• Hey allemaal,

    Ik heb deze topic gemaakt omdat ik vind dat er tegenwoordig te weinig iemand zij/haar hart wordt gelucht. Maar begrijp me niet verkeerd, ik snap dit, ik doe dit zelf ook niet snel. Tegenwoordig kan je maar weinig mensen vertrouwen...
    Ik zal zelf eens beginnen met te vertellen wat er op mijn lever ligt.
    Euhm, voor te beginnen, ben ik erg lang gepest geweest, de hele lagere school tot het 2de middelbaar.. Ze hadden me zo gebroken dat ik niks meer durfde zeggen, nog niet eens tegen een leerkracht. Thuis zette ik mijn masker op en deed alsof er niks aan de hand was.. Dat heb ik behoorlijk lang volgehouden.. Maar in het 4de middelbaar zag ik het op een bepaald moment niet meer zitten... Ik had al mijn gevoelens zo lang opgekropt en weggeslikt, dat het op een bepaald moment teveel werd.. Na school kwam ik thuis en was ik alleen. Ik ben direct naar mijn kamer gegaan en ik ben hevig beginnen huilen. Ik heb zitten roepen en op de muren zitten slaan zodat alles eruit kwam. Maar het lukte niet. En voor ik het wist had ik te maken met automutilatie.. De pesters hadden me zo gebroken dat er niks meer van mezelf overbleef... Ik had geen zelfvertrouwen meer. Die vrolijke losbol van vroeger was voorgoed verdwenen. Dagen gingen voorbij, zonder enige emotie naar school, de dag overleven en terug naar huis. Eens thuis zette ik weer mijn masker op...
    Het heeft heel lang geduurd voor ik het aan iemand kon vertellen, de enige die het wist was mijn beste vriendin. Ze heeft me niet laten vallen, integendeel, ze heeft me geholpen, me gesteund, getroost, wat je je maar kan inbeelden. Ze is geweldig.. Ik heb zoveel aan haar te danken. Beetje bij beetje heb ik mijzelf en mijn leven weer opgebouwd. Beetje bij beetje ging het beter dankzij haar. Zonder professionele hulp heb ik automutilatie overwonnen...

    Ik heb vandaag de dag nog altijd problemen met mijn verleden. Mijn zelfvertrouwen is nog altijd aan het opbouwen, wat niet gemakkelijk is... 8 jaar lang heb ik dit alles verzwegen, alleen mijn beste vriendin weet hiervan...

    Lucht je hart wanneer je voelt dat het nodig is en krop niet alles op! Niet alleen vanbinnen ga je eraan kapot, ook vanbuiten!
    Als je wilt praten of wat dan ook, laat een berichtje achter en ik zal je zeker weten antwoorden!

    Dit is mijn verhaal maar ik ben trots op mezelf voor wat ik heb bereikt ondanks alles!

    Groetjes,
    Me

    Respect dat je dit kan, ik kan het niet :3


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    Respect dat je dit kan, ik kan het niet :3


    Het is niet altijd even gemakkelijk, geloof me! Maar om dit met woorden te schrijven was nog moeilijker... Ik heb naar de juiste woorden moeten zoeken omdat ik niet wist hoe ik het moest vertellen..

    Awh, wat erg van dat pesten!
    Hoe kunnen mensen zo erg zijn, echt stom!
    Ik ben heel blij dat het nu beter gaat met je (:
    Ik heb geen idee wat ik moet zeggen, want ja, er gaat niks mis waardoor ik mijn hart kan luchten. (:


    "Can a man still be brave if he's afraid?" -"That is the only time a man can be brave."

    Flowering schreef:
    Awh, wat erg van dat pesten!
    Hoe kunnen mensen zo erg zijn, echt stom!
    Ik ben heel blij dat het nu beter gaat met je (:
    Ik heb geen idee wat ik moet zeggen, want ja, er gaat niks mis waardoor ik mijn hart kan luchten. (:


    Weet je, het is gebeurd, en het heeft me gemaakt tot wie ik nu ben :$ En zoveel te beter dat er niks mis gaat! :)

    BeYouTiful schreef:
    (...)

