• Moederliefde

    Kindje, mijn kindje
    Ik neem je aan de hand
    Samen maken wij de eerste stapjes
    In een nog onbekend land

    Kindje, mijn kindje
    Geniet er nog maar van
    Zo jong en zo onschuldig
    Nu duurt het niet meer lang

    Kindje, mijn kindje
    Nou is het wel genoeg
    Je hebt even mogen spelen
    Nu mag je aan de boeg

    Kindje, mijn kindje
    Nee, jij bent nog veel te klein
    Ga maar lezen, ga maar schrijven
    Maar denken is onrein

    Kindje, mijn kindje
    Wat is er nou zo loos?
    Dit zijn de leukste jaren van je leven,
    Waarom ben je dan toch boos?

    Kindje, mijn kindje
    Je doet mijn hart zo'n zeer
    Doe gewoon zoals ik zeg
    Dan voeren wij geen oorlog meer

    Kindje, mijn kindje
    Ik ben die tranen van je zat
    Hou eens op met jammeren
    Anders doe ik je nog wat

    Kindje, mijn kindje
    Ik geef je een dikke zoen
    Het spijt me werkelijk, oprecht
    Maar jij liet dit me doen

    Kindje, mijn kindje
    Jij hield mijn hand niet vast
    Dus liet ik hem maar losgaan
    Want jij was mij tot last

    Kindje, mijn kindje,
    Ik was toch nooit gemeen?
    Waarom ben jij heengegaan?
    Nu sta ik hier alleen.


    Ik voelde me nogal rot over wat slechte cijfers, dus ging ik een beetje voor me uit brabbelen en daar kwam dit uitrollen (met wat haken en ogen die ik er vervolgens hopelijk een beetje uitgehaald heb). ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Verne schreef:
    Wow. Wow. Wow.
    Ik dacht aan iemand die gewoon weggelopen was van huis. Al die moordgedachten hier ^^

    Naja, ik ben nogal een dramaqueen. Ik denk altijd aan het ergste.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Eigenlijk dacht ik daar ook aan hoor, Lotta, zo dramatisch is het niet. :'D Alleen dan wel eerder met een gewelddadige en manipulatieve moeder dan met een ongehoorzaam kind. Wel heel leuk om te zien dat zoveel mensen het op hun eigen manier opvatten, hehe. c:

    [ bericht aangepast op 27 mei 2014 - 22:19 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Heel erg sterk. Wauw.


    ars moriendi

    Ik begon aan het einde ook veel sneller te lezen, alsof ik de moeder in mijn hoofd hoorde schreeuwen. Echt een prachtig gedicht. :3


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Videnda schreef:
    Aan de ene kant vind ik het een eng gedicht, omdat ik niet precies weet wat ik moest denken op het einde. Je begon zo vrolijk en ik hoorde een melodieuze stem op de achtergrond neuriën alsof het een liedje was, maar ineens sloeg de stemming drastisch om.
    Ik vind het een prachtig gedicht, omdat je me wist te verrassen en het een tragisch einde is. Ik hou van tragische eindes. ^^


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Memoria schreef:
    Ik begon aan het einde ook veel sneller te lezen, alsof ik de moeder in mijn hoofd hoorde schreeuwen. Echt een prachtig gedicht. :3


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Wow, dat ging inderdaad een heel andere kant op dan het in eerste instantie leek te gaan. Ik wilde daaraan toevoegen dat het op een goede manier van richting veranderde, maar misschien is indrukwekkend een beter woord, want goed klinkt een beetje... ongepast. En mens, jij moet echt eens iets slechts schrijven, want als je op deze manier doorgaat heb ik binnenkort helemaal niets meer te zeggen. Het Nederlands en Engels hebben maar een zeer beperkt aantal manieren om uit te drukken hoe geweldig iets is, dus je zou het me een stuk gemakkelijker maken als je een keer iets schreef dat mwa was in plaats van holy shit. (cat)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Videnda schreef:
    Aan de ene kant vind ik het een eng gedicht, omdat ik niet precies weet wat ik moest denken op het einde. Je begon zo vrolijk en ik hoorde een melodieuze stem op de achtergrond neuriën alsof het een liedje was, maar ineens sloeg de stemming drastisch om.
    Ik vind het een prachtig gedicht, omdat je me wist te verrassen en het een tragisch einde is. Ik hou van tragische eindes. ^^


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Memoria schreef:
    Ik begon aan het einde ook veel sneller te lezen, alsof ik de moeder in mijn hoofd hoorde schreeuwen. Echt een prachtig gedicht. :3


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Square schreef:
    Wow, dat ging inderdaad een heel andere kant op dan het in eerste instantie leek te gaan. Ik wilde daaraan toevoegen dat het op een goede manier van richting veranderde, maar misschien is indrukwekkend een beter woord, want goed klinkt een beetje... ongepast. En mens, jij moet echt eens iets slechts schrijven, want als je op deze manier doorgaat heb ik binnenkort helemaal niets meer te zeggen. Het Nederlands en Engels hebben maar een zeer beperkt aantal manieren om uit te drukken hoe geweldig iets is, dus je zou het me een stuk gemakkelijker maken als je een keer iets schreef dat mwa was in plaats van holy shit. (cat)

    Ja, puh. Jij zou het mij een stuk gemakkelijker maken als jouw reacties niet zo lief waren dat ik niet meer weet hoe ik dáár op moet reageren (op een andere manier dan een raar, enthousiast handflapdingetje dat je natuurlijk niet kan zien). Stiekem doe je het zelf ook, en dan nog wel in je reacties. Hoe sneaky. D:
    Maar goed, om maar toch nog een poging te doen tot een fatsoenlijke reactie op een reactie: dankjewel, plus handflapdingetje. c:

    [ bericht aangepast op 28 mei 2014 - 1:36 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ja, puh. Jij zou het mij een stuk gemakkelijker maken als jouw reacties niet zo lief waren dat ik niet meer weet hoe ik dáár op moet reageren (op een andere manier dan een raar, enthousiast handflapdingetje dat je natuurlijk niet kan zien). Stiekem doe je het zelf ook, en dan nog wel in je reacties. Hoe sneaky. D:
    Maar goed, om maar toch nog een poging te doen tot een fatsoenlijke reactie op een reactie: dankjewel, plus handflapdingetje. c:


    Ha, payback. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ha, payback. :Y)

    Dit kan natuurlijk nooit goed gaan, want straks zijn er geen woorden meer over. Er is een taalkundige crisis op komst en ik weet wie we daarvoor kunnen aanwijzen. (cat)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.