• Ik ben altijd heel slecht in characters verzinnen als ik een nieuw verhaal begin. Vooral namen, en uiteindelijk lijkt iedereen best wel op elkaar ;s
    Hoe verzinnen jullie ze altijd? any tips? ^^


    May StarClan light your path.

    Ik vul een lijstje in zoals je bij RPG's ziet, en als ik het écht uitgebreid wil doen, schrijf ik de lijst van SOTY uit. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Namen generator

    De bovenstaande site is handig. Hij is wel in het Engels, maar dan krijg je een naam en een karakter.


    Physics is awesome

    Hier kan je terecht als je je personage zeer uitgebreid wil uitwerken. Als je het minder uitgebreid wil, kan je gewoon enkele delen weglaten natuurlijk. Of zoals al vermeld een lijstje zoals bij RPG's invullen. (;


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ik maak meestal een character naar de hand van een liedje, een afbeelding (het uiterlijk) of de naam.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Misschien iets typisch van mij, maar bij mij begint het meestal te ontstaan vanuit een naam.
    Als ik een naam bedenk of schrijf dan krijg ik er gelijk een beeld bij en dat beeld werk ik verder uit.
    Daarom kan ik ook heel lang vast zitten op namen. Wanneer een naam (beeld, personage) niet in de rol past die ik voor diegene geschreven heb, dan zoek ik verder. Dat is eigenlijk hoe ik personages bedenk :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik heb een eigen story die je er mee kan helpen? Hier kan je een kijkje nemen.


    16 - 09 - '17

    Ik maak heel vaak gebruik van DEZE site, voor al mijn namen en termen^^


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Bij karakters, helpt het soms om eerst een verleden te verzinnen. Dan kan je vandaar uit een karakter verwerven, aangezien je verleden vaak een grote invloed heeft op iemand. Verder met namen heb ik niet echt tips, maar als ik al weet waar mijn karakter vandaan komt, zoek ik een naam op uit dat land, tenzij ik al een naam heb.


    Tijd voor koffie.

    Ik ontwerp een personage altijd een klein beetje. Ik verzin hoe ze eruit zien, kleur ogen, haarkleur etc. Daarnaast schets ik hun omgeving en relaties ten opzichte van andere; dus dochter van, zus van blabla.
    Als laatste zet ik de belangrijkste karaktertrekken erbij, behulpzaam, slim etc.
    De rest laat ik komen tijdens het schrijven. Ik kan nooit van te voren echt vastleggen hoe ze zijn, want mensen veranderen immers door gebeurtenissen. Ze kan vroeger zeer sociaal zijn geweest, maar doordat ze wordt gepest verandert dat.

    Zo doe ik het altijd. Kijk maar of je er wat aan hebt (: En namen ben ik ook slecht in, maar ik gebruik altijd via google en kies ik uit lijsten wat me het meeste aanspreekt.


    Travel brings power and love back in your life