen? Want ik word langzamerhand een beetje moe van mezelf.


    Searching heavens for another earth

    Ik denk dat je dan met zulke dingen met je des betreffende vriend over moet hebben dat je er mee zit en als hij het begrijpt en echt om je geeft wel op je wacht ;d.
    Misschien dat hij je daar trouwens dan ook mee kan helpen. Misschien dat je kleine stapjes kan nemen totdat je er geen last meer van heb? Zijn maar kleine ideetjes, sorry als ze slecht zijn :'D.

    Je bent trouwens vast niet de enige. Ik heb dan nare dingen meegemaakt met op het gebied van seks en zo, maar ik ben daar ook nog lang niet klaar voor voor mijn gevoel :'D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Ik denk dat je dan met zulke dingen met je des betreffende vriend over moet hebben dat je er mee zit en als hij het begrijpt en echt om je geeft wel op je wacht ;d.
    Misschien dat hij je daar trouwens dan ook mee kan helpen. Misschien dat je kleine stapjes kan nemen totdat je er geen last meer van heb? Zijn maar kleine ideetjes, sorry als ze slecht zijn :'D.

    Je bent trouwens vast niet de enige. Ik heb dan nare dingen meegemaakt met op het gebied van seks en zo, maar ik ben daar ook nog lang niet klaar voor voor mijn gevoel :'D.


    Dat "wachten" is niet echt het probleem. Mijn vorige vriend heeft netjes gewacht tot ik er klaar voor zou zijn, en dat was ik nooit. Het gaat eigenlijk over intimiteit in het algemeen. Ik hou ook niet van zoenen, strelen, betasten, knuffelen, dat soort dingen. Ik weet dat dat "de kleine stapjes" zijn, maar die gaan me ook hartstikke moeilijk af, en ik vind het niet eens fijn. Maar heel erg bedankt voor je suggesties, dat waardeer ik echt. c:

    Ik weet het, haha, maar het voelt soms wel zo. Al mijn vrienden zijn rond de 18 en zo'n beetje allemaal al ontmaagd. Ik ben een beetje een achterblijvertje.


    Searching heavens for another earth

    Taiteilijan schreef:
    (...)

    Dat "wachten" is niet echt het probleem. Mijn vorige vriend heeft netjes gewacht tot ik er klaar voor zou zijn, en dat was ik nooit. Het gaat eigenlijk over intimiteit in het algemeen. Ik hou ook niet van zoenen, strelen, betasten, knuffelen, dat soort dingen. Ik weet dat dat "de kleine stapjes" zijn, maar die gaan me ook hartstikke moeilijk af, en ik vind het niet eens fijn. Maar heel erg bedankt voor je suggesties, dat waardeer ik echt. c:

    Ik weet het, haha, maar het voelt soms wel zo. Al mijn vrienden zijn rond de 18 en zo'n beetje allemaal al ontmaagd. Ik ben een beetje een achterblijvertje.


    Hmm. Ik ben nou ook niet echt bepaald van die dingen. Behalve knuffelen en tegen iemand aan liggen, dat wel ;d. Kusje kan ook nog wel, echt zoenen ben ik ook niet zo van.. This mijn tong blijf er van af :'D.
    Mja, de 1 houd er van en de ander niet.. Ieder is weer anders (:

    Maar als jij al een achterblijvertje ben wat ben ik dan? :'D Ik ben 20 :'D.. Mja aan ontmaagden zit geen leeftijd vast. Je bent er klaar voor wanneer je dat bent en eerder niet ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)

    Hmm. Ik ben nou ook niet echt bepaald van die dingen. Behalve knuffelen en tegen iemand aan liggen, dat wel ;d. Kusje kan ook nog wel, echt zoenen ben ik ook niet zo van.. This mijn tong blijf er van af :'D.
    Mja, de 1 houd er van en de ander niet.. Ieder is weer anders (:

    Maar als jij al een achterblijvertje ben wat ben ik dan? :'D Ik ben 20 :'D.. Mja aan ontmaagden zit geen leeftijd vast. Je bent er klaar voor wanneer je dat bent en eerder niet ;d.


    Knuffelen is ook niet het ergste, haha. Maar ik zie zulke dingen meer als "vriendschappelijk" dan echt als "intiem". Knuffelen met vrienden vind ik niet erg, maar het krijgt zo'n officiële naam als je het met je vriend doet. Daar word ik gewoon heel zenuwachtig van. Jaaa klopt haha! Ik vind het eigenlijk maar smerig, een beetje met je tong in de mond van de ander rotzooien.

    Het is niet leeftijdsgebonden, maar je voelt je gewoon heel jong als bijna al je vrienden dat al hebben gedaan. Dat gevoel heb ik tenminste. Nu moet ik wel zeggen dat ik uit een best wel "vrijgevige" vriendengroep kom - mensen wiens sport het is om elkaars high score met tijgerpunten te verbeteren - maar toch, je bent wel minder betrokken als het om seks en vriendjes draait. Ik ben heel bang dat dat gevoel van mij altijd zal blijven. Dat ik er nooit echt klaar voor zal zijn.