    Het is niet altijd even gemakkelijk, geloof me! Maar om dit met woorden te schrijven was nog moeilijker... Ik heb naar de juiste woorden moeten zoeken omdat ik niet wist hoe ik het moest vertellen..

    Maar toch heb je het opgeschreven gekregen (: echt kut dat je dit mee hebt moeten maken, niemand verdient het om daar door heen te gaan.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    Respect dat je dit kan, ik kan het niet :3


    Als je bedoelt met dat je gepest wordt, zou ik voor mezelf opkomen. Ik heb dit ook wel meegemaakt, maar toen was ik klein... dus ik denk dat dat niet bij telt.
    Maar bon. Dus ja, hoe ik zei. Het beste is dat je het aan een volwassene vertelt. Maar als je dat echt niet wilt/kan dan moet je gewoon voor jezelf opkomen.
    Succes, echt!
    Ik vind het super erg dat mensen zo erg kunnen zijn.


    "Can a man still be brave if he's afraid?" -"That is the only time a man can be brave."

    Lizor schreef:
    (...)
    Maar toch heb je het opgeschreven gekregen (: echt kut dat je dit mee hebt moeten maken, niemand verdient het om daar door heen te gaan.


    Inderdaad, ik sta versteld van mezelf dat ik dit heb kunnen opschrijven.. Ik heb een een soort van plek kunnen geven.. Dusja.. het was niet gemakkelijk,, maar het is soort van gelukt.

    Wat dapper van je dat je je verhaal hier neer durft te zetten, en ik wens je nog veel sterkte en geluk in de toekomst! (:


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Flowering schreef:
    (...)

    Als je bedoelt met dat je gepest wordt, zou ik voor mezelf opkomen. Ik heb dit ook wel meegemaakt, maar toen was ik klein... dus ik denk dat dat niet bij telt.
    Maar bon. Dus ja, hoe ik zei. Het beste is dat je het aan een volwassene vertelt. Maar als je dat echt niet wilt/kan dan moet je gewoon voor jezelf opkomen.
    Succes, echt!
    Ik vind het super erg dat mensen zo erg kunnen zijn.

    Nou ja het pesten is voorbij, het is meer de nasleep ervan, but thanks (: x


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Nou ja het pesten is voorbij, het is meer de nasleep ervan, but thanks (: x


    Als je wilt praten, ik ben er voor je! Ik zal je helpen waar ik kan!

    COBAI schreef:
    Wat dapper van je dat je je verhaal hier neer durft te zetten, en ik wens je nog veel sterkte en geluk in de toekomst! (:


    Dankjewel! Ik hoop dat een van de pesters dit ooit gaan lezen en denken wat ie heeft gedaan.. dat is een beetje het doel, de pesters tot inzicht laten komen dat wat ze doen echt fout is...

    BeYouTiful schreef:
    (...)

    Als je wilt praten, ik ben er voor je! Ik zal je helpen waar ik kan!

    Awh bedankt, but I'll be fine (: x


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Awh bedankt, but I'll be fine (: x


    Oké, maar als het even niet gaat, je weet me te vinden! :)

    BeYouTiful schreef:
    (...)

    Oké, maar als het even niet gaat, je weet me te vinden! :)

    Hetzelfde geld voor jou ^^ voor iedereen trouwens die wilt praten (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Nou ja het pesten is voorbij, het is meer de nasleep ervan, but thanks (: x


    Wat bedoel je met 'nasleep'? ;0
    Geen probleem, hoor.
    Als je met iemand wilt praten, mag dat altijd! X


    "Can a man still be brave if he's afraid?" -"That is the only time a man can be brave."