Titel: De Kinderen van de Schaduw
Beschrijving van de story:
Het is niet echt een beschrijving, maar eerder een soort samenvatting voor mezelf. Hoe dan ook, misschien heb je er iets aan:
Na jaren van oorlog en onrust in Westeros, bestijgt eindelijk iemand de IJzeren Troon. Het is niet Tommen Baratheon, noch Daenerys Targaryen, maar Stannis Baratheon die tot Koning van de Eerste Mensen en de Andalen word gekroond. Stannis krijgt het voor elkaar om de vrede te herstellen in de Zeven Koninkrijken en alle verraders worden onthoofd of verbannen. Niemand durft het tegen hem op te nemen. Huizen vallen uit elkaar en Stannis wijst nieuwe Heren aan, welke elk hun eigen symbool kiezen en een kasteel toegewezen kregen. Slechts één Huis blijft onveranderd, namelijk de Martells uit Dorne.
Nu Stannis de IJzeren Troon bezit en regeert over het grootste deel van Westeros, doet hij geen moeite om zich bezig te houden met de Martells. Zij hebben zich jarenlang geïsoleerd achter de Rode Bergen, waardoor zij geen onmiddellijke bedreiging vormen.
Twee generaties verstrijken en de kleinzoon van Shireen Baratheon wordt op zijn vierentwintigste koning van Westeros gekroond, nadat zijn broer werd vermoord door een geheim vennootschap van moordenaars, genaamd de Kinderen van de Schaduw. Er wordt gezegd dat het vennootschap gevormd werd toen de religie van de Heer van het Licht groeide in Westeros en de zoon van Koningin Shireen Baratheon alle Godenwouden verbrandde, evenals alle teksten en beelden van de Zeven. Nieuwe tradities en ceremonies werden op poten gezet en deze allemaal naar het idee van Melisandre van Asshai, de Rode Priesteres die na de overwinning van Stannis, Meesteres van Fluisteraars werd.
Na haar dood, werd haar dochter Melisa - een bastaardkind van Stannis - Meesteres van Fluisteraars en de nieuwe Rode Priesteres. Op deze manier werd alweer een nieuwe traditie gevormd. Telkens een nieuwe koning werd gekroond zou hij die op diezelfde nacht een kind verwekken bij de Meesteres van Fluisteraars, ongeacht het leeftijdsverschil. Die nacht werd de Nacht van de Fluisteraars genoemd in de volksmond. Is het kind een jongen, word hij vermoord en word de Meesteres opnieuw bevrucht tot zij een dochter krijgt. Natuurlijk hebben die kinderen nooit aanspraak op de troon, zelf niet wanneer de koning geen erfgenamen heeft.
Dit verhaal gaat over de kleindochter van Sansa Stark en Petyr Baelish, voor de laatstgenoemden werden vermoord wegens verraad en samenzwering. Na de dood van haar grootmoeder werden Lyanna en haar moeder Catelyn Baelish opgevangen door de Kinderen van de Schaduw in het koude Noorden, omdat Sansa steevast bij haar geloof van de Oude Goden bleef evenals Catelyn.
Username: Niet nodig, aangezien ik hem toch veel verander.
Afbeeldingen:
1. Kateryn Winnick is mijn face claim voor Lyanna:
één,
twee,
drie,
vier,
vijf of
zes
2. De Kinderen van de Schaduw:
één,
twee of
drie
3. Koning Lyonel Baratheon met als face claim Joseph Morgan:
één. Ik kan maar weinig goede foto's vinden.
Sfeer: Spannend, een beetje duister.
Horizontaal of verticaal: Verticaal
Verder wensen: Een soort van middeleeuwse/Game of Thrones-ish lettertype, als dat kan (:
Dit lijkt vast alsof ik een aanvraag heb gedaan bij een andere coverstore en dat heb gekopieerd, wat ook zo is, maar de maker van die covers heeft even een halt op de wachtlijst gezet waardoor het wel een maand kan duren voor mijn cover af is. Dus long story short: ik vraag mijn cover enkel hier aan. ^^
[ bericht aangepast op 15 aug 2014 - 14:30 ]
kindness is never a burden.