    Searching heavens for another earth

    Als je je er niet goed bij voelt, niet doen en gewoon vrienden blijven tot je er wel aan toe bent. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Als je je er niet goed bij voelt, niet doen en gewoon vrienden blijven tot je er wel aan toe bent. ;)


    wat was dit ookalweer

    Taiteilijan schreef:
    (...)

    Knuffelen is ook niet het ergste, haha. Maar ik zie zulke dingen meer als "vriendschappelijk" dan echt als "intiem". Knuffelen met vrienden vind ik niet erg, maar het krijgt zo'n officiële naam als je het met je vriend doet. Daar word ik gewoon heel zenuwachtig van. Jaaa klopt haha! Ik vind het eigenlijk maar smerig, een beetje met je tong in de mond van de ander rotzooien.

    Het is niet leeftijdsgebonden, maar je voelt je gewoon heel jong als bijna al je vrienden dat al hebben gedaan. Dat gevoel heb ik tenminste. Nu moet ik wel zeggen dat ik uit een best wel "vrijgevige" vriendengroep kom - mensen wiens sport het is om elkaars high score met tijgerpunten te verbeteren - maar toch, je bent wel minder betrokken als het om seks en vriendjes draait. Ik ben heel bang dat dat gevoel van mij altijd zal blijven. Dat ik er nooit echt klaar voor zal zijn.

    Urg alles word gelijk anders bij het woord 'vriendje' :'D.. Dat woord moeten ze afschaften haha.

    Hm ik denk dat mijn voordeel daar in is dat ik een heel klein vriendengroepje heb die het daar nooit over heeft :'D.
    Mja ik denk niet dat je dat altijd zal blijven ;d. Al snap ik wel heel goed dat je dat gevoel heb. Het komt wel goed! Het heeft alleen even wat tijd nodig.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Klinkt erg lastig.. Misschien helpt het om je te bedenken dat die vriend, je ex en jongens in het algemeen los staan van je nare ervaring. Helaas heeft het veel invloed gehad op de manier waarop je nu tegen relaties aankijkt (wat overigens heel normaal is), maar daarom zou het mooi zijn als je zelf de touwtjes in handen neemt en zelf het besluit kunt nemen dat je die ervaring je niet in de weg laat zitten.
    Ik hoop dat het niet overkomt alsof dat heel makkelijk is, want dat is het niet. Het zou ook helemaal niet raar zijn als je aan iemand die er verstand van heeft om hulp vraagt.


    You are beautiful, you are love.

    misschien ben je asexueel, kan ook helemaal en is helemaal ok :-) Ik denk dat je dat voor jezelf moet uitzoeken, maar wieweet? Het past wel een beetje bij wat je beschrijft wat je van intimiteit vind


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    misschien ben je asexueel, kan ook helemaal en is helemaal ok :-) Ik denk dat je dat voor jezelf moet uitzoeken, maar wieweet? Het past wel een beetje bij wat je beschrijft wat je van intimiteit vind


    Ik denk dat aseksualiteit meer neigt naar 'een grondige hekel hebben aan seks' dan naar 'het verafschuwen van lichamelijk contact'. Ik kan zelf prima over seks schrijven en praten, ik krijg er geen beroerte van. Het maakt me ook vrij weinig uit dat anderen het om me heen doen. Maar bedankt voor de suggestie, ik hoop alleen niet dat ik het 'ben', nu je het zegt...


    Searching heavens for another earth

    Misschien ben je heel wat volwassener ingesteld dan ik (wat zeker wel kan) maar eerlijk gezegd denk ik niet dat je jezelf een achterblijvertje moet voelen als je op je 17 nog maagd bent. Ik kan niet zeggen dat het grootste deel van mijn vriendinnen ontmaagd is, maar dan nog. Ik voel nooit enige druk, ik heb voor mezelf ook besloten dat ik geen probleem heb met wachten zolang ik er zelf niet klaar voor ben.

    Om eerlijk te zijn, wat ik dan vooral niet snap is hoe het komt dat je een vriend hebt in de eerste plaats. Ik bedoel maar, als je je al van in het begin niet echt goed voelt bij kussen en knuffelen, waarom zou je dan een relatie beginnen? Nuja dat is misschien mijn manier van denken maar ik heb wel eens een jongen waar ik verliefd op was zo gelaten omdat ik bang was dat ik me slecht ging voelen dat hij al seks zou willen voor ik zelf. Het lijkt me dat door jezelf in een relatie te steken je enkel nog meer geconfronteerd wordt met het probleem dat je je dikwijls niet goed voelt bij lichamelijk contact en het lijkt me niet heel verstandig je in die situatie te plaatsen als je van jezelf weet dat je nog niet over je eigen probleem wat dat betreft heen bent.

    Om verder op je vraag te antwoorden, again, ik heb wel het gevoel dat ik minder volwassen ben dan jij; ik heb moeite met nee zeggen, en al zeker niet tegen iemand die ik echt wel leuk zou vinden. Daarom vermijd ik eigenlijk elk soort situatie dat kan lijden tot een toekomstige vriend omdat ik bang ben anders in situaties terecht te komen waar ik echt spijt van zou krijgen. Dus ja ik kan wel zeggen dat het gevoel dat er van me wordt verwacht seks te hebben me tegenhoud.


    effort never betrays you