• Geachte jullie,
    Voor Engels moet ik een 'creative written task' inleveren, nu zit ik met een ontzettende writersblock en heb ik helaas al uitstel gehad dus dat gaat hem niet worden.. Ik weet gewoon niet zo goed waar ik moet beginnen. Het verhaal moet zich afspelen in een land waar engels de voertaal is; in datzelfde land moet een bepaalde leider of partij door propaganda aan de macht zijn want daar ligt de focus op. Het moet dus te maken hebben met een totalitaire staat, want daar komt propaganda over het algemeen het meest voor.

    Help? Een begin, personage, verhaallijn of zelf een standpunt zou me heel wat helpen.


    We're all mad here.

    Moet het land echt zijn?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ja, maar de gebeurtenis niet.


    We're all mad here.

    Als ik inspiratie nodig heb ga ik muziekvideo's kijken. Meestal zijn die video's heel goed doordacht en kan ik meestal uit de bewegingen al een emotie of situatie kiezen waarop ik verder kan werken. :Y)


    wat was dit ookalweer

    Doe dan gewoon Engeland o.i.d Grote steden, daar kun je wel iets mee. Als je een land hebt, wil ik je wel helpen met een evt verhaallijn (hoe groot moet het zijn? Like hoeveel woorden?), maar ik schrijf geen Engels, dus dat moet je zelf doen.

    [ bericht aangepast op 27 mei 2014 - 19:24 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Er is een Engelssprekend eiland met 48 inwoners. Het ligt in de grote oceaan en het heet Pitcairneilanden. Het is 5 vierkante kilometer groot en heeft in totaal vijf eilanden. Misschien kan je daar wat mee?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Er is een Engelssprekend eiland met 48 inwoners. Het ligt in de grote oceaan en het heet Pitcairneilanden. Het is 5 vierkante kilometer groot en heeft in totaal vijf eilanden. Misschien kan je daar wat mee?


    Aight, super bedankt dat is al iets.. Nu de rest nog haha.


    We're all mad here.

    Mindretall schreef:
    (...)

    Aight, super bedankt dat is al iets.. Nu de rest nog haha.


    Het heeft ook geen luchthaven, dus je moet er met de boot heen. Helemaal geïsoleerd dus;p


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Het heeft ook geen luchthaven, dus je moet er met de boot heen. Helemaal geïsoleerd dus;p

    Oeeh precies what I need, ik denk dat ik het wat meng met het programma "breaking the faith" en religie-propaganda gebruik. (:


    We're all mad here.

    Heel veel succes dan maar!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Een verhaal waarin Nigel Farage met Ukip de macht heeft gegrepen in de UK. Dat zou nog wel eens behoorlijk dicht bij zijn echte ambities in de buurt kunnen komen. :')

    Maar goed, um, als je het verhaal zich laat afspelen op dat eiland dat JamesPotter voorstelde, heb je dus in ieder geval al een locatie. Ik zou dan gewoon beginnen met schrijven vanuit het perspectief van een van de inwoners, want dat lijkt me het gemakkelijkst. Beschrijf bijvoorbeeld een vrouw die naar de supermarkt gaat en wat ze daar wel of niet mag/kan kopen en laat haar dat vergelijken met hoe het "vroeger" was, of schrijf over hoe ze zich moet gedragen om niet op te vallen bij de machthebbers, of laat op een gegeven moment een van die mensen of een fervente aanhanger van hen binnenkomen in de winkel waardoor iedereen ineens stilvalt. Je zou ook iets kunnen schrijven over posters die overal hangen met grote portretten van de machthebbers of over het aanbod op televisie en radio dat heel eenzijdig is. Ik weet het niet, maar ik zou zelf gewoon proberen de definitie van propaganda erin te verwerken, zeg maar.
    Succes, in ieder geval, want het klinkt niet als een heel gemakkelijke schrijfopdracht. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    It came to me, ik heb de 1000 (en meer woorden maar dat is introductie) ongeveer gehaald! Ik heb het wel wat anders gepakt als de laatste comment haha, maar ik ben happy met het eindresultaat; ik wil het overigens best delen?


    We're all mad here.

    Oeh! Ik ben benieuwd!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Et voila, op religie toegepaste propaganda technieken.
    Breaking the faith


    We're all mad here.