CaptainBenja schreef:
Oneens, ik denk dat je best echte vrienden kan maken op het internet. Natuurlijk zitten er rare mensen op het internet, maar dat is niet altijd zo. Ik heb zelf ook goede vrienden gemaakt, via het internet. Ik vind dat je elkaar's uiterlijk niet hoeft te zien. Als je elkaar vertrouwt en al jaren met elkaar kletst kan dat toch ook echte vriendschap zijn? Hetzelfde is met lange afstand vriendschappen. Je hoeft elkaar niet elke dag te zien om echte vrienden te zijn. Een dikke oneens dus.
Dit is voor een deel wel waar ja. Of we het nou willen of niet, we beoordelen elkaar uiteindelijk toch wel een beetje het uiterlijk. Dit gaat soms bewust, maar heel vaak is dit ook wel onbewust. Al ben ik iemand die niet vrienden "uitkiest" op uiterlijk, maar altijd het innerlijk leert kennen. Dus ik oordeel misschien op het innerlijk, maar er zijn ontzettend veel mensen die dat toch niet doen.
Zelf ben ik het ook oneens met de stelling, omdat sommige mensen hun beste vrienden echt op het internet gevonden hebben. Ik zelf ben mijn echte vrienden toch wel tegen gekomen in real life, maar als dat niet zo was geweest, had het best goed gekund dat ik mijn beste vrienden hier had gevonden. En er zijn ook hier ook wel zeker mensen die ik graag mag^^
Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…