• De vader en stiefmoeder van mijn beste vriendin zijn een poosje terug gescheiden omdat meneer een nieuwe lover heeft. Haar (ex)stiefmoeder heeft nog veel contact met mijn moeder en dus ook met mij. Ze komt veel bij ons thuis om haar ei kwijt te kunnen en ik ben er dan ook, want het is een hele lieve vrouw en ik vind het prettig om bij haar te zijn.

    Maar ik weet nu veel dingen die ik niet hoor te weten en die mijn beste vriendin niet weet. Ik weet dat haar vader losse handjes heeft en haar (ex)stiefmoeder meerde malen heeft geslagen. Ik weet dat hij psychisch onstabiel is, dat hij ruim een half jaar is vreemdgegaan voor de scheiding en dat hij, als haar (ex)stiefmoeder het huis uit was, zijn lover uitnodigde en ze gewoon met z'n tweeën rondhingen op het erf. En ik weet dat haar broer er alles aan doet om haar te beschermen, maar dat hij dat ook niet meer langer kan...
    Ik weet nu dus eigenlijk hoe verknipt die vader is en hoe gevaarlijk hij is. Dit is niet het enige, er zijn andere (ergere) dingen. Maar dit alles weten zijn kinderen niet, ze merken niet, ík merk het zelfs niet als ik bij hen thuis ben. Het enige wat ik nu merk is dat mevrouw haar plekje in huis heeft geclaimd en de hele boerderij van top tot teen heeft verandert, niet alleen het meubilair en de inrichting maar ook de levensstijl.

    Ik maak gewoon zo'n zorgen... Binnenkort móet hij de boerderij verkopen en staan ze met z'n allen op straat. Zijn bedrijf word opgedoekt en hij heeft ook gigantische schulden. God, it's killing me, serieus...
    Sorry, ik moet het gewoon even kwijt. Ik heb niemand waar ik het over kan hebben hier omdat ik bang ben dat het via-via bij haar terecht kan komen.

    Bedankt voor het lezen :).

    *btw: Ik heb dit account aangemaakt om mijn verhaal kwijt te kunnen. Ik weet niet precies waarom, maar ik durf het niet goed kwijt op mijn eigen account.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 4 juni 2014 - 15:49 ]

    Als het gebeurt kun je niets anders doen dan er zijn voor haar. En als het moet zou ze misschien bij jou kunnen logeren?


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Jovantos schreef:
    Als het gebeurt kun je niets anders doen dan er zijn voor haar. En als het moet zou ze misschien bij jou kunnen logeren?


    Klopt. Ik probeer haar momenteel ook zo ver te krijgen om zich in te schrijven bij woningbouwverenigingen (ze is namelijk al 17).

    Ik vind het juist goed dat je het toch verteld en ik snap ook helemaal dat je het niet op je eigen account durft te doen.

    Als ik jou was zou ik het er eerst met je moeder over hebben. Zij weet misschien beter wat je moet doen.
    Heel veel succes! (:


    wat was dit ookalweer

    Ik zou nog wel oppassen, als alles boven water komt is het een grote klap.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Wat een nare situatie! Denk je dat het niet beter is om er met je moeder over te praten, omdat zij juist contact heeft met die (ex)stiefmoeder en de situatie ook kent?


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    Wat een nare situatie! Denk je dat het niet beter is om er met je moeder over te praten, omdat zij juist contact heeft met die (ex)stiefmoeder en de situatie ook kent?


    Heb het er al vaak met haar over gehad, besloten om het toch tussen ons te houden. Maar dat maakt het er niet minder ingewikkeld op :')

    Ik denk dat dit voor je vriendin ook best gevaarlijk kan zijn. Als hij haar ex-stiefmoeder geslagen heeft is er een kans dat hij zijn dochter ook iets doet (ik zeg niet dat dat gebeurt, maar het KAN). En op een gegeven moment komt zoiets toch wel boven water denk ik. Hoe goed is de relatie met je vriendin en haar ex-stiefmoeder? Misschien kunnen jij, je moeder en haar ex-stiefmoeder samen met je vriendin praten. Het gaat toch over haar vader...Ik zou zoiets van mijn vader willen weten, hoe naar het ook is.
    Maar dat is natuurlijk jullie beslissing.
    Sterkte en succes!


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Neverlands schreef:
    Ik denk dat dit voor je vriendin ook best gevaarlijk kan zijn. Als hij haar ex-stiefmoeder geslagen heeft is er een kans dat hij zijn dochter ook iets doet (ik zeg niet dat dat gebeurt, maar het KAN). En op een gegeven moment komt zoiets toch wel boven water denk ik. Hoe goed is de relatie met je vriendin en haar ex-stiefmoeder? Misschien kunnen jij, je moeder en haar ex-stiefmoeder samen met je vriendin praten. Het gaat toch over haar vader...Ik zou zoiets van mijn vader willen weten, hoe naar het ook is.
    Maar dat is natuurlijk jullie beslissing.
    Sterkte en succes!


    Bedankt! Haar relatie met haar exstiefmoeder is erg goed (gelukkig) en ze heeft heel veel aan haar. Het probleem is dat haar exstiefmoeder niet zo heel goed in kan schatten wat ze wel en niet moet zeggen, dus ze kan nogal tactloos zijn. Maar het is wel een goed idee en iets om over na te denken.

    Sowieso, iedereen die hier tot nu toe heeft gereageerd, hartstikke bedankt! Ik haal hier veel steun uit :)

    BarkingTree schreef:
    (...)

    Bedankt! Haar relatie met haar exstiefmoeder is erg goed (gelukkig) en ze heeft heel veel aan haar. Het probleem is dat haar exstiefmoeder niet zo heel goed in kan schatten wat ze wel en niet moet zeggen, dus ze kan nogal tactloos zijn. Maar het is wel een goed idee en iets om over na te denken.

    Sowieso, iedereen die hier tot nu toe heeft gereageerd, hartstikke bedankt! Ik haal hier veel steun uit :)

    Probeer die stiefmoeder er dan van te overtuigen dat ze alles gewoon moet vertellen voor de bestwil van jouw beste vriendin. Zolang ze dat niet doet, dan kan er niets veranderen, omdat die vriendin het hele verhaal niet kent. Probeer wel te zorgen dat ze zich aan de feiten houdt en niet met modder gaat gooien waar dat niet nodig is. Het moet wel min of meer objectief blijven.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2014 - 16:21 ]


    Hamartia