• Hey,

    Ik heb een probleem waar ik al jaren mee rondloop. Ik weet echt niet meer wat ik ermee moet.
    Ik heb dus erg last van wedstrijdspanning. Ik word dagen (en soms weken) van de voren zenuwachtig, doe de avond van te voren geen oog dicht & ik kan geen hap meer door mijn keel krijgen.
    Ook krijg ik altijd hele erge buikpijn, hoofdpijn & word ik duizelig.
    Ik ben met dit probleem naar mijn gymleraar gegaan. Aangezien ik hier ook last van krijg als we iets met gym voor punt moeten doen.
    Hij zegt dat ik (motorische) faalangst heb. Maar ik denk niet steeds voor een wedstrijd dingen zoals 'dit kan ik niet'.
    Ik krijg gewoon een zenuwwachtig gevoel, en het is heel irritant. Ik presteer hierdoor namelijk ook slechter.
    Heeft iemand hetzelfde, of kan iemand me hiermee helpen?

    Alvast bedankt !


    Cute as a button, every single one of you !

    Ik ken het, ben er zelfs om mee gestopt met zwemmen (onder andere)
    En bij mijn pyschologen heb ik onder tussen wel geleerd dat je niet bewust denkt dat je het niet kan, maar dat je het gevoel wel hebt en draait het om.
    Psycholoog zou hiermee mogelijk wel kunnen helpen :]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Je kan hiervoor inderdaad beter naar een professioneel iemand gaan. Het klinkt alsof je er echt heel veel last van hebt, en het heeft een negatieve invloed op je gezondheid.. Een psycholoog zou je beter kunnen helpen, leven met zoveel spanning en angst de hele tijd is natuurlijk echt niet fijn!


    I solemnly swear that I am up to no good.