Oke, het is niet echt een probleem (dus als het hier verkeerd staat, sorry daarvoor^^)
Maar ik stond dus deze morgen op en ik vroeg me af: wanneer weet je dat een boek af is?
Ik ben nu dus met een OP/fantasie verhaal bezig, dat zo uitgebreid is dat ik erover denk ik er dus en triologie van te maken.
Als ik uitgegeven boeken vastneem, zijn deze natuurlijk allemaal verschillend van grootte.
Maar als ik naar de series in mijn kast kijk, merk ik zowat op dat de meesten zowat een dikte hebben van zo'n 250 - 600 pagina's. (Nouja, in ieder geval degene die ik in mijn kast heb liggen, en dat zijn er een heleboel)
Uiteindelijk weet ik dat je als schrijver zelf beslist wanneer een boek ten einde is, en wanneer je start met het zogenaamde tweede deel.
Maar hoe weet je aan hoeveel pagina's je zit?
De word-pagina's verschillen namelijk van grootte met bladeren in je boek, waardoor je moeilijk een schatting kan nemen hoelang je boek nu werkelijk is.
Nu had ik voor mezelf een beetje bedacht dat één pagina in word zo'n anderhalve pagina van een boek bevat.
Als ik dus naar wat in mijn hoofd zo'n 400pagina's zullen worden aan het eerste deel van mijn triologie in word schrijf, zouden dat dan ongeveer een boek van 600 bladzijden opleveren.
Ik wil namelijk een poging doen om het zodra het af is op te sturen naar uitgeverijen, en zo'n 600 bladzijden vind ik toch écht wel de maximum voor een boek (voor mijn doelgroep toch).
Is deze vergelijking een beetje realistisch of hoe zien jullie dat?
(Typisch mij om me met zoiets bezig te houden)
[ bericht aangepast op 1 juli 2014 - 11:17 ]
Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.