• Agh ik kan het mentaal niet meer aan denk ik. Ik heb maandag een examen en ik vrees dat het een echte flop zal worden. Ik ben nu al van maandag bezig met dat vak en ik bekijk net de voorbeeldexamens en ik kan er maar de helft van oplossen. Ik hoop nog een deel in de cursus te vinden, maar van bepaald zaken heb ik zelf totaal geen idee wat het is of waar het staat. En het is ook weer zo lekker typisch dat we in de klas een simplistisch voorbeeld zien terwijl de grafieken op het examen weer super abnormaal zijn dat ik zelf niet doorheb of ik het wel op de juiste manier oplos. Ik krijg echt een schijt van dat vak en iedereen blijft maar zeggen dat het wel zal lukken ik hoge resultaten ga halen omdat ik me gewoon veel te snel zorgen maak, maar ik weet best wel wanneer ik iets kan en wanneer niet. Ik kan wel huilen hierom, want ik steek er ontzettend veel energie in en het lijkt allemaal voor niks. Ik voel me echt zo'n mislukkeling.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?



    Ik wou je deze even geven, ondanks dat het waarschijnlijk niet veel helpt, zo'n plaatje. Ik wou je toch even zeggen dat ik er voor je ben. <3


    26 - 02 - '16

    Je bent zeker geen mislukkeling, Nana. Ik kan natuurlijk niet voorspellen hoe jij die toets gaat maken, maar als het niet lukt, dan is dat jammer. Je doet er in ieder geval hard je best voor en dan vind ik dat je met opgeheven hoofd dat examen mag maken. Er zijn mensen die er namelijk helemaal niets voor doen, en dat vind ik vele malen erger.
    Het gaat allemaal op z'n pootjes terechtkomen. En misschien lukt dit examen je niet, maar je komt er wel. Soms moet je nou eenmaal een omweg of een langere route nemen om je doelen te bereiken.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Het helpt inderdaad niet, maar ik vind het wel lief. Ik wou dat ik nu bij mijn vriend was, want ik kan wel een oppepknuffel gebruiken.
    Fabiënne, ik hoop ook dat het goed kom, want het is niet dat ik er totaal niet voor leer, maar ik snap het gewoon allemaal niet altijd even goed. Met de meerkeuze vragen heb ik geen problemen, want dat zijn de simpele zaken, maar dan komt ze met een heel schema af en heb ik totaal geen idee hoe ik naar alles moet kijken. En ik heb inderdaad nog een extra kans in augustus, maar mijn stage wordt deze vakantie geregeld en daarvoor hoor ik goeie resultaten te hebben. 1 herexamen kan wel geen kwaad, maar als je al bij je eerste examen faalt is dat ook niet echt een goed vooruitzicht. : (


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Het helpt inderdaad niet, maar ik vind het wel lief. Ik wou dat ik nu bij mijn vriend was, want ik kan wel een oppepknuffel gebruiken.
    Fabiënne, ik hoop ook dat het goed kom, want het is niet dat ik er totaal niet voor leer, maar ik snap het gewoon allemaal niet altijd even goed. Met de meerkeuze vragen heb ik geen problemen, want dat zijn de simpele zaken, maar dan komt ze met een heel schema af en heb ik totaal geen idee hoe ik naar alles moet kijken. En ik heb inderdaad nog een extra kans in augustus, maar mijn stage wordt deze vakantie geregeld en daarvoor hoor ik goeie resultaten te hebben. 1 herexamen kan wel geen kwaad, maar als je al bij je eerste examen faalt is dat ook niet echt een goed vooruitzicht. : (


    Dan wil ik je vooral het advies geven om de moed niet op te geven. Als ik in mijn examenweek als eerste wiskunde had gehad, had ik ook al direct een slecht vooruitzicht gehad. Ik denk dat jij gewoon pech hebt gehad met de indeling van je toetsen. En je doet er in ieder geval je best voor, en dat vind ik al een pluim waard. Ik zou het al lang hebben opgegeven.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik ben ergens wel blij dat deze eerste staat, want het is het vak waar ik de meeste moeite en energie moet inpompen, maar alsnog. Ik zit er gewoon in een dipje door en dat is ook niet bepaald handig tijdens het studeren.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Het is niet gek als je even een dipje tijdens het leren hebt meid. Ik zou als ik jou was - al klinkt dat misschien alles behalve handig nu - even een uurtje helemaal niks doen. Even gaan wandelen, alle stressgedachten uit je hoofd duwen en met een helder hoofd weer verder doen, want je bent absoluut geen mislukkeling. Je doet je best, en alleen daarom al mag je trots zijn op jezelf. Het kan zijn dat het niet goed zal gaan, maar dan nog moet je nu in gedachten houden dat je je best doet en je daarna richten op je volgende examen. Wie weet gaat het net beter dan je verwacht.

    Either way, ongelooflijk veel succes!


    A girl who wonders.

    Ik heb net van iemand te horen gekregen dat de vragen waar ik totaal geen weet van heb niet te kennen zijn. Daar wordt ik toch al een stukje zekerder van. Maar hoe dan ook, zijn er nog altijd stukken die ik niet goed kan. Pff. Ik denk dat ik nog tot 19u niks doe en dan nog eens alles herhaal. Morgen doe ik dan wel het extra opzoekingswerk.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?